Koplamstickers UK

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Sidney
forum starter
Contacteer:

Koplamstickers UK

Bericht door Sidney »

Wij willen tzt naar Schotland en gaan dan met de auto via Engeland.

Nu moet je je koplamp natuurlijk afplakken - weet iemand of de standarad stickers te gebruiken zijn op een Clio IV?
ps.clio
beginner
Contacteer:

Re: Koplamstickers UK

Bericht door ps.clio »

afplakken is op zich niet verplicht, je mag alleen niet verblinden; dat kon je vroeger toen we allemaal rondreden met simpele ronde koplampen en H4-tjes erin makkelijk doen maar is nu met de huidige variëteit in koplampen wat lastiger; ik heb het overigens uit een soort luiheid nooit gedaan en heb er de afgelopen jaren in Engeland, Wales, Schotland en Ierland zowel met auto's als op motoren nog nooit problemen mee ondervonden; tegenwoordig is het probleem overdag al opgelost met de dagrijlichten en zou het hoogstens nog 's-nachts een rol spelen; wat me overigens de laatste keer opviel is dat verlichting overdag door de Engelsen zelden wordt gevoerd en drl is ook nog niet echt ingevoerd
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Vroegâh, met de koplampen met met het prismaglas kon je dat simpel met een stukje tape doen wat op het driehoekje van de lamp plakte. Tegenwoordig met de heldere lampen bepaald de bolling van de reflector of lens hoe de lichtstraal is gericht. Om die lichtstraal voor gebruik in links verkeer aan te passen zodat je niet verblind zijn er tegenwoordig de "Eurilites" stickers.
2043a_1_png.jpg
2043a_1_png.jpg (59.58 KiB) 3753 keer bekeken
En officieel zijn ze wel verplicht. Je lichtbundel is namelijk nu zo afgesteld dat de berm verder verlicht wordt dan de middenstreep en ga je aan de andere kant rijden verblind je dus je tegenliggers:
licht_halogeen.jpg
licht_halogeen.jpg (26.28 KiB) 3753 keer bekeken
Sidney
forum starter
Contacteer:

Bericht door Sidney »

ik haal in ieder geval zo'n setje wat Arjan toont, eventueel met de lampen iets naar beneden gedraaid

in mijn oude E39 (rip) met xenon was dat helemaal makkelijk: hendeltje overhalen, klaar!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”