Het gaat om een Clio 4 met R-link.
Ik heb al enkele maanden een USB stick in de R-Link zitten en die speelt gewoon muziek af. Laat ik de R-Link op USB staan als ik de auto uitschakel dan staat bij de volgende rit ook weer netjes direct USB aan. Zet ik de R-Link op Radio en daarna de auto uit, dan heb ik het probleem de bij de volgende rit ik eerst een aantal seconden Radio hoor en daarna springt de R-Link ineens naar USB. Dit terwijl ik voor het laatst gewoon Radio heb geluisterd. Dit probleem doet zich nu sinds 2 weken voor. De maanden ervoor heb ik hier nooit last van gehad.
Herkend iemand dit probleem?
R-Link springt na starten auto iedere keer op USB
Re: R-Link springt na starten auto iedere keer op USB
Vreemd. Iets veranderd aan de USB stick? Andere nummers of bestanden er op gezet?
- Midri
- Beheerteam
- Contacteer:
Hier is het iets anders maar gok op hetzelfde "probleem" als bij jou:
Als ik R-Link op USB laat staan (staat ie 99,9% van de tijd) en ik laat de wagen een nachtje stilstaan, springt ie bij het opstarten op AM frequentie.
Als ik de wagen maar een uurtje laat staan, blijft ie wel op USB staan.
Dit bij meerdere USB sticks gehad trouwens, verschillende playlists e.d. Ik gok dus op een bug in het R-Link systeem die er ergens in is gekropen. Als ik weer eens bij de dealer ben zal ik eens navraag doen, maar hun kennis van R-Link is bedroevend laag als ik eerlijk mag zijn. Zelfs de R-Link BE helpdesk is rampzalig op gebied van R-Link.
Als ik R-Link op USB laat staan (staat ie 99,9% van de tijd) en ik laat de wagen een nachtje stilstaan, springt ie bij het opstarten op AM frequentie.
Als ik de wagen maar een uurtje laat staan, blijft ie wel op USB staan.
Dit bij meerdere USB sticks gehad trouwens, verschillende playlists e.d. Ik gok dus op een bug in het R-Link systeem die er ergens in is gekropen. Als ik weer eens bij de dealer ben zal ik eens navraag doen, maar hun kennis van R-Link is bedroevend laag als ik eerlijk mag zijn. Zelfs de R-Link BE helpdesk is rampzalig op gebied van R-Link.
Het is inderdaad best vreemd. Heb onlangs geen nummers erbij gezet of eraf gehaald.
En mijn probleem lijkt inderdaad op die van Midri alleen dan andersom.
Staat de wagen een uurtje stil blijft ie wel netjes op FM staan inderdaad.
Ik zal eens proberen om de USB-stick even volledig te formatteren en opnieuw de muziek er op te zetten. Misschien lost dat het probleem ook wel op.
En mijn probleem lijkt inderdaad op die van Midri alleen dan andersom.
Staat de wagen een uurtje stil blijft ie wel netjes op FM staan inderdaad.
Ik zal eens proberen om de USB-stick even volledig te formatteren en opnieuw de muziek er op te zetten. Misschien lost dat het probleem ook wel op.
- Wilbee
- forum starter
- Contacteer:
Je kunt on de R-Link selecteren waar hy mee op moet starten.
By myn auto STOND hy ook op usb en dat heb ik verandert in de radio.
Dus kyk daar eens naar.
By myn auto STOND hy ook op usb en dat heb ik verandert in de radio.
Dus kyk daar eens naar.
Phase 1.2 Clio IV-GT Malte Blue