Binnenkant voorruit en achterruit bevroren

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Clio Blacky
beginner
Contacteer:

Binnenkant voorruit en achterruit bevroren

Bericht door Clio Blacky »

Dit is nu de 2e winter dat ik bij mijn Clio wordt geconfronteerd met het bevriezen van de binnenkant van de voor- en achterruit. In de garage hebben ze hem helemaal nagekeken, e.e.a anders afgesteld, een strip bij de achterklep vervangen maar konden niet echt een lek vinden. Het heeft niets geholpen. Afgelopen weken nergens last van gehad terwijl het toch wel erg nat is geweest. Het gebeurt alleen als het heeft gevroren. Gisteren is de auto weer nagekeken en het antwoord van de garagemedewerker heb ik met verbazing aangehoord. Hij beweerde dat het waarschijnlijk komt omdat de Clio kwalitatief minder glas heeft in de ruiten (lees dunner!) dan b.v de Capture en daardoor vatbaarder is voor bevriezing aan de binnenkant. Daar kunnen ze helaas niets aan doen. Dit is mijn eerste Renault maar ik heb dit nog nooit bij 1 van mijn andere nieuwe auto's gehad. Dit is toch niet acceptabel? Heeft iemand van jullie ook wel eens last van bevroren ruiten aan de binnenkant?
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Re: Binnenkant voorruit en achterruit bevroren

Bericht door klmklmklmklm »

Verhuizen naar een warm land .Heeft de dealer dat niet gezegd?Dus van binnen uit moet er ergens vocht zijn.Ligt er niets nats in de koffer? .Anders eens kijken of er geen bladeren liggen onder het rooster in de motor ruimte.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Robin5757
forum member
Contacteer:

Bericht door Robin5757 »

Kijk eens of het niet vochtig is onder je kachelhuis
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Clio Blacky
beginner
Contacteer:

Nee, dat is allemaal nagekeken en er is nergens vocht. Als er vocht is zou met nat weer mijn ramen toch ook snel moeten beslaan? En dat is niet zo. Alleen als het gevroren heeft. Ik word er moedeloos van. Probleem is ook dat ik een aanrijding heb gehad toen mijn Clio 3 weken oud was ( erg zonde). In eerste instantie ben ik naar het schadebedrijf terug gegaan maar die konden absoluut nergens vocht of lekkages ontdekken en verwezen mij naar de garage i.v.m verkeerde afstelling van de airco. Hij is nu 2 x nagekeken in de garage en de laatste keer kwamen ze dus met dat verhaal van het dunnere glas. Ze weten het daar blijkbaar ook niet meer. In deze situatie word ik van het kastje naar de muur gestuurd. :-(
Beauveser
beginner
Contacteer:

Bericht door Beauveser »

Goedemiddag Clio Blacky;
Het bevriezen van de ramen aan de binnenkant had ik tot voor kort ook last van, En de oorzaak bleek:
Ik reed teveel in de Eco-stand, waardoor de kachelunit maar beperkt werkte. Na 3 weken de Eco-stand niet te hebben gebruikt is het verschil in vochtigheid aanzienlijk beter te noemen.

Groeten, Beauveser.

Clio120 Dynamique, Blanc Glacier.
Clio Blacky
beginner
Contacteer:

Heb de Eco stand nu uitgezet en ben benieuwd of dat gaat helpen. Dank je voor de tip!
Sidney
forum starter
Contacteer:

Bericht door Sidney »

Hoe haal jij het ijs van je ruiten?

Vanochtend was mn spuitflesje leeg (ja ja, luie donder ik weet 't) en moest ik ouderwets krabben - toen had ik géén last van een bevroren binnenruit... daar voor wel!
mijn theorie is dat de vloeistof het raam nóg verder afkoelt en als er nog vocht in de cabine aanwezig is, dit condenseert (of adem zodra je instapt)
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

ik maak een spuitfles met alcohol en water en deze kan in de auto blijven liggen voor buiten, en binnen heb ik shampoo erop.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Clio Blacky
beginner
Contacteer:

Ik krab de ruiten altijd. Wat ik raar vind is dat ik alleen last heb van vocht aan de binnenkant als het gevroren heeft en niet als het de hele week heeft geregend. Heb ook een dekje op de voorruit om bevriezing te voorkomen. Anders is de binnenkant zeker bevroren. Vraag is dus hoe mijn auto zo vochtig wordt als het gevroren heeft. Heb mijn airco op advies van de garage zo veel mogelijk aan staan. Kan het wellicht toch zo zijn dat er iets niet goed is sfgesteld waardoor ik vocht in de auto krijg? De garage heeft het echter al 2 keer nagekeken. Heb de eco stand nu uit. Van de week bevroren hagel op de ruiten die makkelijk te verwijderen was en ik direct weg kon rijden. Aan het eind van de dag was de binnenkant helemaal beslagen, dus toch weer vocht. Als iemand het snapt dan mag hij het zeggen.
Maarten Jan
beginner
Contacteer:

Bericht door Maarten Jan »

99% kans dat je voorruit niet goed gelijmd zit, dit komt relatief veel voor bij moderne auto's tegenwoordig.
Zou de voorruit er opnieuw in laten lijmen, dik kans dat het dan over is.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”