Softwareaanpassingen, gedragsveranderingen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Softwareaanpassingen, gedragsveranderingen

Bericht door mox »

Zaken in de multimedia-ECU (zoals Android Auto) zijn redelijk safe om toe te voegen. De multimedia-ECU is zowel hard- als softwarematig goed gescheiden van de andere ECU's. Android Auto is wat mij betreft de grootste aanrader qua toevoegingen, dus dat komt mooi uit :)

Mirrorlink heb ik nog steeds niet geprobeerd. Het schijnt de bediening en het scherm van je telefoon naar R-link te kunnen overhevelen, maar alleen voor apps op je telefoon die Mirrorlink ondersteunen. Het volledig spiegelen van je complete telefoon naar R-link schijnt via een omweg (met een LG-app) ook te kunnen, maar dat is me met mijn Samsung S6 nog niet gelukt. Wie weet er toevallig meer?

Sinds gisteren is trouwens de foto-viewer in R-link ook tijdens het rijden gewoon unlocked. Video kijken tijdens het rijden is volgens mij pertinent onmogelijk. Er is bij video weliswaar te kiezen voor "limited feature" i.p.v. "restricted", maar ik merk geen verschil in functionaliteit. Is misschien maar goed ook.
Laatst gewijzigd door mox op 16 apr 2018 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Bericht door Il Girasoli »

Ik zit dit topic beetje met schuin oog te volgen. Staan interessante dingen in.
Even terugkomend op het verhaal over luchtkwaliteit: mijn vorige Clio had deze functie standaard al. Normaal snap ik de meerwaarde niet, maar nu wel: als de lucht een bepaalde waarde overschreed ging de recirculatiestand aan. Of in elk geval, hij sloot te toevoer af. Grappig om te merken als je naast een vrachtwagen of achter een bus rijd. Maar ook in sterke industriegebieden.

Overigens mis ik het niet...
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Ik heb nog geen vervuilde lucht gedetecteerd en ook nog niet de kans gehad om achter een rokende diesel te gaan rijden, dus ik weet niet of hij dan ook op recirculeren springt. Ik vermoed van wel, want "auto recycling" heb ik aangevinkt.
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Ik weet niet of je op homescreen ook iets ziet, maar volgens mij hoort daar ook een button te staan (bij berichten, temperatuur etc). Zodra voor dat auto'tje zo'n covertje staat is de circulatiestand ingeschakeld. Het lampje brandt overigens niet bij de climate control.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Ik heb bovenaan mijn homescreen inderdaad een knopje erbij gekregen, maar daar heb ik volgens mij alleen nog maar groene blaadjes voor het autootje gezien :D
Goed om te weten dat de recirculatieknop van de climate control niet hoort te gaan branden; ik moet dus opletten of ik de klep hoor bewegen zodra er vuile lucht wordt gedetecteerd. Ik zie in ddt4all overigens ook nog een ionisator- en parfumeer optie. Beide zijn ongetwijfeld niet aanwezig in de Clio. Een ionisator is in principe een moduletje van een paar euro, maar ik zou niet weten waar in het luchtkanaal dat ding hoort en of de bekabeling/connector er überhaupt al ligt.
B.Kokkelmans
forum member
Contacteer:

Bericht door B.Kokkelmans »

Als jij android auto voor mij actief kunt maken en de achterlichten constant kunt laten branden ben ik je eeuwig dankbaar.
Is het mogelijk om eens een afspraak te maken?
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

-
Laatst gewijzigd door Tomasvs op 06 feb 2019 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Bedoel je het aanmelden van nieuwe sensoren of het uitlezen van de actuele druk? Ik ben diverse TPMS-parameters tegengekomen, maar wat je ermee kunt weet ik niet. Daar zijn de omschrijvingen weer te cryptisch voor. Er is te kiezen voor passieve meting op basis van het ABS-signaal of meting via "echte" druksensoren. Ik heb geen sensoren.
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

-
Vespaman
forum starter
Contacteer:

Bericht door Vespaman »

Tomasvs schreef:Ik bedoel het aanmelden van nieuwe sensoren voor de winterset straks. Ik ga het ook maar eens proberen om ddt4all aan de praat te krijgen... Denk dat er behoorlijk wat mogelijk is.
Als er bandenspanningssensoren in de velg zitten hoef je die niet in te leren. Via de knop in het menu naar set TPMS gaan, dan ingedrukt houden tot hij gaat knipperen, daarna geeft het systeem aan dat het gereset is. Dus niet inleren via de kast etc.

Nu al 2 keer zo gedaan bij wisselen zomer en winterbanden.
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

-
vincentengel1990
beginner
Contacteer:

Bericht door vincentengel1990 »

Durf het bijna niet te vragen. Heb je Rsound ook al werkend gekregen icm Bose?
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Nee, ik heb nog niet kunnen vinden waar dat zit. Ook nog niet echt gezocht, eigenlijk. Hopelijk is het gewoon een kwestie van enablen, maar het zou ook zomaar een app kunnen zijn die in het geheel niet geïnstalleerd staat. Wie het weet mag het zeggen ;)
vincentengel1990
beginner
Contacteer:

Bericht door vincentengel1990 »

Zou jij dat kunnen/willen onderzoeken. Weet niet in welke streek jij woont maar wil er best wel een ritje voor maken
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Nieuw toegevoegd aan het verlanglijstje in de beginpost: automatisch alarmlicht bij hard remmen. Is vast een inschakelbare optie.
Beetje jammer dat ik vooralsnog de enige ben die met ddt4all bezig is. Niemand die mee wil doen? Zo krijgen we het lijstje nooit afgewerkt :(
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Hoe bedoel je toegevoegd? Ik weet niet beter, ook uit ervaring wijs geworden, dat die dingen inderdaad aangaan (als een gek). Alleen moet je vertraging wel boven een bepaalde grens liggen.
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Bericht door HenkRenting »

mox schreef:Nieuw toegevoegd aan het verlanglijstje in de beginpost: automatisch alarmlicht bij hard remmen. Is vast een inschakelbare optie.
Beetje jammer dat ik vooralsnog de enige ben die met ddt4all bezig is. Niemand die mee wil doen? Zo krijgen we het lijstje nooit afgewerkt :(
Mijn odb2 adapter komt morgen binnen, @mox! :laugh4:
Clio V 1.6 E-tech Full Hybrig Esprit Alpine (2024), Noir etoile, packs: City Premium, Premium sound Bose.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Hm, misschien heb ik nog niet hard genoeg geremd, want ik heb nog geen automatische alarmlichten gezien. Hoe lang blijven ze ongeveer knipperen? En knippert de alarmlichtschakelaar mee of gebeurt het zonder enige indicatie (hoorbaar/zichtbaar)?

@HenkRenting: top! :thumbsup:
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Je hoort ze knipperen (als het normale geluid) en knipperen snel zolang je remt. Volgens mij gaan ze, als je stopt met remmen, normaal knipperen en bij gasgeven weer uit.
De schakelaar knippert mee.

Grootste kans heb je als je bij hoge snelheid remt. Dat werkt het sowieso.
Heb het op de snelweg als je bijvoorbeeld bij 120 heel hard remt. Maar soms het komt het er ook weer sneller in dan verwacht. Aan de andere kant had ik vorige week een noodstop bij 40 km/h, en daar gebeurd het niet. Wellicht dus alleen bij hogere snelheid.
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Ja, bij mijn Clio gaan de alarmlichten ook automatisch knipperen hoor!
Clio V 1.6 E-tech Full Hybrig Esprit Alpine (2024), Noir etoile, packs: City Premium, Premium sound Bose.
Marco1969
beginner
Contacteer:

Bericht door Marco1969 »

Ik heb via het programma DDT4ALL diverse activiteiten toegepas OA : Mistlicht meedraaien in de bocht temp en klok op display en followme.
Wat ik niet voor elkaar krijg is de Rijstijl Indicator, het zegt in DDT4ALL dat hij geativeerd is maar zie niets heb van alles geprobeerd zijn er andere personen die misschien weten wat de oorzaak is.
Auto april 2016 Limted voorzien van Medianav
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

De rijstijlindicator is alleen gekoppeld met R-link. Ga er vanuit dat deze functie alleen vanuit R-link wordt aangestuurd.
FollowMe home was toch al beschikbaar? Ik weet niet beter dan dat mijn huidige (en vorige twee (III en IV phase I) dit al hadden.
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Misschien ontgaat het me, maar wat bedoelen jullie met mistlicht dat meedraait in de bocht en followme (home)?
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Bochtverlichting. Er draait niets mee; de bijbehorende mistlamp gaat aan zodra je je stuur verdraait en/of de richtingaanwijzer bedient en gaat weer uit als je de bocht door bent. Is bij mij standaard al aanwezig, maar ik was ervan op de hoogte dat dit een inschakelbare optie is.
Laatst gewijzigd door mox op 02 mei 2018 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Ah, thx!
En Follow me? Of wordt daar hetzelfde mee bedoeld?
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”