Media Nav
Media Nav
Beste mensen ik ben nieuw hier aangezien ik onlangs een Clio heb aangeschaft. Trouwens een geweldige auto waarvan ik vind dat hij heerlijk rijd.
Ik wil graag gelijk met de deur in huis vallen aangaande een probleem met de media nav in mijn Clio uit 2013.
Ik ben hier al voor bij de dealer geweest maar die wil mij niet helpen ivm de wet privacy????
Ik dacht vorige week mijn nav te updaten. Heb dit helemaal gedaan volgens de instructie en de toolbar gedownload en dacht in 1e instantie de gratis update te doen om later de kaart west europa te kopen. Na het opnieuw inpluggen van de USB stick bleek Nederland e.d helemaal weg te zijn en alleen duitsland oostenrijk en lichtenstein staan er nog in. Ik alles opnieuw gedaan en niets mag baten. Toen naar de dealer die zoals gezegd niets wilde doen. Toen op mijn pc de backup gezocht, op de usb gezet en ook nu weer helemaal niets. Wat ik ook doe.
Vandaag opnieuw de usb geformateerd, in de nav gedaan en update gedaan van de nav naar usb, op de pc gezet, het reparatie bestand (zip) wat renault aanbied uitgepakt erop gezet, in de auto nav gedaan en wederom niets. Ik krijg telkens de mededeling: kan geen mediabestanden vinden.
Normaal heb je dit bij een kapotte stick maar in 1e instantie leest hij hem wel. Ik begrijp er helemaal niets meer van. Ik durf niet bv west europa te kopen alvorens alles weer is zoals hij van de fabriek komt, al is dat met een oude kaart nederland.
Wie o wie weet raad en kan mij helpen?
Alvast dank CLIOhans
Ik wil graag gelijk met de deur in huis vallen aangaande een probleem met de media nav in mijn Clio uit 2013.
Ik ben hier al voor bij de dealer geweest maar die wil mij niet helpen ivm de wet privacy????
Ik dacht vorige week mijn nav te updaten. Heb dit helemaal gedaan volgens de instructie en de toolbar gedownload en dacht in 1e instantie de gratis update te doen om later de kaart west europa te kopen. Na het opnieuw inpluggen van de USB stick bleek Nederland e.d helemaal weg te zijn en alleen duitsland oostenrijk en lichtenstein staan er nog in. Ik alles opnieuw gedaan en niets mag baten. Toen naar de dealer die zoals gezegd niets wilde doen. Toen op mijn pc de backup gezocht, op de usb gezet en ook nu weer helemaal niets. Wat ik ook doe.
Vandaag opnieuw de usb geformateerd, in de nav gedaan en update gedaan van de nav naar usb, op de pc gezet, het reparatie bestand (zip) wat renault aanbied uitgepakt erop gezet, in de auto nav gedaan en wederom niets. Ik krijg telkens de mededeling: kan geen mediabestanden vinden.
Normaal heb je dit bij een kapotte stick maar in 1e instantie leest hij hem wel. Ik begrijp er helemaal niets meer van. Ik durf niet bv west europa te kopen alvorens alles weer is zoals hij van de fabriek komt, al is dat met een oude kaart nederland.
Wie o wie weet raad en kan mij helpen?
Alvast dank CLIOhans
Re: Media Nav
heb je de stick goed geformatteerd?
je moet de stick op fat32 volgens mij anders leest de medianav hem niet goed
je moet de stick op fat32 volgens mij anders leest de medianav hem niet goed
http://tinuske3.werkaandemuur.nl
clio4 dci90 flamme rouge estate
clio4 dci90 flamme rouge estate
Probeer de usb stick eens een heel heel heel klein beetje uit je usb aansluiting te trekken. Bij mij duwde ik de usb stick tever naar binnen waardoor deze niet goed contact maakte.
Ik heb de laatste weken heel veel ervaring opgedaan met updates installeren op de Medianav. Bij mij ook vaak de melding dat er geen media op de USB stick staat. Maar plug hem daarna meteen nog eens in of laat hem zitten. Als het goed is krijg je dan alsnog de vraag of je wilt updaten.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Net ook nog een kleine update gedaan. Duurde best wel even voor de vraag kwam of ik wilde updaten.
goedemorgen,
Ik lees net mijn bericht van 19 mrt. Maar ook dat ik niet meer gereageerd heb en mijn oplossing heb gedeeld. Sorry. Ik ben fantastisch geholpen door de serviceafdeling van Renault Nederland. Wat blijkt: er zat/zit een foutje op de site. Gebruik een 4 g stick. Dus niet dat is veel te klein. Ik heb een 16 gekocht en voilla met een half uur volledig klaar met geheel west europa erop.
grt Cliohans
Ik lees net mijn bericht van 19 mrt. Maar ook dat ik niet meer gereageerd heb en mijn oplossing heb gedeeld. Sorry. Ik ben fantastisch geholpen door de serviceafdeling van Renault Nederland. Wat blijkt: er zat/zit een foutje op de site. Gebruik een 4 g stick. Dus niet dat is veel te klein. Ik heb een 16 gekocht en voilla met een half uur volledig klaar met geheel west europa erop.
grt Cliohans
Wat een drama kaarten zeg. Die van west europa. Heb me auto nu bijna 2 weken en pas update gedaan naar q2 2017 mij werk adres vond hij niet de straat . Op me andere nav wel van me tel. En moest vandaag zondag in Bergen op Zoom zijn . Straat op gezocht aangekomeb . Moest het een de zelfde straat zijn aan de andere kant van B o Z maar me nav gaf maar 1 postcode van B o Z aan en blijkbaar was dit een andere pc. Wat is hier aan te doen
Clio 0.9 zen wit 2018
De navigatie zelf is niet super. Recente kaarten van TomTom zijn wel prima vind ik. Misschien gebruikt Renault standaard de kaarten van Here? Die vond ik ook erg slecht
Ga er straks de nieuwste q 1 2018 opzetten hopen dat die beter zijn . . Kunnen TomTom kaarten ook op een gehackte ?
Clio 0.9 zen wit 2018
Welke software gebruik je nu dan?