Lambda sonde(s)

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Gijs-16v

Lambda sonde(s)

Bericht door Gijs-16v »

Hallo,

Sinds gister een storing op het dashboard, luchtverontreiniging & elektrische storing. Na resetten van ECU is elektrische storing verdwenen, luchtverontreiniging blijft continu branden.
Nu wil ik de lambda-sonde(s) even nalopen, en vroeg ik mij af of er in een Clio 2 Ph2 1.6 16v één of twee lambdas zitten?
Heb er na de Kat al 1 gevonden, maar kon er op het spruitstuk geen vinden.

Iemand die me kan bevestigen of er 1 of 2 in dit type clio zitten?

Alvast bedankt,
Gijs-16v

Re: Lambda sonde(s)

Bericht door Gijs-16v »

Na nogmaals een keer onder de auto te kruipen denk ik dat ik hem gevonden heb. Zie een sensor na het spruitstuk, vraag me alleen af hoe hier het beste bij te komen. Via de onderkant, of luchtfilterhuis verwijderen en via motorruimte naar beneden?!
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Zijn er idd 2.

Bij de 1.6 erg lastig bij te komen. Met dunne armen schijnt het op een brug van onderaf wel te moeten lukken.

Succes.
Gijs-16v

Bericht door Gijs-16v »

Klopt, via onderkant is beste optie. Of je moet luchtfilter & gaskleppenhuis verwijderen. Om vervolgens je hitteschild te kunnen verwijderen, en dan hopen dat je met een sleutel bij je lambda komt.

Ik heb hem voor de zekerheid uit laten lezen( kosteloos :thumbsup: ) ipv een hoop werk op de hals te halen. Storing kwam overigens van gaskleppenhuis, bij terugkomen van storing moet deze gereinigd worden.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”