Hallo,
Ik heb zojuist getracht de speakerset uit de titel te installeren. Speciaal voor Renault aldus Pioneer. Nu heb ik echter een probleem met de tweeters. Nadat ik mijn dashboard heb losgehaald en de oude tweeters heb verwijderd blijken de Pioneer tweeters niet te passen. Wanneer ik naar de tweeterbeugel kijk dan zit er aan de binnenkant een soort aflopende schuine kant. Aangezien de Pioneer tweeter voorzien is van een flinke spoel lijkt het erop dat deze te dik is voor de tweeterbeugel. Waardoor de spoel tegen die schuine kant aanzit en de speaker dus niet verder verzinkt in de beugel. Heb ik een afwijkend dashboard? Hoe is dit probleem eventueel te verhelpen?
Groetjes,
Matthijs
Renault Clio II 2000 Pioneer TS-Q131C tweeters passen niet
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Renault Clio II 2000 Pioneer TS-Q131C tweeters passen ni
Dat probleem heb ik ook in mijn Clio 3. Je moet even met een scherp mes een stukje uit het tweetergat in het dashbord snijden, dan klikt die er wel weer in.
-
- beginner
- Contacteer:
Het probleem zit niet aan de bovenkant. De tweeter klikt gewoon niet in de beugel waar hij in zou moeten. Dat betekent dat hij aan de vooruit zijde schuin zit en dus niet vastgeklikt. Ik heb geen idee of het dashboard dan weer past en of dit uitmaakt voor de kwaliteit van het geluid.
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Dit had ik ook bij mijn vorige clio, dit heb ik toen opgelost door goed te kijken waar hij precies vastliep en hier een beetje van de plastic beugel weg te schrapen/snijden met een mesje... (was niet veel)
- Sp33dFr34k
- forum member
- Contacteer:
Raar, ik heb ze zonder problemen in mijn 2.1 kunnen installeren... Zou inderdaad zeggen, even goed kijken en bijschaven waar nodig.
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Bij mijn clio 2 fase 1 pasten ze toen ook NET niet, Ik moet wel nog steeds zeggen dat ze heerlijk klinken (klonken) die speakers