TomTom en verlichting

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
Surreallistic
forum starter
Contacteer:

TomTom en verlichting

Bericht door Surreallistic »

Op zich is het natuurlijk fraai dat TomTom op de Rlink automatisch schakelt tussen dag en nachtdisplay. Aan de andere kant vind ik het rete irritant dat als je bijvoorbeeld in een regenbui of in de mist je verlichting aan doet op klaar lichte dag, óók de display van TomTom overgaat naar nacht. Ik heb al wel ontdekt dat je "automatisch schakelen" uit kan zetten, maar dan rijd je in het donker dus met een überfel displaytje rond en moet je dat weer handmatig omschakelen. Ik vond op onze TomTom OneXL het juist zo praktisch dat hij vanzelf versprong naar nachtdisplay met zonsondergang. Dat was blijkbaar voorgeprogrammeerd. Met Rlink moet het dus gekoppeld zijn aan de DRL.

Bestaat er een mogelijkheid dit te omzeilen (zonder dat ik daar met draden moet gaan stoeien......)?
goodje
über forummer
Contacteer:

Re: TomTom en verlichting

Bericht door goodje »

Is dus NIET automatisch maar gewoon geschakeld aan de verlichting knop net zoals bij mij media-nav..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Kan je in de instellingen uitzetten en dan moet je handmatig van dag naar nachtstand schakelen.
blkrijger
beginner
Contacteer:

Bericht door blkrijger »

Inderdaad, de verlichting gaat op nachtstand als je de verlichting handmatig aanzet.
Bij m'n vorige wagen, Megane III met ook een TomTom, werkte het via de lichtsensor
zodat hij op dagstand blijft staan zolang er nog voldoende licht is buiten.
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”