hallo,
Vanmiddag een proefrit gereden met een Clio 0.9 tce uit 2014.
Viel me op dat als je van stilstand optrekt de motor soms inhoud. Dit duurt heel even. Daarna trekt de clio gewoon door.
Het is me ook opgevallen dat hij dit in de ECO-stand niet doet.
Is dit normaal? Wie heeft hier ervaring mee?
Is trouwens een pittig ding die CLio 0.9 tce.
Voor mn gevoel trekt die sneller op dan mn oude ford fiesta 1.6 uit 2003 (0 tot 100 in 11sec)
Fabrieksopgave Clio is 12.2 sec, maar zo voelt dat absoluut niet. Zat ook zo aan de 130km op de snelweg.
Alleen jammer van dat inhouden.
inhouden bij optrekken renault clio 0.9 tce estate
Re: inhouden bij optrekken renault clio 0.9 tce estate
Ik denk dat je het "turbo-gat" bedoelt. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen en gaat daarom pas meehelpen bij voldoende druk. In de ECO-stand zal de prestatie van de turbo waarschijnlijk wat gedrukt worden, waardoor het gat ook minder opvalt.
Ze zijn inderdaad lekker pittig, die turboblokjes. Ik reed hiervoor in een ongeblazen 1.6 16V, maar die verliest het op alle fronten van m'n huidige 1.2-blokje. Behalve misschien qua topsnelheid; die heb ik nog niet geprobeerd.
Ze zijn inderdaad lekker pittig, die turboblokjes. Ik reed hiervoor in een ongeblazen 1.6 16V, maar die verliest het op alle fronten van m'n huidige 1.2-blokje. Behalve misschien qua topsnelheid; die heb ik nog niet geprobeerd.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Wat meer doortrekken in de versnellingen zal ook wel wat helpen om dat gat minder te merken.
Heb ook een paar dagen met zo'n 0,9tce Clio gereden toen m'n Peugeot kapot was. Zeker een fijn blokje en voelt inderdaad sneller dan dat hij op papier is.
Geld ook voor de 1.5DCI die ik nu heb.
Vond het na die paar dagen jammer dat ik m'n Peugeot 207 met 120pk 1.6 weer terug kreeg.
Was zelfs zo onder de indruk van de Clio dat ik er dus maar één gekocht heb dit jaar
Heb ook een paar dagen met zo'n 0,9tce Clio gereden toen m'n Peugeot kapot was. Zeker een fijn blokje en voelt inderdaad sneller dan dat hij op papier is.
Geld ook voor de 1.5DCI die ik nu heb.
Vond het na die paar dagen jammer dat ik m'n Peugeot 207 met 120pk 1.6 weer terug kreeg.
Was zelfs zo onder de indruk van de Clio dat ik er dus maar één gekocht heb dit jaar

Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Welke rijdt beter Jeroen? De benzine of diesel.
Ik heb nl een diesel en een benzine op het oog.
Ik heb nl een diesel en een benzine op het oog.
De benzine was in oktober 2016 en de diesel ben ik pas in juli 2017 mee gaan proefrijden. Omdat de benzine toch geen optie was voor de caravan (hoewel hij het wel mag) heb ik daar toen niet meer mee gereden.
Kan het dus moeilijk vergelijken omdat er zo veel tijd tussen zat.
Zag wel een video van Autoweek waarin men zei dat de diesel het beste past qua karakter bij de Clio. Omdat die meer trekkracht heeft.
Maar zoals ik al ergens zei vond ik de tce ook een heel fijne motor.
Zou ze allebei gewoon zelf proberen. Liefst op dezelfde dag. Heb ik ook gedaan met een hatchback en de estate. Dan kun je het beste vergelijken omdat de herinnering nog vers is
Kan het dus moeilijk vergelijken omdat er zo veel tijd tussen zat.
Zag wel een video van Autoweek waarin men zei dat de diesel het beste past qua karakter bij de Clio. Omdat die meer trekkracht heeft.
Maar zoals ik al ergens zei vond ik de tce ook een heel fijne motor.
Zou ze allebei gewoon zelf proberen. Liefst op dezelfde dag. Heb ik ook gedaan met een hatchback en de estate. Dan kun je het beste vergelijken omdat de herinnering nog vers is
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.