Speakers in deur

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Eddol
forum starter
Contacteer:

Speakers in deur

Bericht door Eddol »

Hallo,

ik las net ergens in een topic dat er standaard 13cm speakers in een deur van een clio 1 kunnen. Klopt dit? Of moet ik dan de hele deur gaan verbouwen? Ik weet wel dat het deur paneel hier niet stnd een gaasje of iets heeft, dus daar zal ik een rooster voor moeten plaatsen.

Maar de vraag is dus, is hier standaard ruimte voor in de deur? Is interessant om hier een compo set te plaatsen. Tweeters kunnen dan mooi achter de roosters in het dashboard.

Groeten
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Speakers in deur

Bericht door Vinnie »

In de 3 deurs zit er in de deurframe idd ruimte voorbereid voor een 13 cm speaker.
Wel moet je bedrading trekken en een gat maken ik het deurpaneel.

Dan schroef je de speaker door het deurpaneel op de deurframe.
Wel een tip, gebruik geen speakers met een hele grote magneet ivm het zakken van je raam :thumbsup:
Groeten, Vincent.
Eddol
forum starter
Contacteer:

Bericht door Eddol »

Ah oke, toch maar eens de deurpanneel eraf halen. Dan raam naar beneden en de inbouw diepte meten. Daarna maar eens bedenken of we dit willen, kwa looks is het natuurlijk minder.
1.2 frikandel

Bericht door 1.2 frikandel »

als ik jou was zou ik alleen de boxjes in het dashboard veranderen dat helpt al heeel veeel. En dan achter gewoon een hoedenplank maken met 3 a 4 speakers. Dit had ik ook en was super geluid :)
Eddol
forum starter
Contacteer:

Bericht door Eddol »

Ik heb een hoedenplank met 2 ovaaltjes (daaronder een subwoofer), prima geluid icm de stnd voor speakers. Maar als ik alleen een composet plaatst en een subwoofer dan heb ik het zelfde resultaat en een hoedenplank die gewoon mooi dicht is.

Denk dat ik de oude situatie gewoon behoud want de inbouw diepte zal wel gering zijn.
joene00

Bericht door joene00 »

voor de toekomstige inbouwers het kan ook met een opvulring dan kun je een grotere speaker met een grotere inbouwdiepte ook in de deur plaatsen.
Afbeelding

ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en jullie kunnen zien hoe het er dan uitziet.
joene00

Bericht door joene00 »

oja deze ring bedoel ik... ik weet niet of ze nog te koop zijn maar ik had ze nog liggen

Afbeelding

en nog even wat plaatjes voor de duidelijkheid

Afbeelding

Afbeelding

en je raam kan nog volledig naar beneden en dat is ook wel erg makkelijk :thumbsup:
Pepijnwk

Bericht door Pepijnwk »

Ik weet dat dit al een oud topic is maar zijn dit 13 cm speakers of 17?
Ik heb zelf nog een paar goede 17 cm speakers liggen die ik wel in de deuren zou willen doen maar ze zijn wellicht wat te groot?
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Het zijn 13 cm in de deuren.
met redelijk wat aanpassing kan je 16 cm speakers monteren.
Groeten, Vincent.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Interieur (vraag & antwoord)”