2x 3-weg speaker in hoedenplank hoe aansluiten op radio?

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
MWW1977
beginner
Contacteer:

2x 3-weg speaker in hoedenplank hoe aansluiten op radio?

Bericht door MWW1977 »

Hallo allemaal,

ik heb een Clio II uit 2002 en heb van mijn eerste autootje nog 2 150W 3-weg speakers thuis liggen te verstoffen.
Ik heb de Clio 2e hands gekocht en toen zat er een radio in die ik vorige week maar een heb vervangen voor een model dat ik ooit gekocht heb waar een USB aansluiting opzit zodat ik nu nummer op een memory stick kan zetten en zo beluisteren.
Nu zit er achter op die radio de standaard ISO A, B en C aansluitingen. A en B waren geen probleem. Installatie gelukt en heb dus geluid.
Maar nu wil ik dus die 2 speakers in de hoedenplank (die ik van multiplex ga maken) zetten, maar waar moet ik die op aan sluiten?
Bij de radio zit wel een C-connector met een rode en witte tulpstekker (vrouwtjes). Moet ik nu van beide speakers de plus en de min op elkaar zetten en daar een mannetje tulpstekker aanmaken en die op de tulpjes van de C-connector aansluiten?

Alvast bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groeten,
Mike
UnreaL_NL
forum starter
Contacteer:

Re: 2x 3-weg speaker in hoedenplank hoe aansluiten op radio?

Bericht door UnreaL_NL »

ga je er een versterker op plaatsen of wil je ze rechtstreeks op de radio plaatsen ?

als je ze via een versterker wil laten lopen, kan je de tulp uitgangen voor het signaal gebruiken. Wil je ze rechtstreeks op de radio aansluiten zul je ze bij de grijze iso stekker van je speakers moeten plaatsen. Hoeveel draden heb je al op die stekker zitten ? kan namelijk zijn dat er al draden naar achter lopen.

Heb je 4 draden dan heb je alleen voor
heb je 8 draden waarvan ze per 2 in 1 gat zitten heb je speakers voor en tweeters
heb je 8 draden allemaal apart heb je voor en achter speakers
heb je 12 draden heb je tweeters voor en achter speakers.

liggen ze al tot achter zou je ze daar erop kunnen koppelen. De aansluiting zou dan achter het rooster net boven je bank moeten zitten. deze zit er volgens mij op geklikt en zou je zo los moeten kunnen trekken.
Life Sucks , So Lay Back And Enjoy !!
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”