Achterbank 3-deurs Clio, past dat in een 5-deurs?

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
RougeClioII

Achterbank 3-deurs Clio, past dat in een 5-deurs?

Bericht door RougeClioII »

Ik wil graag op korte termijn mijn Initiale stoelen vervangen door een RS-setje. Past de achterbank van de 3-deurs RS ook in een 5-deurs?
Wat betreft de deurpanelen, daar heb ik al oplossing voor dat ik zwarte deurpanelen ga zoeken van een normale Clio 5-deurs (en daar de stof inzetstukken van aanpassen)

Mvg,

Kevin
D-Jay
forum starter
Contacteer:

Re: Achterbank 3-deurs Clio, past dat in een 5-deurs?

Bericht door D-Jay »

De achterbank past ook in een 5-deurs, alsmede de voorstoelen.
Als je stoelen van een ph1 gebruikt in een ph2 (of andersom) zul je wat kleine aanpassingen moeten doen
wat betreft connectoren. De deurpanelen van een RS, zowel voor als achter, zullen niet passen.
Ik zou de stoelrails van de 5d laten zitten, deze zijn namelijk net wat langer.
RS 182 & 172 Tracktool
RougeClioII

@ D-Jay:

Ik ga komend jaar naar Engeland, voor een onderdelen tochtje. Aangezien daar erg veel RS'en Phase 2 staan voor onderdelen.
Er bestaan wel zwarte deurpanelen toch? Als alleen dat stof aangepast moet worden is niet zo groot probleem.
Is de vloerbedekking redelijk eenvoudig te demonteren / monteren?

Groeten Kevin
D-Jay
forum starter
Contacteer:

Bericht door D-Jay »

De voor en achter deurpanelen zullen je uit een 5deurs moeten halen, een dynamique uitvoering
heeft donkere panelen wat meer in de buurt komt van een RS. Dan zul je de stoffen delen in de deurpanelen
alleen nog moeten laten bekleden. Let er bij Engelse stoelen op dat de bestuurdersstoel dan niet meer in hoogte verstelbaar is.
Wat betreft het tapijt, deze kun je het beste uit een LHD Clio halen. Bij de voeten is het tapijt namelijk anders bij een Engelse Clio ivm de rechtse besturing.
RS 182 & 172 Tracktool
Daniel de Rijke

Bericht door Daniel de Rijke »

Dit is wel een van de slechtste ideeen die hier op ccnl voorbij zijn gekomen,
Engels interieur in een lhd is al klote met de gordel spanners en de houders van de riem.
En dan de hoogte verstelling die je niet hebt zoals d-jay al aangeeft. Dan zit je dus echt hoog. Tapijt moet alles voor eruit ook het plastic aan de zeikanten. Bedenk je ook dat een rhd mat het rubber stuk aan de verkeerde kant heeft zitten.
Hier worden er ook zat gesloopt, als afstand geen rol speeld slaag je hier zo.
Anyway jou feestje maar logisch en goedkoop is het iig niet :wink:

Just my 2 cents :lipssealed:
RougeClioII

@ daniel: inmiddels al van het plan afgezien. Ik ga gewoon mijn Initiale interieur zoveel mogelijk opknappen, de makkelijkste, goedkoopste en snelste weg :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Interieur (vraag & antwoord)”