warme motor

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Re: warme motor

Bericht door dopestuff »

Misschien iemand uit de club die er in de buurt een heeft?
Als je aangeeft uit welke regio je komt...
Sulpher
beginner
Contacteer:

Bericht door Sulpher »

Parkstad - Zuid Limburg :)
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

Dat is heel ver bij mij uit de buurt maar misschien wel bij een ander lid in de buurt?
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Ik denk dat het goedkoper is om even naar een plaatselijke garage te rijden en daar te vragen of ze hem uit willen lezen. Ik wil het ook wel voor je vragen of ik dat ff mag doen voor je op school. Maar dan moet je naar Eindhoven komen.
Sulpher
beginner
Contacteer:

Bericht door Sulpher »

Als het goed is gaat hij komende week naar een auto-doe-et-zelver en dan weten we meer...
Heb iig de achterste motorsteun kapot, die moet vervangen en voor de zekerheid ook gelijk de bougies+kabels meenemen

Nu met dit warme weer lijkt het wel steeds frequenter te zijn dat die vermogen verliest...
Sulpher
beginner
Contacteer:

Bericht door Sulpher »

Monteur had afgebeld :(
Heb vandaag zelf even de bougies vervangen, die waren vuil maar niet nat.
Helaas was dat niet de oplossing, nu dus door naar de bobine en dan wachten op de monteur voor de thermostaat.

Enig idee welke bobine ik heb? was was vanmiddag bij heuts automaterialen en die gaven 3 keuzes aan (penbobines, 2gats blok en 4 gats blok)
Is al opgelost haha, ik heb dus 2 blokjes met 2 ingangen. (zie nieuw topic)

Ik zag ook dit topic voorbij komen wat heel erg op die van mij lijkt, alleen die van hem loopt niet warm aan bij stationair lopen.
Gele motor lampje knippert + vermogen verlies + rare stotter bij gas geven of stationair draaien ( uitlaat klappert ? )

Bericht door gunner1001 » 25 mei 2017 21:37
Hallo allemaal , na een flink stuk gereden te hebben vandaag en na het opnieuw starten van de auto na een pitstop bij de pomp langs de weg ,

Ging het gele motor lampje knipperen en leekt het wel alsof er een cilender ontbrak kwa geluid en trilling.

het gele lampje van de motor die knippert betekend = luchtverontreinging .
ik moes nog 40 minuten rijden op de snelweg dus na ffies gekeken hebben dit ook gedaan .
ik merkte vermogens verlies normaal trek de clio veel vlotter op , bij lage toeren/snelheid maakte die ook een niet gelijkmatig / mooi geluid. en de topsnelheid was 140 implaats van 170
ook bij het oprijden van de moerdijkbrug liep de clio terug waar die dit normaal nooit doet.

is dit een katelysator probleem ? of is dit een bobine probleem ?

als het waarschijnlijk de bobine is ( en dat een cilinder weigert ) , is dan deze bobine zelf makkelijk te vervangen ?

alvast bedankt voor jullie inzicht .

Groetjes , peter
Sulpher
beginner
Contacteer:

Bericht door Sulpher »

Ik zit helaas met een krappe beurs dus moet een beetje kijken hoe of wat haha, maareh is dit wat qua bobine? Of is het hier ook hoe duurder hoe beter en liever niet dit soort meuk? Anders haal ik me hier gewoon 2 van en zet die erop...
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Ik heb geen ervaring met stark maar ik bestel dat inderdaad liever niet....geen waardeoordeel echter, heb het serieus nog nooit besteld dus geen idee wat de kwaliteit is.
Sulpher
beginner
Contacteer:

Bericht door Sulpher »

Nee ik begrijp wel wat je zegt, ik heb doorgaans liever ook een A merk of anders uiterst een B, maar liever geen C en dit oogt toch wel als een C merk.
Helaas is mijn budget momenteel nihiel en ben ik wel afhankelijk van het autootje, dus dan maar even een (al dan niet) tijdelijke oplossing, om er later waar nodig alsnog een betere upgrade in te gooien :)

Vandaag zou die volgens track en Trace binnenkomen, dus morgen weten we meer!
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Jup, we zijn altijd benieuwd naar ervaringen. ;)
Sulpher
beginner
Contacteer:

Bericht door Sulpher »

Het was dus toch tot in zoverre de Bobine.. beide zijn vervangen en nu start die ook weer met een warme herstart en ook het "3 poten" gedoe is opgelost!
Ik heb nog niet genoeg km gereden om te kijken wat de temp doet, vind dat die nog steeds te snel oploopt na een rit bij stationair draaien als ik bv bij een verkeerslicht sta.
En ook het motormanagement lampje brand nog steeds, of moet dit via obd gereset?

Volgende op de rol is de achterste motorsteun die vervangen moet. En dan maar weer eens sparen om hem bij een garage eens volledig te laten uitlezen
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Motorlampje kan na vervanging van een bobine nog branden maar ook vanzelf weer uitgaan, zo is gebleken. Misschien is je katalysator een beetje smerig vanwege het rijden op 3 poten. Als hij na een paar dagen rijden nog steeds brandt, dan kan je hem via OBD resetten. Motorsteun vervangen is een klus van 1 minuut.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Sulpher
beginner
Contacteer:

Bericht door Sulpher »

lampje brand nog, dus idd even langs monteur gaan voor OBD reset en hopen dat dat hem was.
Motorsteun moet even weekje wachten ivm financien. Al merk ik wel dat hij al een heel stuk minder stottert nu die weer op 4 poten loopt, maar de pook beweegt ook nog steeds (al zij het lichtjes).
Heb er ene gevonden 2e hands voor 15€ waarvan de auto maar 75k erop had staan. Helaas was er al veel vd wagen gesloopt, dus ken ik niet nog meer gebruiken haha
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”