Hallo,
Ik ben nieuw hier en ben sinds kort in het bezit van een Clio 3 uit 2007.
Mij valt sinds vorige week op dat de benzine meter nogal erg schommelt.
De benzinetank is gewoon vol (rijd namelijk op LPG. Alleen start de auto op benzine).
Als ik de auto start geeft hij keurig netjes de benzinestand aan, immer na een minuutje of 2 rijden zakt de benzine meter tot op 2 streepjes en soms zelfs tot op reserve. Als ik de auto dan uitzet, afsluit en vervolgens weer open maak en de auto start is alles weer goed voor 1 a 2 minuutjes.
Nu viel mij sinds voorgisteren ook op dat de temperatuurmeter een beetje hetzelfde euvel heeft. Bij starten (koude motor) staat hij gewoon op nul waarna hij keurig netjes werkt en omhoog gaat. Als de motor echter warm is, begint ook de temperatuurmeter te schommelen. Opeens staan er dan nog maar 2 streepjes en even later weer het juiste aantal streepjes.
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik zat al te denken aan een slecht contact ofzo, maar dat lijkt me wederom sterk als dit plotseling de contacten van zowel de benzine en temperatuurmeter zou betreffen.
Iemand suggesties/ervaringen hiermee?
Temperatuurmeter en benzinemeter schommelen
Re: Temperatuurmeter en benzinemeter schommelen
Aangezien je verhaal wel 130 keer gelezen is en er geen reactie is, is het blijkbaar een storing (combinatie) die niemand heeft gehad en dus ook niets over kan zeggen.
-
Dwayne
Re: Temperatuurmeter en benzinemeter schommelen
Update:
Heb gisteren uit nieuwsgierigheid maar eens benzine getankt. Aangezien ik het niet meer vertrouw dat de benzinetank wel echt vol is. Wat hij dus bij koude motor aangeeft.
Blijkt dus dat de benzine tank 90% leeg was. Zoals gezegd benzine tank dus volgegooit waarna de vage benzinemeter standen en reserve lampje dus niet meer voorkomen. Echter heb ik wel nog het probleem dat de motortemperatuur bij koude motor gewoon 0 is (zoals het hoort). naarmate de motor warm word loopt deze ook op. Maar als ik door een bocht rijd of een berg oprij of hard rem, gaat deze opeens weer terug naar 2 streepjes. Opzich niet erg, maar ik vind het wel bloedirritant.
Iemand een idee?
Heb gisteren uit nieuwsgierigheid maar eens benzine getankt. Aangezien ik het niet meer vertrouw dat de benzinetank wel echt vol is. Wat hij dus bij koude motor aangeeft.
Blijkt dus dat de benzine tank 90% leeg was. Zoals gezegd benzine tank dus volgegooit waarna de vage benzinemeter standen en reserve lampje dus niet meer voorkomen. Echter heb ik wel nog het probleem dat de motortemperatuur bij koude motor gewoon 0 is (zoals het hoort). naarmate de motor warm word loopt deze ook op. Maar als ik door een bocht rijd of een berg oprij of hard rem, gaat deze opeens weer terug naar 2 streepjes. Opzich niet erg, maar ik vind het wel bloedirritant.
Iemand een idee?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3357 Weergaves
-
Laatste bericht door harryepe