Menavrus op MediaNav

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
pepi
beginner
Contacteer:

Menavrus

Bericht door pepi »

Hallo Arjan.
Ik zag een reactie van jouw dat de club niet zo blij was met Menavrus.
Ik heb ook veel reacties gelezen van het vastlopen van Medianav en dat het door Renault niet verbeterd zou worden.(was een reactie van een Renault dealer trouwens)
Als club moeten we er voor zorgen dat de Clio die we kopen toch optimaal werkt?
Het schijnt dat Menavrus niet illegaal is.
Ik krijg in juni pas mijn Clio.
Mijn vraag is is het verstandig die er op te zetten zodat je meer mogelijkheden hebt met Medianav?
Als Renault het zou verkopen en het was beter zou ik het gelijk bestellen.
Ik hoor eventueel je reactie wel.
Groetjes Pepi
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Stel hier je eventuele vragen mbt de regels

Bericht door Arjan »

Je bedoeld waarschijnlijk deze:
Arjan schreef:Menavrus is al lang bekend hoor, sterker nog, ze hebben hier zelfs een account: Menavrus

Dus wanneer je even de zoekfunctie had gebruikt... Een ieder moet zelf weten of ze hun systeem willen hacken. Als club zijn we er geen voorstander van dat te adverteren zal je wellicht begrijpen.
Dat is wellicht iets te kort door de bocht geweest. Waarom?

Menavrus leek in eerste instantie een illegaal softwarepakket waarmee je de MediaNav ging hacken. Er was weinig duidelijkheid over en we hebben toen als beheer inderdaad er voor gekozen dit niet open op het forum te promoten. Inmiddels lijkt het tij wel enigszins te keren. Wat ik zo kan vinden:

Ze hebben een aardig professionele site opgezet. Nog niet in het Nederlands maar dat maakt niet uit. Het Menavrus programma is niet (zoals de eerste berichten leken) bedoeld om MediaNav te hacken. Ze noemen het zelf een "Jailbrake". Menavrus is voor € 40,- via de site te kopen / downloaden en is dan als een app op de MediaNav te installeren. Vervolgens is via het menu door de gebruiker zelf in te stellen of MediaNav of Menavrus wordt opgestart. Je kan dus switchen tussen beide. Wat ik er nu van zie is het geen illegale software maar een open source optie zoals Linux ook ooit begon. Zij het dat Menavrus niet door iedereen kan worden uitgebreid en aangepast. Ze zijn nu ook bezig om het programma (of eigenlijk "de App" te bouwen voor R-Link. Met Menavrus krijg je extra mogelijkheden zoals meer keuzeopties voor verschillende navigatiesoftware, films afspelen, achteruitrijcamera aansluiten, een Total Commander file explorer en mogelijkheden een ander skin te selecteren. Wil je er weer vanaf stop je een standaard MediaNav update er in en Menavrus is van het systeem verwijderd.

Op zich is het zoals het er nu uitziet een aanvulling op de standaard mogelijkheden die Renault in MediaNav en R-Link heeft gestopt. In mijn ogen is er geen reden meer om het te negeren. Naar verwijzen lijkt mij nu ook moeten kunnen maar dan wel "Installeren op eigen risico"
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Het forum is toch om ervaringen te delen. Gewoon installeren die handel, dat maakt het internet groot, het delen van deze kennis. Er is geen betere plek om te laten zien wat de voors en tegens zijn. :thumbsup: :sunny: Er moet alleen iemand zijn die de stoute schoenen aantrekt en het probeert.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
pepi
beginner
Contacteer:

Bericht door pepi »

Hallo Arjan en sj0ertum.
Het is inderdaad zo dat wij (de Clioclub) er moeten zijn voor de leden.
Nieuwtjes en kennis delen.
Wat betreft Medianav is het zo dat er nog af en toe wel eens een bug te voorschijn komt.
Als je dan leest dat Renault niet al te vlot is met de reacties en verbeteringen zou ik niet weten wat er tegen een alternatief zou zijn.
Een beter besturings-systeem willen we allemaal.
Zolang het niet illegaal is.
Als Menavrus het beter doet en meer mogelijkheden heeft inspireert het Renault alleen maar om zelf het product te verbeteren.
Hoewel het natuurlijk zo zou moeten zijn dat het originele systeem beter moet zijn.
Ik heb niets met Menavrus.
Ik krijg mijn Clio dCi 90 EDC pas half juni en bekijk dan of het systeem goed werkt.
Zo niet koop ik Menavrus en zal hier uitgebreid verslag doen hier.
Ik denk dat een speciaal hoofdstuk op de clubsite wel nodig zal zijn voor MediaNav en Menavrus.
Je weet zelf wel elektronica maakt soms de raarste sprongen en de ervaringen uitwisselen en kennis neemt een hoop stress weg bij de meeste mensen.
En daar zijn wij voor toch?
Nou mensen ik wens jullie nog een fijne dag en ik zal de site blijven volgen.
Met vriendelijke groetjes van Pepi.
goodje
über forummer
Contacteer:

Menavrus op MediaNav

Bericht door goodje »

Denk dat ik het toch maar ga installeren als ik alles zo lees is het totaal weer te verwijderen, niet illegaal zie alleen maar voordelen.
Update kaarten via menavrus gratis extra opties er bij enz....

Als ik ff een keer tijd heb toch maar eens proberen...

PS zijn er al die het hebben werken zo ja gaarne je ervaring hier plaatsen aub.
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
NLLEONL
forum starter
Contacteer:

Re: Menavrus

Bericht door NLLEONL »

Ik heb Menavrus al een tijdje.
Samengevat werkt Menavrus als volgt;

Als je de auto start zal Medianav of op de originele Medianav werken, óf op de Menavrus, afhankelijk met welk programma je de auto hebt afgesloten. Dus je kan ook gewoon op Medianav blijven draaien zonder dat je verder iets merkt.
Je kan omschakelen van medianav en menavrus in de systeeminstellingen, je hebt daar gewoon een extra knopje.

Vervolgens zal het system zichzelf opnieuw opstarten, dit duurt circa 30 seconden.

Je kan gratis mappen downloaden om deze vervolgens met het standard Medianav navigatie te gebruiken, je hebt gewoon alle landen (Ik heb zelf alleen Benelux, duitsland en Frankrijk, maar ook Amerika e.d. zijn te dowloaden)

Dit voor het MEDIANAV gedeelte..

Wanneer je overschakeld naar MENAVRUS werkt de werking van de Radio en Media en de instellingen gewoon op de zelfde wijze, echter wanneer je KAART of NAVI aanklikt krijg je een volgend scherm met een aantal nieuwe iconen (Bij aanschaf had ik 4 iconen, inmiddels is het mogelijk 8 iconen te verkrijgen) Betreffen o.a. de volgende extra mogelijkheden:

- Coreplayer (Videoplayer, met een maximum resolutie van 600-480 zo uit mijn hoofd)
(Ik download zelf filmpjes van youtube en plaats die dan op de usb

- Igo navigatie
- Navitel navigatie
- 7Ways navigatie

Met bovengenoemde navigatie ben ik nog wat aan het sparren met de mappen etc.

Sinds vandaag zijn er 2 andere functies beschikbaar gekomen zijnde een calculator en nog een andere functie, maar ik heb het zelf nog niet bekeken. Binnenkort zouden er ook een PAINT programma komen en in de toekomst zou internet dmv 3G verbinding mogelijk worden.

Al met al, de grootste voordelen (voor mij)

- Gratis uitbreiding van de mappen voor de MEDIANAV navigatie
- Mogelijkheid tot afspelen video's (Hierbij werken overigens alleen de voorste speakers, dit zal nog worden verholpen als het goed is. Misschien is dit niet voor iedereen een issue, echter mis ik nu 2 speakers en een subwoofer met versterker!)

Eventuele nadelen:

- Het is soms wat gedoe om alles werkend te krijgen.

Conclusie;

Ik vind het zeer aan te raden, al doe je het alleen voor de extra kaarten (die normal al 99 euro kosten minimaal)
Nu betaal je eenmalig 40 euro, de volgende updates zijn gratis (op andere achtergronden/themas na)
Clio Gris Cassiopée GTI-Style!
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Hè toppie voor de uitleg heb er nu nog meer zin in om het te doen.

Maar ik lees nadelen soms wat gedoe om alles werkend te krijgen, kan je daar iets concreter over zijn zodat het voor mij wat makkelijker word.

Hoe download je die extra mappen dan en hoe zet je die er dan op?
NLLEONL
forum starter
Contacteer:

Bericht door NLLEONL »

Om bepaalde extra opties toe te voegen, bijvoorbeeld de extra iconen moet je alles wel stap voor stap doen. Een klein dingetje vergeten en het werkt niet. (Dit is dus puur tijdens de installatie)

Op het Menavrus forum is er een gebruikers (Geronopiza ofzo) en die plaatst vaak topics met de juiste wijze stap voor stap. Ik kijk dan voornamelijk zijn topics met deze goede uitleg erbij om alles werkend te krijgen.

Mappen zijn te downloaden via sites die op het forum staan, maar diezelfde gebruiker plaatst met regelmaat links met de mappen waarna ze simpel te vinden en te downloaden zijn.

Voor de gemiddelde mens hoeft het geen heel karwei te zijn om alles werkend te krijgen.
Clio Gris Cassiopée GTI-Style!
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Top en volgens mij heb ik de nieuwste mappen ook al gedownload via een site..
Lejo

Bericht door Lejo »

Bedankt voor de heldere uitleg. Inmiddels heb ik Menavrus op een usb stick ontvangen en ik ga het eerdaags installeren.

Mijn beweegreden om het te bestellen is omdat ik Europese mappen wil hebben omdat ik over twee maanden met de auto naar Noorwegen ga.

Ik zal hier laten weten hoe de installatie verlopen is.
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

@Lejo Krijg je die thuis gestuurd of download je die dan?
Lejo

Bericht door Lejo »

goodje schreef:@Lejo Krijg je die thuis gestuurd of download je die dan?
Je kan die op de Menavrus site bestellen en dan krijg je hem thuisgestuurd, compleet met het programma er al op. Toen ik hem bestelde kostte hij net zo duur als de downloadversie. Dat zal wel een foutje op de site geweest zijn want nu is de prijs aangepast.

Ik heb het programma net geïnstalleerd, wel met een draaiende motor dit in tegenstelling tot de instructies, want anders stop MediaNav na verloop van tijd tijdens de update.

Om de licentie op te halen moet je een menavrus.did file uploaden en dat lukt me (nog) niet. Dit heb ik op het menavrus forum gemeld en dat zal dan wel snel opgelost worden. Ik zag trouwens op het forum dat er meer mensen problemen mee hadden en die werden snel geholpen.

Tot zo ver mijn bevindingen.
Lejo

Bericht door Lejo »

Het uploaden van de file is nu wel gelukt. Nadat ik het op het Menavrusforum gemeld had, kreeg ik 1,5 uur later de reactie om het nog eens te proberen en toen lukte het wel.

Je ontvangt dan een licentie file die je op de USB stick moet zetten en hiermee kan je dan in de auto de installatie afronden.

Nu eens gaan kijken hoe het uploaden van de diverse navigate mappen in zijn werk gaat.
goodje
über forummer
Contacteer:

Re: Menavrus op MediaNav

Bericht door goodje »

Oké heb hem er ook op staan gisteravond, vandaag maar ff een beetje spelen na het sporten.
Even kijken hoe hun navigatie werkt en hoe ik de navigatie van Renault kan upgraden iemand al gedaan?
Lejo

Bericht door Lejo »

Ja, ik heb er meer landen opgezet van de nieuwste kaarten Q3 2013.

Let wel op dat als je met Total Commander wilt werken de Menavrus USB stick in de Medianav moet zitten. Op die stick moet je dus ook eerst de nieuwe kaarten zetten, zodat je ze naar je MediaNav kan copieren.
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Het wil niet echt lukken de nieuwe kaarten op de USB stick lukt nog, er in de auto pluggen zodat je op het scherm ziet. Dan krijg je een scherm wat een beetje op Windows lijkt dan moet je het op een of andere mannier plakken en knippen naar de medianav geheugen.
En natuurlijk dat lukt totaal niet dus nog even klote snap niet best hoe je de opdracht moet geven om te kopiëren naar het geheugen van de auto.
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Met een beetje hulp van de buurman is het mij toch gelukt om hem aan de gang te krijgen dus voor 40 euro heb ik de nieuwste kaarten Q3 2013 er op staan.
Als er weer nieuwe uit komen kan ik die ook gewoon voor noppes er op zetten.
Verder zijn ze bij menavrus ook bezig om internet via je gsm en de medianav te laten lopen bij de volgende update.
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Echt super als ik er over nadenk voor 40 euro de nieuwste Europa kaarten er op gezet en komen er weer nieuwe mappen uit gewoon voor moppes er weer op zetten.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Werkt de app ook op rlink of nog niet?
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Volgens mij nog niet..
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Nu de nieuwe update van menavrus had ik niet moeten doen is iets goed fout gegaan kan de medianav navigatie niet meer opstarten is ergens een bestandje vermoedelijk overschreven of veranderd.
Ben al dag aan het kloten naar orgineel en weer na menavrus de enne update over de andere reparatie bestandjes van het menavrus team.
Maar tot nu toe nog geen succes, maandag in principe naar de dealer om te kijken of zei hem met een garage update terug kunnen krijgen naar orgineel...

Word vervolgt, had die upgrade niet moeten doen het werkte goed met kaart 2013Q3...
Lejo

Bericht door Lejo »

Dat is goed balen. Hopelijk heb je het weer snel werkend.
Ik wacht nog even met updaten!!!
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Is wel verstandig is nog steeds een groot probleem.

Word waarschijnlijk dealer die moet iets gaan proberen en een vette rekening als ik pech heb..
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Ja gelukkig is het probleem opgelost door Menavrus ze hebben een pilletje voor mij gemaakt waarmee het probleem weg is, mijn navigatie doet het weer. Pffffff

PS de nieuwe kaarten draaien er nu ook op 2013Q4
epicje
forum starter
Contacteer:

Bericht door epicje »

Menavrus is down, vanwege een claim door iGO.

De vraag is of ze nog terug komen.

Wel balen, vandaag de Clio opgehaald, van de week al Menavrus gedownload maar geen manual, heeft iemand die nog?

Ik check ook youtube even.
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”