R-link discovery pack en internet

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Re: R-link discovery pack en internet

Bericht door mickjagger »

michael360 schreef:tomtom live service is ook 3 maanden het pack discovery is 1 jaar
internet werkt niet via je eigen telefoon,want de auto heeft een tcu en deze zorgt
voor de internet verbinding
Wat houdt nu precies dat discovery pack in? Ik zou verwachten een jaar lang volledig internet en alle toepassingen zoals coyote en live service ook including. Dan kun je een jaar discoveren wat de mogelijkheden zijn. WIe heeft voor mij een link om meer Apps te kunnen downloaden? Het aanbod op my renault is erg beperkt. :huh:
cliodriver4
forum starter
Contacteer:

Bericht door cliodriver4 »

Ik heb via een ander forumlid (documentatie renault) het volgende begrepen.

"in de prijs van R-link zit gratis 12 maanden Pack Discovery en 3 maanden TomTomLIUE-services inclusief Coyote."
R-link is op 2 manier verbonden.

TomTom Live Services
- HD-traffic
- Veiligheidswaarschuwingen
- Search in TomTom places
- Weer
- Coyote services (in 3 maanden live gratis, daarna apart)

Discovery package
- Internet connectiviteit
- Toegang tot R-link store
- R-sound effect
- Twitter
- Renault Assistance
- Weer

De garage moet R-link apart activeren na ontvangst van de auto (via ActiveService tool Renault.net). Daarna kan het tussen de 1 en 48 uren duren voordat de service actief is.
Clio 4 Dynamique dci90,Noir Etoile GNE,Chrome,Elegance,Passion Noir,R-Link
Jozz
beginner
Contacteer:

Bericht door Jozz »

Bij mij werkt R-Link ook nog niet naar behoren. Als ik inlog op MyRenault.nl zie ik nergens iets staan mbt R-Link. Als ik vervolgens de url https://www.renault.nl/my-renault/rlink open krijg ik een "Erreur": http://i39.tinypic.com/314q974.png
Ik heb het aangegeven bij de dealer. Ze stuurden mij een mail terug met onder andere deze bevestiging dat het aan zou staan(persoonlijke gegevens zijn verwijderd): http://i39.tinypic.com/2rqkdc3.png

TomTom Live services werkt en Coyote ook. Internet is mij verder nog niet echt gelukt. De laatste keer dat ik het probeerde was het heel langzaam. Er kwam een melding met iets van die strekking.
Moet de dealer nog wat doen?
Afbeelding
Afbeelding
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Nee je kan alles zelf doen in je wagen daar zie je toch apps bijwerken enz......
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Bericht door mickjagger »

Bij mij zegt ie ook dat internet traag is. Kan daar weinig aan veranderen volgens mij???
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Die melding heb ik nog nooit gehad wel tot ik in een verkeert land zat terwijl ik toch in :huh: eigen land zat. :huh:
Afbeelding
cliodriver4
forum starter
Contacteer:

mijn r-link en tomtom services zijn nog steeds niet actief. Vanmiddag of morgen maar weer even langs de dealer. Ze snappen het ook niet ;)
cliodriver4
forum starter
Contacteer:

Bij de dealer geweest.
De services waren bij de dealer wel geactiveerd, maar in mijn auto nog niet. Ze hebben opnieuw een activeringsverzoek gestuurd, dus hoop dat het binnenkort werkt.

In mijn r-link (via de pc) staat bij de packs "Activering tijdens de behandeling". Hebben meer bezitters dit? .. Weet iemand wat dit inhoud?
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Heb ik nog niet gezien.
Zal denk ik in belgie anders zijn.
Afbeelding
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Hallo een vraagje als ik de apps wil bijwerken in de auto met rlink gaat rlink zoeken en krijg ik een zwart scherm met de knop bijwerken klik ik dan terug krijg ik de melding dat de dienst niet beschikbaar is .Heeft iemand dit probleem ook?email werkt wel.
Afbeelding
Jozz
beginner
Contacteer:

Bericht door Jozz »

Wat probeer je precies bij te werken? Misschien is de internetverbinding op dat moment niet goed?
Je kan ook updaten via je computer. Dus je SD-kaart uit de Clio halen en in je computer stoppen. Dan naar de R-Link store, via MyRenault.nl. Daar kan je ook apps downloaden/updaten.
Afbeelding
Afbeelding
cliodriver4
forum starter
Contacteer:

nog niet gehad. Maar r-link is ook nog niet actief.
Vincent Kriek

Bericht door Vincent Kriek »

Ik heb sinds donderdag een Clio met R-Link maar ik kan in de auto geen verbinding maken met de R-Link store. Ook zie ik op MyRenault op renault.nl ook nergens een referentie naar R-Link? Iemand tips?!
Jozz
beginner
Contacteer:

Bericht door Jozz »

Je kan ff informeren bij je dealer of het al geactiveerd is. Verder is het een kwestie van geduld. Kan een paar dagen duren. Dat was bij mij tenminste wel het geval.
Afbeelding
Afbeelding
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Dus als ik ga naar service dan instellingen dan apps bijwerken zoekt die even en dan krijg ik een zwart scherm met de knop bijwerken maar kan deze niet gebruiken.in het begin zag ik daar apps staan.Nu kan het wel zo zijn dat alle apps erop staan en dat het scherm niets aangeeft.

cliodriver4 dit kan toch niet hoor na 3 dagen was mijn geactiveerd.
Afbeelding
Vincent Kriek

Vandaag bij de dealer geweest. DIe heeft niks geactiveerd en wist ook niks van de activatie af. Maar het moet dus door de dealer geactiveerd worden?
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

ja
Afbeelding
corner
beginner
Contacteer:

Re: R-link discovery pack en digital pack

Bericht door corner »

Het hele R-Link gebeuren blijft toch een beetje in de kinderziektes hangen. Klant nog dealers weten soms niet om te gaan met het systeem. Weten soms niet dat ze vanuit dealer moeten activeren en kunnen geen informatie geven dus verwijzen ze naar Renault.nl waar je verder dus geen gehoor van krijg. Ik heb inmiddels 2 klachten lopen bij Renault.nl waar ik tot aan de dag van vandaag niets over hoor.

Ik had graag TomTom Europa gehad met evt bijbetaling, maar dealer heeft me nooit de optie gegeven. Ik zie dat deze kaarten voor R-ink 99,- zijn en voor Benelux 65,- (zeg het even uit mijn hoofd) dus je zou zeggen met bijbetaling van 34 euro heb je Europa, maar niet dus! Na mijn klacht zie ik in de catalogus van R-Link geen Europa kaart meer!

R-Link werkt bij mij naar behoren, al vind ik wel dat het systeem nog heel vaak niet beschikbaar is, maar dat zal een opstart kwaal zijn.
ook zie ik dat je bv google agenda in de R-Link store heb, en vind Renault garages en nog een paar leuke handige dingen, maar als je die dus wil kopen (zijn 0,00 euro) dan kan dit niet omdat het een onderdeel is van R-Link Digital Pack welke nog niet beschikbaar is in de store... laat het dan ook niet zien denk ik dan.
Deze info staat bij de aankoop van de app....

Internetverbinding is vereist
- Connectiviteit vereist: ja
- Ingebouwde connectiviteit R-Link (GPRS): ja
- 3G connectiviteit: nee
-Aankoop en gebruik onderworpen aan het abonnement op: Digital Pack

Iemand enige info hierover?

Verder zie ik meerdere klachten over de activatie van R-Link.... Dit zal toch echt van de dealer moeten komen! Bij mij is het achteraf door Renault.nl gedaan, omdat de dealer het niet wist en ook niet wist hoe het moest. Inmiddels heb ik via een ander forum een document gekregen welke ik ook aan mijn dealer heb gegeven. Deze bekende dat hij niets wist van dit document en bedankte me omdat hij nu andere klanten gelijk kon helpen.
Hier een link naar dat betreffende document: http://www.vanaaken.nl/wordpress/wp-con ... ossier.pdf
Stellingen90

Bericht door Stellingen90 »

Bedankt voor het "document" Corner :thumbsup: . Komt goed van pas bij het afhalen van de auto. Gegeven de vele fouten bij het activeren en het soms helemaal achterwege laten ervan, is er nog een lange weg te gaan voor een flink aantal Renault dealers.
Joodhua

Bericht door Joodhua »

Bij mij werkt internet voor email en twitter ook nog niet.
Ook kan ik geen apps aankopen die internet verbinding nodig hebben. In de r-link store op my renault staat er dan ipv kopen en rode letters internet verbinding vereist.
Discovery pack is door de dealer geactiveerd en staat in my renault ook als actief voor nog 352 dagen.
Ook heb ik in de auto de melding gehad dat discovery pack is geactiveerd.

Auto staat nu bij de dealer die er verder mee aan het stoeien is om het werkend te krijgen.
Vincent Kriek

Inmiddels heeft de dealer het discovery pack succesvol geinstalleerd. Ik werd nu geholpen door de technische dienst in plaats van een verkoper en dat heeft geholpen. Die mensen hadden een veel betere aanpak en daardoor is het ook gelukt denk ik!

Ik heb alleen in MyRenault op renault.nl nog geen RLink store. Als ik google op Rlinkstore zie ik wel een .be en .ie link, maar geen nederlandse store. Zou ik deze in MyRenault moeten zien? Mijn auto is daar wel toegevoegd...
corner
beginner
Contacteer:

Bericht door corner »

Vincent Kriek schreef:Inmiddels heeft de dealer het discovery pack succesvol geinstalleerd. Ik werd nu geholpen door de technische dienst in plaats van een verkoper en dat heeft geholpen. Die mensen hadden een veel betere aanpak en daardoor is het ook gelukt denk ik!

Ik heb alleen in MyRenault op renault.nl nog geen RLink store. Als ik google op Rlinkstore zie ik wel een .be en .ie link, maar geen nederlandse store. Zou ik deze in MyRenault moeten zien? Mijn auto is daar wel toegevoegd...
Als je auto in Nederland is aangeschaft, dan moet de R-Link store in je MyRenault staan. Na activatie kan dit 48 uur duren. Bij mij bleef dit echter ook achter... ik heb mijn inlog gegevens van MyRenault aan en werknemer van Renault.nl over gedragen en dit was binnen een paar uur geregeld. ;-)

Jammer dat er nog zo weinig van bekend is bij de dealers.
Succes,
Jozz
beginner
Contacteer:

Bericht door Jozz »

De directe link naar de nederlandse R-Link store is https://www.renault.nl/my-renault/rlink/
Afbeelding
Afbeelding
cliodriver4
forum starter
Contacteer:

ik kreeg van de week ineens een activation melding binnen. Discovery package werkt nu. Hoe hebben jullie coyote geinstalleerd? vanuit de auto zelf?
Live services werkt nog niet.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Naar https://be.rlinkstore.com/nl/myproducts voor belgie
https://www.renault.nl/my-renault/rlink/ voor nederland

Eerst moet je de rlinktoolbox installeren als dan het sd kaartje in de computer gestoken word
gaat dit verbinden met renault en geeft aan dat het kaartje is bijgewerkt.

Het volgende is aanmelden op de rlinkstoresite zie hierboven.
Op deze site gaan we naar mijn apps dan krijg je onder de inlog gegevens een knop met mijn producten beheren
Daar heb ik

rlink------------------------->beheer
sdkaart----------------------->beheer

Indien er een update is geeft hij daar direct aan dat er een update is en deze moet je dan ook installeren.

De eerste keer kreeg ik daar de melding dat de service niet beschikbaar was.
Toen heb ik bij rlink--->beheer al de vinkjes weggehaald die ik er kon weghalen
op de knop synchroniseren gedrukt dan ging er een andere site open en kon ik
toen naar de RL onder rechts aan het scherm naar de rlinktool gaan en mijn sd kaartje
werd geupdate .Toen naar de auto gegaan sdkaartje ingestoken(bij het uitrekken van het sdkaartje de knop sdkaartje veilig verwijderen eerst gebruiken) en de rlink werd geupdate(best motor aanzetten want na een
tijdje valt de stroom uit en mislukt de update)ik kreeg in eerste instantie dat de update mislukt was maar het stond er wel op.Toen ben ik terug naar de computer gegaan en heb dezelfde stappen ondernomen als hierboven maar nu had ik alle vinkjes terug aangevinkt en weer werd het kaartje geupdate terug naar de auto en de andere apps werden ook op de rlijk gezet .
Als rlink aangeeft vind geen kaart dan even wachten na een paar minuten gaat rlink ze toch vinden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”