Aanschaftips Clio 4 RS

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
LJD
beginner
Contacteer:

Aanschaftips Clio 4 RS

Bericht door LJD »

Goedemiddag forumleden,

Mijn naam is Lars en ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben mij na verkoop van mijn Subaru Impreza gt-turbo aan het oriënteren op een ander leuk speeltje. Nu is mijn oog gevallen op de Clio 4 RS. Ik heb in het verleden ook al eens met een schuin oog gekeken naar een Clio 3 RS, maar het modernere karakter van de Clio 4 (+ het feit dat hier een turbo op zit) trekt mij toch een stuk meer aan. Het zou voor mij puur een 2e auto zijn, waar mijn vriendin af en toe ook nog mee rijdt. De voornaamste vragen die ik heb voordat ik tot aanschaf overga zijn de volgende:

- In hoeverre wijkt het Cup onderstel af tegenover het normale RS onderstel? Zijn dit alleen stuggere en lagere veren of is er meer dan dat?
- Is een Clio zonder R-link een no-go? Buiten het feit dat de RS monitor zonder dat systeem niet mogelijk is(toch?), wat mis ik nog meer?
- Wat zijn jullie ervaringen met de versnellingsbak? Ik lees in meerdere reviews dat deze traag en besluiteloos is. Is dit meer een kwestie van ermee om leren gaan, of is dit echt een
storende factor die het rijplezier doet verminderen?
- Zijn er al zwakke punten bekend bij dit type RS? Technische zaken waar ik specifiek op moet letten?

Ik koop natuurlijk het liefst een RS die alle dealer opties erop en eraan heeft (ik snap ook niet wie zo'n soort auto nieuw zonder besteld..) maar deze zijn nog niet heel gemakkelijk te vinden. Vandaar de vraag of het cup onderstel en het Rlink systeem nu echt het verschil maken. Voorkeur gaat sterk uit naar een origineel Nederlandse, al hoeft een goed gedocumenteerde import natuurlijk ook niet slecht te zijn.
RikRace
forum member
Contacteer:

Re: Aanschaftips Clio 4 RS

Bericht door RikRace »

<>RenaultSport<>
LJD
beginner
Contacteer:

Bericht door LJD »

Vandaag proef gereden met een zeer mooie RS. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik 100% positief verrast ben. Na tal van reviews gelezen en bekeken te hebben was ik bang dat hij qua prestaties erg zou tegenvallen, maar dit is absoluut niet het geval. Echt snelle bochten heb ik door nat wegdek helaas niet kunnen nemen, maar het stuurgedrag en onderstel voelde toch wel goed en strak aan. De vertraging tussen het flipperen en schakelen vond ik nihil en absoluut niet storend. Hoewel eigenlijk alle grotere auto magazines en kanalen deze automaatbak hekelen, vind ik dat het juist een extra dimensie aan het rijden toevoegd. Het laat de auto auto meer 'hightech' aanvoelen. Verder was deze auto uitgerust met het medianav systeem, wat zo op het eerste gezicht wel aardig werkt. Ik denk dat de langere termijn pas gaat uitwijzen of dat ook daadwerkelijk zo is.

Ik laat alles voorlopig even goed bezinken, maar ben eerlijk gezegd toch wel erg enthousiast geworden van deze auto.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ik ken r-link niet, maar Medianav is echt niet zo slecht als sommigen beweren.
Er is veel over en voor te vinden hier en op de rest van het internet.
Ik heb het ook en ben eigenlijk nu heel tevreden na wat kleine software aanpassingen
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Red-Devil84
forum member
Contacteer:

Bericht door Red-Devil84 »

welke aanpasingen heb je gedaan jeroen aan de media nav
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”