Koppeling slipt bij veel gas geven
Koppeling slipt bij veel gas geven
Nadat de koppeling vervangen is voor de tweede keer voor een nieuwe en allerlei dingen eromheen blijft dit 'probleem' zich voordoen.
Als je de auto in een versnelling zet, 1 of 2 bijvoorbeeld en de koppeling ingetrapt hebt en je geeft flink gas (boven koppelpunt/5000 toeren) dan schiet de clio rs naar voren, zo ongeveer 1 meter. Nu is mij verteld dat dit gewoon normaal is, de clio rs van m'n broer heeft het overigens ook. Klopt dit? Kan iemand dat hier beamen? Je ruikt vervolgens wel verbrande koppelingsplaat.
Als je de auto in een versnelling zet, 1 of 2 bijvoorbeeld en de koppeling ingetrapt hebt en je geeft flink gas (boven koppelpunt/5000 toeren) dan schiet de clio rs naar voren, zo ongeveer 1 meter. Nu is mij verteld dat dit gewoon normaal is, de clio rs van m'n broer heeft het overigens ook. Klopt dit? Kan iemand dat hier beamen? Je ruikt vervolgens wel verbrande koppelingsplaat.
Re: Koppeling slipt bij veel gas geven
Dat is niet normaal hoor.
- nd-photo.nl
- forum starter
- Contacteer:
Ontkoppelen = ontkoppelen, dat lijkt bij jou niet het geval te zijn.
En verbrande koppelingsplaat (geur) is sowieso niet goed.
En verbrande koppelingsplaat (geur) is sowieso niet goed.
Hoe kan zoiets dan? Er zit een gloednieuwe koppeling in? Geen imitatie helemaal
origineel.
origineel.
Geen goede montage misschien?
- nd-photo.nl
- forum starter
- Contacteer:
Dat is ook het eerste waar ik aan denk, zou even teruggaan naar die garage of heb je het zelf gedaan?
Het is gedaan door een kennis(Renault monteur) onder toezicht van m'n vader (al 38 jaar Renault monteur). Dat sluit natuurlijk niet uit dat het verkeerde montage is maar de kans is zeer klein. Ik heb wel hier en daar van andere monteurs vernomen dat dit kan en na 'inrijden' minder moet worden.
zou het?
Het is overigens al de tweede keer dat drukgroep koppeling en alles eromheen vervangen is binnen 1 jaar tijd.
zou het?
Het is overigens al de tweede keer dat drukgroep koppeling en alles eromheen vervangen is binnen 1 jaar tijd.
Koppelingskabel ook vervangen?
Nee die is niet vervangen maar deze is het ook niet, dat merk je al gauw genoeg. Overigens is het slippen van de koppeling veel minder geworden. De auto schiet nog maar 5cm naar voren. Mijn neef was laatst in Nederland (hij komt uit oostenrijk) en is daar monteur bij Skoda. Hij vertelde mij dat dit gewoon nieuwigheid kan zijn en al heel snel weg slijt en dat je er niks meer van merkt. Heeft met grip van de kopellingsplaat te maken (zo goed als ik duitse auto termen ken).