Verbruik Clio IV RS

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
RikRace
forum member
Contacteer:

Verbruik Clio IV RS

Bericht door RikRace »

Laten we hier verder gaan over het verbruik van de Clio IV R.S. :driving:

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb hem vorige week zaterdag volgetankt met ruim 40 liter extra. Het rode lampje brandde nog niet toen. Nu brandde hij wel en ik had nog een actieradius van 100km toen ik reedt. Daarmee zou ik dan eindigen op 670km (570 +100km). Ik ben geëindigd met het rode lampje aan op 606km en een verbruikt aantal liters van 43,7.

Nu 46 liter -> 2 jerrycans van 23 liter er bijgegooid gisteravond en kijken wat hij nu doet........... :thumbsup:
<>RenaultSport<>
martll
forum member
Contacteer:

Re: Verbruik Clio IV RS

Bericht door martll »

Erg netjes. De meeste eigenaren die ik heb gevraagd zitten op de 9,5-11L/100km
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

Vind het wel oké, met mijn Peugeot met vergelijkbaar vermogen rij ik ook 6,5 liter per 100 km gemiddeld.
RyanRS
forum starter
Contacteer:

Bericht door RyanRS »

Hier zijn mijn verbruikscijfers en overige kosten te zien. Momenteel gemiddeld 9,16l op 100km.
Met mijn MINI reed ik gemiddeld 7,7l op 100km (1 op 13), ook een 1.6 turbo met 211pk, wel een handbak. Die MINI woog 1105 kilo leeg.

Scheelt dat ik minstens 15.000km minder per jaar rij sinds ik van baan verwisseld ben. :)
martincb
forum starter
Contacteer:

Bericht door martincb »

1 op 11. Als ik dat ook haal straks zit ik op vergelijkbare cijfers als Mn Seat Ibiza 1.6 (1050kg en 105pk). Geen slechte ruil dus :-)
RikRace
forum member
Contacteer:

Bericht door RikRace »

Afbeelding
Afbeelding

1 liter op 15,24km. Bij deze tank zat ook de Openingsmeeting in Kampen van de RTC en CRS, en een paar lekkere sprintjes op de heen en terugweg.

De tank erna reedt ik 6,8l op de 100km, dus 1l op 14,7km. Nu rij ik gemiddeld op een halve tank te gaan nog 6,4l op 100km. Heb de laatste keer iets meer dan 50 liter(!!) getankt en na veel 80km/u en 100km/u wegen (96km totaal per werkdag), denk ik nu ruim 700km actieradius te kunnen halen op deze tank.

Nogmaals ik ben geen echte sprintjestrekker of klaverbladracer (af en toe wel hoor), maar rij voornamelijk in de spits. Hiermee wil ik laten zien, dat je een RS zeer zuinig kunt rijden.

Maar, ik weet ook, dat als je ermee doet waarvoor hij gemaakt is, dat je inderdaad de waarden haalt die de meeste RS-rijders registreren qua verbruik.

Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen, mocht je twijfelen over het te hoge gemiddelde verbruik.

Deze RS komt wat mij betreft heel dicht bij het af-fabriek meegegeven gemiddelde verbruik. Beter dan m'n vorige 0.9TCE, want daarmee haalde ik met heel veel moeite 1:19.
<>RenaultSport<>
martll
forum member
Contacteer:

Bericht door martll »

Erg netjes, maar ik kan begrijpen dat als je af en toe het gas flink intrapt of kleine stukjes rijdt dat je niet aan die waardes gaat komen.
martincb
forum starter
Contacteer:

Bericht door martincb »

Het ligt er altijd flink aan hoe je rijdt. Mijn vriendin zal 'm gebruiken voor naar dr werk (en ik in het OV) en dat is 3km heen en terug over een N weg met veel stoplichten.
Omdat ik doordeweeks niet veel rijd wil ik 'm in 't weekend juist nog wel eens op de staart trappen (nadat ie netjes warm is natuurlijk) wat dus niet gaat helpen bij het verbruik.
Als je veel snelweg rijdt met een 100 km p/u dan zal 't vast wel lukken om 't verbruik binnen de perken te houden. Ga 't binnenkort meemaken :joker:
Midri
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door Midri »

Heb een maandje eens geprobeerd om echt zuinig te rijden. Vooral snelweg aan 116km/h op de CC, rustig vertrekken en opbouwen, vrijwel de turbo niet laten werken etc. Zat toen aan een gemiddelde van 7,4l/100km (1 op 13,51). Maar het kriebelt hier teveel om door te trekken (of ik vertrek weer eens te laat naar het werk waardoor ik weer eens kan doorgassen) dus rij nu gemiddeld een 8,4l op 100km (1 op 11.9). Niet geheel ontevreden. Boeit mij ook minder wat het verbruikt, zolang de kracht er is als ik ze nodig heb.
Dit weekend tourrit naar de ring en op de ring zelf rijden natuurlijk, dus verbruik gaat "lichtjes" stijgen vrees ik :D
Met vriendelijke groet, Tommy

Afbeelding
king_
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door king_ »

Voor een tientje per tankbeurt je 500 km continue afvragen wat zuiniger is.. niet de moeite waard. Leuk zou het worden als ie dan 1 op 17 zou rijden. Dan wordt het interessanter
Clio 3ph1 Rip Curl 1.2 TCE, 2009
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Ja dan kocht ik ook een RS en dan nog de wegentaks naar omlaag enz....
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
martll
forum member
Contacteer:

Bericht door martll »

king_ schreef:Voor een tientje per tankbeurt je 500 km continue afvragen wat zuiniger is.. niet de moeite waard. Leuk zou het worden als ie dan 1 op 17 zou rijden. Dan wordt het interessanter
Ik vind dit wel de moeite waard, mits je natuurlijk veel kilometers rijdt op jaarbasis.
RikRace
forum member
Contacteer:

Bericht door RikRace »

Update laatste tankbeurt:

Brandstoflampje ging branden bij 699km. Actieradius op dat moment nog 120km. Aangezien ik iets meer dan 50 liter had getankt, nu doorgereden tot 753km op 48,7 liter verbruik.

Dat is 1 op 15,46 en dus 6,46l op 100km!
<>RenaultSport<>
RyanRS
forum starter
Contacteer:

Bericht door RyanRS »

Meer dan 50 liter? Er zit toch maar een 45 litertank in de RS?
RikRace
forum member
Contacteer:

Bericht door RikRace »

Heb ruim 50 liter getankt de laatste keer!

In m'n vorige Clio IV 0.9TCE zit op papier 40 liter in, maar daarin tankte ik ook meestal ruim 45 liter. Zelf gedaan met eigen jerrycans, van 2 keer 23 liter. Dus niet dat de pomp afwijkt bij het Tankstation.
<>RenaultSport<>
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”