Topsnelheid 0.9 TCe
Re: Topsnelheid 0.9 TCe
Jozz, de vraag van de TS gaat over de benzine versie, niet over de dci.
Oud topic maar toch... zaterdag ook even Duitsland in geweest, ik kreeg max 174 op de teller (in de 5e versnelling)
Veel meer zit er denk ik ook niet in, misschien met een andere brandstof ofzo (euro 98) of gaat dit niets uitmaken?
Veel meer zit er denk ik ook niet in, misschien met een andere brandstof ofzo (euro 98) of gaat dit niets uitmaken?
- 66 kW powerrr
- forum starter
De V 1000 van de Estate is 28,4 km/u in IV en 38,4 in V. D.w.z. dat hij bij 170 in IV ca 6000 tpm draait. Om dan 185 te halen heb je 6500 tpm nodig. Misschien is hij op een lager toerental begrensd. Daarnaast denk ik dat zoveel toeren weinig zin heeft, want de bij 5000 tpm gaat de koppelkromme alweer omlaag. Als je bij dat toerental overschakelt naar V, dat is bij ca 140, zou het misschien wel lukken om door te stomen naar 185.
N.B. Dit zijn de getallen voor de Estate, de Hatchback heeft 'langere' versnellingen.
N.B. 2. Mijn 75 pk Seat Ibiza liep ook 185 km/u in de V (173 GPS). Die was begrensd op 5700 tpm.
N.B. Dit zijn de getallen voor de Estate, de Hatchback heeft 'langere' versnellingen.
N.B. 2. Mijn 75 pk Seat Ibiza liep ook 185 km/u in de V (173 GPS). Die was begrensd op 5700 tpm.
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Dit is precies het zelfde als het gebruik van 1-23 af fabriek naden dicht plakken bijna geen benzine in de tank, verder ideale omstandig heden een chauffeur van 45 kilo achter het stuur enz...
Heb jij al rond de 1-23 verbruik gehad met de benzine versie!! 1-18 komt meer in de buurt..
Heb jij al rond de 1-23 verbruik gehad met de benzine versie!! 1-18 komt meer in de buurt..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
- 66 kW powerrr
- forum starter
Bij mij net andersom: Topsnelheid interesseert mij niet, die is gewoon ruim voldoende.
Het normverbruik daarentegen heb ik al eens benaderd. Ik hoefde er niet eens heel erg mijn best voor te doen. Het bleek pas bij het aftanken op een vakantierit in Zuid-Engeland (4,7 l/ 100 km). Ja, ik heb het echt over de TCe 90, en nog wel een wat zwaardere Estate met minder zuinige versnellingsbak (V 1000 = 38,4 in 5).
Het normverbruik daarentegen heb ik al eens benaderd. Ik hoefde er niet eens heel erg mijn best voor te doen. Het bleek pas bij het aftanken op een vakantierit in Zuid-Engeland (4,7 l/ 100 km). Ja, ik heb het echt over de TCe 90, en nog wel een wat zwaardere Estate met minder zuinige versnellingsbak (V 1000 = 38,4 in 5).
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]