Hallo mede clio rijders
Ik heb een renault clio 4 120tce edc gt line hij is nu 1 jaar en 2 maanden oud. Ik weet dat het verhaal en vraag iets lang is maar dan heb je er misschien een beeld bij.
Vanaf dat ik de auto heb is het verbruik erg hoog tussen de 1:6 tot 1:10 ik rij normaal met de auto ben geen stoplicht sprinter enzovoort. De tank is 40 of 45 liter nu kan ik daar mee verschilt erg tussen de 300 a 400 rijden. Naar veel bellen met renault nl en garage gingen ze hem testen en monteur zou hem meenemen naar huis 67km heen 67 km terug. De auto werd afgetankt heen en weer gereden weer afgetankt 8.66 liter brandstof verbruikt. Hun mogen niet op de boordcomputer kijken van renault nl naar het verbruik, alleen de auto vol tanken rijden aftanken ( ohja dit moet zelf betaald worden bij het ophalen) endan de som 134km :8.66liter een verbruik van 1 op 15.4.Sta je daar helemaal verbaast en snapte er niks van. Stap ik mijn auto in staat die op eco stand terug naar binnen gelopen goh heb je op eco gereden waarop de monteur zij ja dat klopt zo moeten wij naar brandstof verbruik kijken met de eco aan. Maar als je de auto koopt en vraagt om het verbruik is het 1:15 1:16 maar daar wordt niet bij gezegt alleen als je op eco rijdt. Wie van de mensen hier hebben dit zelfde probleem/ ervaring mee. De garage zegt, ik kan er niks mee dan moet je maar op eco gaan rijden zo moeten wij ook de test uitvoeren.
Brandstof verbruik clio 4 120tce edc
Re: Brandstof verbruik clio 4 120tce edc
Heb je zelf al eens een tijdje met Eco aan gereden?
In mijn diesel merk ik namelijk helemaal geen verschil in verbruik met eco aan of uit.
Als het bij jou dan ook niet veel beter wordt ligt het vrees ik toch (deels) aan je rijstijl
In mijn diesel merk ik namelijk helemaal geen verschil in verbruik met eco aan of uit.
Als het bij jou dan ook niet veel beter wordt ligt het vrees ik toch (deels) aan je rijstijl
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Ik heb een clio 4 90tce handschakel gehad als leen auto zelfde rijstijl endan niet op eco gereden want ik rij bijna nooit op eco. Het verbruik van de leen auto was 1 op 16.5. Zelfde route zelfde rijstijl.
-
- forum member
- Contacteer:
bij mij is het zo
als de tank leeg is moet die gewoon weer vol
er hangen zoveel factoren achter kwa brandstof gebruik
het weer
welke banden , je banden spanning
je rijstyle etc etc
als de tank leeg is moet die gewoon weer vol
er hangen zoveel factoren achter kwa brandstof gebruik
het weer
welke banden , je banden spanning
je rijstyle etc etc
1:6 is wel erg extreem. Als ik "enigszins vlot" in de stad rijd scoor ik gemiddeld ongeveer 1:10. Aan ECO-mode doe ik niet, want hij rijdt dan minder lekker. Of hij in ECO-mode minder verbruikt weet ik niet. Interesseert me eigenlijk ook niet 

2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Eco mode is vloeken in de kerk. Ik heb een tce 120 estate en rij ongeveer 1 op 14 als ik zuinig rijden. Meestal ligt het rond de 1 op 10
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege