CHAT: Levertijd Renault Clio 4

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
DBGT
forum starter
Contacteer:

Re: CHAT: Levertijd Renault Clio 4

Bericht door DBGT »

Ik kreeg dat nummer direct bij de verkoop... Zou ff bellen...

Vandaag het verlossende telefoontje : Meneer ? Uw Clio GT is binnen, kunnen we een afspraak maken voor aflevering?

Maandag 19 mei om 10:00 de Clio IV GT ophalen .... Eindelijk....
Na 5 1/2 maand wachten.... :worship:
Groeten Dennis,

DB's Clio IV GT Project
Surreallistic
forum starter
Contacteer:

Bericht door Surreallistic »

Manutan schreef:Weet iemand misschien wanneer je het ordernummer van de dealer krijgt, dat je kan invoeren bij My Renault om de geschatte levertijd te kunnen zien? Ik heb mijn Clio op 17 april besteld maar heb nog geen ordernummer gekregen. Kan dat kloppen?
Moet je om vragen bij je dealer. Je kan ook dacht ik proberen via postcode kijken op myrenault.nl, maar beter vraag je de dealer.
JdR
beginner
Contacteer:

Bericht door JdR »

Eindelijk, 22 mei wordt de Clio afgeleverd!!! :-)
yuribijt

Bericht door yuribijt »

Gisteren het telefoontje gekregen!
Kan hem vrijdag ophalen! :driving:
Koeien
forum starter
Contacteer:

Bericht door Koeien »

Koeien schreef:3 mei getekend voor een Clio in Blue de France
  • Dynamique, TCe 90
  • Pack comfort extra
  • R-Link
  • Pack City extra
  • Passion Noir Velgen
  • Reservewiel
  • Interieur Noir
  • Exterieur Chrome
Orderdatum volgens My Renault 6-5-2014.
Dealer is voorzichtig met de levertijd: 12 - 14 weken. Hoop dat het minder kan.
Bestaat er anno 2014 nog zoiets als een productiestop in de zomer? Kan een bedrijf zich nog permitteren om gewoon 3 of 4 weken de toko te sluiten?
Zag vandaag dat de status naar "gepland voor productie" is gegaan. Leuk, maar uit de ervaringen in dit topic maak ik op dat dit ook de langste fase is. chassisnummer staat er ook, nog geen gegevens over de uitrusting.
Clio IV Phase 1 TCe 90 Dynamique Bleu de France (Augustus 2014)
Comfort extra, R-Link, City extra, Passion Noir
Kets

Bericht door Kets »

Sinds vandaag de melding:

UW AUTO IS GEARRIVEERD IN NEDERLAND. Uw auto is aangekomen op het Renault distributieterrein in Nederland en staat op het punt getransporteerd te worden naar uw dealer. Deze zal contact met u opnemen, wanneer uw Renault volledig klaar is voor aflevering.

Orderdatum : 28/02/2014
JdR
beginner
Contacteer:

Bericht door JdR »

Weten jullie of de auto op de dag van aflevering op kenteken wordt gezet of gebeurd dat al eerder?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Kenteken kan al afgegeven zijn voordat je de auto ophaalt. Eerste datum tenaamstelling is gewoon de dag dat je 'm ophaalt.
JURMIR

Bericht door JURMIR »

Ook onze Clio IV GT is vandaag gearriveerd bij de dealer.
Het wachten vanaf begin november 2013 wordt uiteindelijk beloond...
We gaan nog even afstemmen wanneer de GT afgeleverd gaat worden.
Zal waarschijnlijk, vanwege in de loop van de volgende week worden.....
Daarna genieten van deze GT met als optie's de RS spoiler, glazen dak, lederen bekleding met stoelverwarming e.d.
Toontje
beginner
Contacteer:

Bericht door Toontje »

Heb afgelopen maandag de Dynamique TCe90 gekocht.
Gisteren kreeg ik de mail van Renault waarmee ik de voortgang kan volgen. Veel staat er niet, behalve dat ie gepland staat voor productie. Ik had gehoopt dat er een voorlopige datum te zien zou zijn wat de te verwachte tijd is voor de levering, maar dat is niet zo. Het enige wat de dealer mij kon vertellen is dat het 10 tot 12 weken duren. Hopelijk duurt het niet veel langer.
Laatst gewijzigd door Toontje op 18 mei 2014 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Dynamique TCe 90 Gris Cassiopee
Met alle toeters en bellen!!
epicje
forum starter
Contacteer:

Bericht door epicje »

Ik heb op 28 april een Clio besteld en nog steeds geen order nummer gekregen van de dealer. Als eens nagevraagd maar ze zeiden dat ze nog geen order nummer ontvangen hadden van de importeur. Hmmm
Toontje
beginner
Contacteer:

Bericht door Toontje »

Het lijkt mij dat je allang al iets had moeten horen. Bij mij duurde het maar 5 dagen dat ik de mail kreeg. :wink:
Laatst gewijzigd door Arjan op 18 mei 2014 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, is hier niet nodig
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Ik heb ook nog geen ordernummer. Heb mijn Clio besteld op 17 april. Ik heb navraag gedaan bij de dealer en die zegt dat ik de mail met het ordernummer binnen 2 tot 4 weken na bestelling moet krijgen. Verschilt dus kennelijk nogal per dealer als ik het hier zo lees.
Overigens is het voor mij dus al 4 weken geleden dus ik ga in de loop van de week maar weer eens vragen waar de mail blijft.....
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

Ik heb mijn Renault Clio GT Estate besteld op 11-02-2014.

My Renault staat al weken op de status "wachtend op productie"

Als je dan mailt met de dealer, dan komen er ontwijkende antwoorden :blabla: , maar nooit een echt statement. Behalve 1 keer, dat volgens hun systeem de Renault nog steeds op de aangegeven tijd afgeleverd wordt. Dat is eind mei, begin juni.

Ik had ze dus weer gemaild, er kwam geen reactie van 'mijn' verkoper.. dus ik mail het naar het algemene adres van de dealer, en ik zou gebeld worden. Uiteraard wordt er niet gebeld, maar gemaild...

De melding in de mail:
'Heb net voor u geïnformeerd bij de verkoopadministratie en naar alle waarschijnlijkheid zal de auto in juni binnen komen.
De Renault Clio is nu in productie wat ons Renault systeem aangeeft .' :blabla:

Als ik het goed begrijp duurt de productie niet langer dan 1 dag. Maar transport en rijklaar maken kan dus nog zeker een maand duren als het niet langer is.. Dus ik meld dat, en dan weer zo'n ontwijkend antwoord:

'Geachte heer Kuiper,
Daar is nu weinig over te zeggen helaas, het kan inderdaad nog enkele weken duren.
Als de productie over gaat naar transport zal ik het u melden.' :blabla:

Wat heb ik daar nou aan... :beady: :evil3: :lipssealed:

Als ik zo de berichten zie van andere, dan duurt het nog zeker 4 weken, als het niet dik langer wordt.. ben ik niet blij mee, zeker niet gezien er in de algemene voorraad van Renault gewoon GT estates aanwezig zijn..
epicje
forum starter
Contacteer:

Bericht door epicje »

Ik denk dat we even in het achterhoofd moeten nemen dat de dealer denk ik weinig invloed heeft op de productie en het transport. Renault bepaald hoe de productie verloopt, het transport zal denk ik meer bij de importeur liggen.

Dus die ontwijkende antwoorden heb je als klant misschien weinig aan maar zijn op zich wel weer begrijpelijk aangezien de dealer ook vaak niet meer informatie heeft of krijgt.

Natuurlijk willen we allemaal zo snel mogelijk in onze nieuwe auto rijden dat lijkt me duidelijk.
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

Ja.. Maar ik heb toch het gevoel dat bepaalde dealers als ik het zo lees er even wat meer moeite in steken, qua communicatie naar de klant toe, en het najagen van mogelijkheden.
Waarom zou er bijvoorbeeld geen gebruik gemaakt worden van de algemene voorraad, dat is toch vreemd?
Toontje
beginner
Contacteer:

Bericht door Toontje »

Heb even hier zo zitten kijken, maar hoe lang duurt het gemiddeld voordat een auto in productie gaat na de bestelling? Kan iemand mij een indicatie geven? Kan dit niet zo gauw vinden.
Soepstengel

Bericht door Soepstengel »

Wazige! schreef:Ja.. Maar ik heb toch het gevoel dat bepaalde dealers als ik het zo lees er even wat meer moeite in steken, qua communicatie naar de klant toe, en het najagen van mogelijkheden.
Waarom zou er bijvoorbeeld geen gebruik gemaakt worden van de algemene voorraad, dat is toch vreemd?
Hier wordt je niet vrolijk van maar wij hebben de estate GT 26-2-14 besteld en komende week kunnen we em ophalen.
Lijkt me een vergelijkbare situatie waarmee je je dealer kunt confronteren. Al denk ik ook dat hij weer afhankelijk is van de fabriek en er zelf niet zoveel invloed op heeft., maar wellicht helpt het als je dealer zich een keer boos maakt.

Overigen staat onze status dat hij nog op transport moet maar in werkelijkheid staat hij bij de dealer.
Koeien
forum starter
Contacteer:

Bericht door Koeien »

Wat bedoel je met "algemene voorraad"?

Ik denk niet dat er veel "algemene voorraad" is, gezien er zoveel verschillende variaties zijn. Verder zijn er ook nog eens minieme verschillen tussen de Clio's zoals ze in verschillende landen verkocht worden, wat betekent dat een voorraad alleen werkt per land. Voorraad is dood kapitaal en in een tijd waarin relatief weinig nieuwe auto's verkocht worden, al helemaal GT's (duurder), lijkt het me niet handig voor Renault om een hoop auto's op fabrieksterreinen te hebben staan.
Bovendien lijkt het me geen fijn idee om wel snel een auto te krijgen, die dan wel voor onbekende tijd ergens gestaan heeft.
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

Renault Nederland heeft een algemene voorraad, waar de dealers uit kunnen putten. Ik geloof dat deze in Eindhoven staan. Elke dealer heeft de mogelijkheid om daar een auto uit te claimen. En uiteraard zijn het er geen duizenden, maar tientallen, wellicht 100. En daar staan daadwerkelijk Estate GT's al dan niet in de kleur die ik besteld heb (er is iig 1 zwarte, en een blauwe wat ik zo gezien heb)
Het zal mij een reet roesten of ie een tijdje stil heeft gestaan. Dat doen ze ook bij de dealer

Op dit moment is My Renault bijgewerkt, en staat er dat hij klaar is, en wachtend op transport.

En Soepstengel; daar wordt ik inderdaad een beetje naar van, maar ik heb al meerdere van dit soort berichten de kant van de dealer op gestuurd. Deze doet er geen fuck mee :furious3:

Het enige wat ik als antwoord krijg: "Daar is op dit moment niks mee te doen , het is echt een kwestie van afwachten." en soortgelijke korte reacties.
Ik moet zeggen, toen ik de beslissing nog moest nemen om de auto te kopen, waren ze veel actiever.. :beady:
Surreallistic
forum starter
Contacteer:

Bericht door Surreallistic »

Besteld op 25/3, sinds vandaag de status op productie afgerond. Zo te zien gaat het dus makkelijk lukken dat we onze estate voor de zomervakantie hier hebben.

Betreft Estate expression Rouge Flamme.
Koeien
forum starter
Contacteer:

Bericht door Koeien »

Wazige! schreef:Renault Nederland heeft een algemene voorraad, waar de dealers uit kunnen putten. Ik geloof dat deze in Eindhoven staan. Elke dealer heeft de mogelijkheid om daar een auto uit te claimen. En uiteraard zijn het er geen duizenden, maar tientallen, wellicht 100. En daar staan daadwerkelijk Estate GT's al dan niet in de kleur die ik besteld heb (er is iig 1 zwarte, en een blauwe wat ik zo gezien heb)
Heb je dat ook aan je dealer voorgelegd? En wat zei die daarop?
Je zou toch mogen verwachten dat als precies de GT zoals jij hem besteld hebt daar staat, en nog niet geclaimd is door een andere dealer, jij die zou moeten kunnen hebben. Op basis van die aanname ga ik er vanuit dat dat voor jouw geval niet zo is. Als jouw dealer dat niet voor jou nagaat, is dat inderdaad niet erg klantvriendelijk.
Wazige! schreef: Het zal mij een reet roesten of ie een tijdje stil heeft gestaan. Dat doen ze ook bij de dealer
Ok... Ligt er voor mij wel een beetje aan hoe lang ze er staan. Veroudering van bepaalde onderdelen en materialen is onafhankelijk van de kilometers, enkel van levensduur. Tuurlijk, je krijgt garantie vanaf moment van aflevering, maar toch.
Wazige! schreef: En Soepstengel; daar wordt ik inderdaad een beetje naar van, maar ik heb al meerdere van dit soort berichten de kant van de dealer op gestuurd. Deze doet er geen fuck mee :furious3:

Het enige wat ik als antwoord krijg: "Daar is op dit moment niks mee te doen , het is echt een kwestie van afwachten." en soortgelijke korte reacties.
Ik moet zeggen, toen ik de beslissing nog moest nemen om de auto te kopen, waren ze veel actiever.. :beady:
Oprechte vraag: Wat verwacht je dan nog meer van je dealer? Ok, de communicatie kan misschien iets vriendelijker, met meer uitleg. Maar op het moment dat een dealer een bestelling plaatst voor een auto, heeft die er verder toch geen invloed op wanneer die geleverd wordt? Dan ben je afhankelijk van planning/distributie van Renault.
Zo heeft mijn dealer het me ook uitgelegd, hij gaf aan dat zelfs wanneer de auto in Nederland is, het echt niet zo is dat een individuele dealer effe kan bellen en zeggen "laat de Clio van meneer Janssen meteen naar mij komen", zij moeten ook gewoon hun beurt afwachten. Er zijn nu eenmaal meer dealers en meer mensen die snel hun auto willen hebben.
Enige wat een dealer kan doen is jou als klant duidelijk aangeven dat de levertermijn een schatting is en dat het best wel eens langer kan duren. Het is dan slim als ook de schatting een ruime overschatting is ten opzichte van de werkelijke gemiddelde levertijd
Bartje54321

Bericht door Bartje54321 »

Eindelijk kan ik vrijdag mijn Clio Estate dCI 90 Dynamique met bijna alles erop en eraan ophalen!!
Orderdatum 11/3/2014
Afleverdatum 6/6/2014
De 3 maanden wachttijd zoals bij de koop was aangegeven klopt dus vrij aardig!
Als het lukt zal ik volgende week een foto plaatsen..

Voor een ieder doe nog een tijdje moet wachten.. Suc6!!
jhbosma

Bericht door jhbosma »

Ik heb ook op 22 april een Renault Clio Estate Night & Day TCe90 besteld. We kregen een waanzinnig goed aanbod. We hebben een Fiat Seicento ingeleverd (500,- inruil + 1500,- extra inruilwaarde), gratis upgrade naar de Estate (1000,- euro korting), geen afleverkosten (750,- euro) en daarna werd het bedrag naar beneden afgerond om een duizendtal. Fantastisch! Er werd toen gezegd dat ze uit voorraad leverbaar waren, we zouden hem binnen twee weken kunnen rijden. Zelf wilden we hem liever niet voor eind mei, dit was geen probleem. Achteraf is de levertijd een verkooppraatje gebleken. Inmiddels heb ik een brief ontvangen met de verwachting dat de auto in week 26 (eind juni) bij de dealer geleverd wordt, daarna kan het nog 5 tot 10 werkdagen duren voor dat de auto klaar is op opgehaald te worden. Bij myrenault.nl kan ik zien dat de auto gereed is voor transport.

Ben erg benieuwd wanneer de auto daadwerkelijk geleverd gaat worden. Mijn gevoel zegt ergens halverwege juli, maar we wachten het maar rustig af!
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

Koeien schreef:
Wazige! schreef:Renault Nederland heeft een algemene voorraad, waar de dealers uit kunnen putten. Ik geloof dat deze in Eindhoven staan. Elke dealer heeft de mogelijkheid om daar een auto uit te claimen. En uiteraard zijn het er geen duizenden, maar tientallen, wellicht 100. En daar staan daadwerkelijk Estate GT's al dan niet in de kleur die ik besteld heb (er is iig 1 zwarte, en een blauwe wat ik zo gezien heb)
Heb je dat ook aan je dealer voorgelegd? En wat zei die daarop?
Je zou toch mogen verwachten dat als precies de GT zoals jij hem besteld hebt daar staat, en nog niet geclaimd is door een andere dealer, jij die zou moeten kunnen hebben. Op basis van die aanname ga ik er vanuit dat dat voor jouw geval niet zo is. Als jouw dealer dat niet voor jou nagaat, is dat inderdaad niet erg klantvriendelijk.
Wazige! schreef: Het zal mij een reet roesten of ie een tijdje stil heeft gestaan. Dat doen ze ook bij de dealer
Ok... Ligt er voor mij wel een beetje aan hoe lang ze er staan. Veroudering van bepaalde onderdelen en materialen is onafhankelijk van de kilometers, enkel van levensduur. Tuurlijk, je krijgt garantie vanaf moment van aflevering, maar toch.
Wazige! schreef: En Soepstengel; daar wordt ik inderdaad een beetje naar van, maar ik heb al meerdere van dit soort berichten de kant van de dealer op gestuurd. Deze doet er geen fuck mee :furious3:

Oprechte vraag: Wat verwacht je dan nog meer van je dealer? Ok, de communicatie kan misschien iets vriendelijker, met meer uitleg. Maar op het moment dat een dealer een bestelling plaatst voor een auto, heeft die er verder toch geen invloed op wanneer die geleverd wordt? Dan ben je afhankelijk van planning/distributie van Renault.
Zo heeft mijn dealer het me ook uitgelegd, hij gaf aan dat zelfs wanneer de auto in Nederland is, het echt niet zo is dat een individuele dealer effe kan bellen en zeggen "laat de Clio van meneer Janssen meteen naar mij komen", zij moeten ook gewoon hun beurt afwachten. Er zijn nu eenmaal meer dealers en meer mensen die snel hun auto willen hebben.
Enige wat een dealer kan doen is jou als klant duidelijk aangeven dat de levertermijn een schatting is en dat het best wel eens langer kan duren. Het is dan slim als ook de schatting een ruime overschatting is ten opzichte van de werkelijke gemiddelde levertijd

simpel, in 1 woord, aftersales. Verkopen doen ze wel, nemen met regelmaat contact met je op, laten je niet wachten.. TOT je het contract hebt getekend. Dat vind ik niet netjes. Als ik zelf niet contact met ze op had genomen, hadden ze me nu nog steeds niets laten weten.
Ik lees wel van mensen hier op het forum, dat de verkoper/dealer, toch iets meer begaan is met de klant, en zelf ook zo af en toe eens een berichtje stuurd over de status.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”