Aankoopadviezen

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
mrtn82

Aankoopadvies Renault Clio - 1.4 RN 2001

Bericht door mrtn82 »

Ik ben van plan om voor mijn vrouw een Clio te kopen als 2e auto. Er zal jaarlijks max 5000 kilometer mee gereden worden.

Nu heb ik een Clio 1.4 RN uit 2001 op het oog met ca. 220k op de teller. Prijs is € 1250,--.

Graag zou ik jullie advies willen over de prijs, maar ook over de kilometerstand; is dit niet te veel?

Zijn er verder nog aandachtspunten voor dit type auto?

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.

Met groet,
Maarten
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Aankoopadvies Renault Clio - 1.4 RN 2001

Bericht door Arjan »

220.000 km hoeft geen probleem te zijn zolang het onderhoud netjes is gedaan. En met ca 5000 per jaar kan je er dan nog heel lang plezier van hebben.

Aandachtspunten zijn er bij een 12 jarige niet zoveel. Wel moet je kijken naar de laatste distributiewissel. Gezien de km stand/leeftijd moet die 2 jaar geleden zijn gedaan. Elke 120.000 km of 5 jaar, net wat eerder komt. Zwak punt bij de 1.4 kunnende penbobines zijn. Elke cilinder/bougie heeft er één. Op zich is het verder een goeie proefrit maken en elke knopje en handeltje uitproberen.
mrtn82

Bericht door mrtn82 »

Bedankt voor jouw reactie!!!
Lee

Bericht door Lee »

Let ook even op de de koelvloeistof, draai de dop eraf en let op dat je geen drap ziet veel voorkomend probleem.
thijssie
forum starter
Contacteer:

Clio RS aankoopadvies

Bericht door thijssie »

Kent iemand toevallig deze Clio RS?
Kenteken: 63-JN-SJ
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... on=asqSent

Ik vind de auto redelijk goed geprijsd alleen de kilometerstand is erg hoog met 223.000km.
Heeft iemand hier op het forum ervaring met een Clio RS met zulke hoge km-standen?
Laatst gewijzigd door thijssie op 21 mei 2014 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
L.J
forum starter
Contacteer:

Re: Clio RS

Bericht door L.J »

Hallo Thijsie

Ik had de specificaties gelezen en ik moet wel zeggen dat de huidige gebruiker er al het een en ander aan heeft gedaan, vandaar mischien de prijs.

Groetjes Luuk
Renault Clio III 2 GT 1.6 141 57i
Marcel83

Bericht door Marcel83 »

https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =27&t=4692

Hallo iedereen,

Misschien kent iemand mij nog wel, al is het 4 jaar geleden.. sorry, ik kreeg andere dingen te doen. Maar hier dus mijn verhaal met wat meer foto's

Ik had al zon vermoeden dat ik hier mn auto zou vinden.

Groeten, marcel
thijssie
forum starter
Contacteer:

Bericht door thijssie »

Bedankt voor je reactie, is een hoop aan gedaan zie ik, wat was destijds de reden van de verkoop?
Daarnaast zou ik graag willen weten met welke km-stand je hem hebt verkocht.
Laatst gewijzigd door Arjan op 22 mei 2014 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Marcel83

Re: Clio RS aankoopadvies

Bericht door Marcel83 »

Hallo thijs.
Ik ben de huidige eigenaar..

Ik heb hem met 155.000 gekocht. Van een man uit vlissingen. Zijn vriendin had deze auto, en verkocht hem aan mij. De reden? Misschien wilde ze ook wel iets ruimere auto. Het was een wat ouder stel. De reden dat ik hem verkoop, is omdat ik er bijna niet meer in rijdt, en samen met mijn vriendin een station wil kopen. Ik ga met de fiets naar mijn werk, en mijn vriendin met de scooter, of haar eigen auto.

Kan ik je anders uitnodigen voor een proefrit?

Met vriendelijke groet, marcel

Groeten, marcel
thijssie
forum starter
Contacteer:

Bericht door thijssie »

Ah oké dan snap ik hem ;)

Bedankt voor het aanbod :thumbsup:
Helaas heb ik het momenteel erg druk met stage & werk waardoor ik 6 dagen per week van huis ben.

Hoewel het een erg fraaie RS is vind ik de KM-stand vrij fors.
Echter zag ik laatst bij de Veban in Rijswijk een RS met 348.000km te koop staan dus de motorblokken kunnen wel wat hebben.

Momenteel kan ik nog moeilijk beslissen of ik deze RS zou kopen, vanaf volgend jaar volg ik een externe minor in Breda waarbij ik hoogstwaarschijnlijk (tijdelijk) daar op kamers ga.
Wanneer dat niet lukt zal ik met de auto op en neer moeten a 600km per week. Met een RS tikt dat behoorlijk aan qua verbruik en dus kosten.
Daarnaast wil ik eerst graag onderzoeken wat ik terug kan krijgen voor mijn huidige auto.

Kortom, ik moet er eerst nog even goed over nadenken. :chinrub:
Laatst gewijzigd door Arjan op 22 mei 2014 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Marcel83 schreef:Misschien kent iemand mij nog wel
:chinrub:

Marcel zeg je?

:idea:

Hey Marcel, huisje, boompje, beestje begrijp ik? Ziet er nog erg netjes uit die RS van je. Maar ja, had van jou ook niet anders verwacht :thumbsup:
Marcel83

Bericht door Marcel83 »

Haha, ja, nieuwe baan, op nix uitgelopen, nieuwe baan dichter bij huis..
Ondertussen inderdaad nieuw huisje, boompje in de tuin, beestje wacht nog maar even.. ondertussen ben ik ook de 30 gepasseerd, en wil je dus een auto waarmee je wél normaal mee op wintersport kan zonder dat je bagage bij je maat moet! Maar gelukkig heb ik ook mn motorrijbewijs gehaald, kan ik daar mn overige tijd insteken mocht ik de clio kwijtraken.. doet me ook echt wel zeer hoor, zal m echt missen...
efdeve

Clio 1.6 16v aankoopadvies

Bericht door efdeve »

Hallo ik zal me even voorstellen, ik ben Frank de Vries en ben 21 jaar en kom uit Groningen.

Nu ben ik van plan om een Clio te kopen maar ik vroeg me af wat nou de zwakke punten van deze auto's zijn.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon alleen de standaard dingen vinden die je bij elke auto test.

Hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen alvast bedankt.

groeten Frank
hostler

Re: Clio 1.6 16v aankoopadvies

Bericht door hostler »

Inderdaad de standaard dingen...

Écht hele gekke dingen hebben Cliotjes niet.

Wiellagers zijn zwakke punten
Lekkages bij het kachelhuis (slechte kit)
Lekkages bij het dakraam (als die er in zit natuurlijk :P)
Lekkages bij volle waterafvoer putjes (onder de parafan).
BDP sensor gaat graag kapot. Check onder de motorkap of je een blauwe stekker hebt. Dan is die al eens vervangen :) Die zit (als je voor de auto staat) aan de rechterkant van het blok.
Lekkages bij de antenne

Zijn vast nog wel wat meer puntjes. Dat mag iemand anders aanvullen :P

edit: en als je dan een Clio 2 gaat test rijden. Test dan alle metertjes en het LCD uit met het volgende trucje:
Auto uit. Boordcomputerknop inhouden (knopje op de ruitenwisserhendel. 3 puntjes). Auto op contact zetten. Knopje los.
Laatst gewijzigd door hostler op 18 sep 2014 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
efdeve

Bericht door efdeve »

bedankt hier kom ik al een heel stuk verder mee.
als iemand anders nog dingen heeft hoor ik het graag.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

De genoemde lekkages komen door vuil wat niet tijdig uit de afvoertjes van dakraam, parafanbak en achter de wielkuipen gaat zitten.
Lekkage bij de antenne is bij de Clio 2 phase 1, niet de phase 2 :thumbsup:
Batsgeit

Aankoopadvies Clio op LPG

Bericht door Batsgeit »

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen: ik ben Martijn, 22 jaar oud, en studeer nog. Omdat mijn OV jaarkaart is verlopen, ben ik op zoek naar een auto die mij van Groningen naar het mooie Twente kan brengen, 2x in de week. Ik ga dan ongeveer 15k per jaar maken: genoeg voor een auto op LPG dus. Ik rij nu een Peugeot 206, heb hiervoor een 306 gehad, maar het werd tijd voor iets anders. Een clio valt heel mooi qua MRB, dus dit lijkt mij een geschikte auto.

Ik ben met name geïnteresseerd in deze: http://www.autoscout24.eu/details.aspx? ... =259788725

Het forum heb ik al doorgelezen, waarbij ik de volgende punten tegen kwam voor deze generatie clio:

Wiellagers zijn zwakke punten
Lekkages bij het kachelhuis (slechte kit)
Lekkages bij het dakraam (als die er in zit natuurlijk :P)
Lekkages bij volle waterafvoer putjes (onder de parafan).
BDP sensor gaat graag kapot. Check onder de motorkap of je een blauwe stekker hebt. Dan is die al eens vervangen :) Die zit (als je voor de auto staat) aan de rechterkant van het blok.
Lekkages bij de antenne

Motorkap openen en ruimte inspecteren. Olie vlekken?
Geluid van koude motor beluisteren
Oliepijl checken
Koelvloeistof checken
Bandenprofiel
Uitlaat. Witte rook? Stinkt het heel erg?
Reserve wiel controleren
Checken op lekkages. In kofferbak, achter de middenconsole, onder de matten.
Wanneer is de distributieriem vervangen?

Nu rijdt deze auto op LPG, dus zijn er nog specifieke LPG punten waar ik rekening mee moet houden? Weet iemand misschien toevallig ook waar het onregelmatige lopen op LPG vandaan kan komen, waar bovenstaande auto last van schijnt te hebben?

Overigens houd ik me ook aanbevolen als een forumlid zijn clio op LPG wil verkopen, stuur me dan maar een persoonlijk bericht :).

Alvast bedankt!
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Aankoopadvies Clio op LPG

Bericht door Arjan »

Hoi Martijn, welkom :thumbsup:

Je hebt alle controlepunten mooi op een rijtje. Wat betreft de LPG installatie: Is die later ingebouwd? Voor een clio van 15 jaar oud, op LPG en dan "maar" 141k op de teller verwacht ik dat wel namelijk. Het slecht lopen op gas kan komen door een fout of defect in de verdamper. Maar het kan ook aan afstelling liggen.

Verder, prijs lijkt me al niet verkeerd en een 1.6 is wel lekker voor de wat langere ritten.
Batsgeit

Re: Aankoopadvies Clio op LPG

Bericht door Batsgeit »

Thanks!

Ja, dat kon de eigenaar mij dus niet vertellen. Daarnaast sloeg de auto af op LPG.. Ik heb deze dus maar laten staan, geen zin om daar zelf mee bezig te gaan. Ben nu dus op zoek naar iets anders, alleen staan er zo weinig kleine auto's te koop op gas helaas.
noxi

koopadvies Renault Clio - 1.6 16V INTIALE 3DRS / XENON / L

Bericht door noxi »

Goedenavond iedereen, ik ben nieuw op deze forum.
21 jaar oud ik ben een man en ik wil eindelijk een keer een auto kopen voor mijn studie, werk en privé afcourse.
Nu ben ik benieuwd naar jullie mening of dit een goede deal is of dat ik beter verder kan kijken naar andere occasions.
natuurlijk wel naar Clio's, omdat het voor mij echt het perfecte begin auto is. Ik heb daar naast al wel 2 jaar rij ervaring in verschillende bolide's. Ik moet ook nog mijn vriendin overhalen. Misschien dat jullie mij daarbij kunnen helpen :thumbsup: .
De auto heeft 180.000km gelopen. en de bouwjaar is 2003. alle onderhoudsboekjes zijn aanwezig

Foto's van de clio;
Afbeelding
Afbeelding

Overige opties
Afdekscherm bagageruimte, Audiobediening op het stuur, Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar, Buitentemperatuurmeter, Houtinleg, Lederen stuurwiel, Nieuwe APK bij aflevering, Radio voorbereiding, Reservewiel, Sportinterieur, Sportstuur, Sportuitvoering, Stoelen in hoogte verstelbaar, Toerenteller, Verstralers, Warmtewerend glas.

Auto kost 2200,- met afleverkosten 2495,- Ik heb nog een dealtje kunnen maken; nieuwe db riem, waterpomp, beurt en apk voor 2495,-.

Is het een goede deal? en zo ja, waar moet ik op letten als ik de Clio wil kopen(veelvoorkomende kwaaltjes optisch en motorisch).

Met vriendelijke groet,

een potentiële Clio fan.
zinitzio

Re: koopadvies Renault Clio - 1.6 16V INTIALE 3DRS / XENON /

Bericht door zinitzio »

Ik heb dit model uit 2004 gehad. Nieuw gekocht in dynamique uitvoering. Goede stoelen en bobine problemen gehad.
noxi

Bericht door noxi »

Voor de rest geen dure kosten aan gehad? en is een bobine zelf makkelijk te vervangen? En betreft de km stand en deal, is dit aardige koop?
Ik kwam net achter bij de RDW dat dit om een Dynamique gaat en niet een Intiale. Is dit belangrijk om te vermelden bij de dealer?
zinitzio

Bericht door zinitzio »

Hij ziet uit als een initiale. Het lijkt mij sterk dat alles is omgebouwd naar een initiale. Vergelijk eens op deze site.

http://www.gaspedaal.nl/Renault/Clio/?k ... e&srt=pr-d
hostler

Bericht door hostler »

Even zoeken op dit forum naar aankoopadvies en dan vindt je direct alle info die je nodig hebt.
noxi

Bericht door noxi »

bedankt voor de tip. Ik heb de Dynamique en Intiale vergeleken, dus blijkbaar is het wel een Intiale.
Alleen wat ik dus vreemd vind dat de RDW aangeeft dat het een Dynamique is.
Heel verwarrend allemaal, ik ga het bij de dealer nog wel even toelichten als mijn vriendin er mee eens is ;). Het valt mij ook op dat de auto een andere stuur heeft, geen houten inleg maar een sportstuur.
Daarnaast heb ik andere topics al bekeken en veel punten op een papiertje gezet wat ik ga nalopen bij de Clio samen met een vriend die tevens een monteur is.

Maar de auto heeft 180000 gelopen, is dat veel? of vergeleken met deal de deal die ik kan krijgen is het wel een potentiële koop?
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”