ESP omzeilen boven 50km/h

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Uufd
forum starter
Contacteer:

ESP omzeilen boven 50km/h

Bericht door Uufd »

Heb ontdekt dat Esp vanaf 50 per uur terug aan wordt gezet. Ergens begrijpelijk want het is en blijft nog steeds een baan wagen en geen circuit wagen.
En ze doen dit waarschijnlijk ook om zich in te dekken bij de Renault zelf.

Nu is de vraag: er is toch een mogelijkheid om deze te omzeilen zodat je esp wel UIT blijft boven de 50 per uur?

Natuurlijk komt hierbij wel een staaltje elektrische kennis bij kijken ( denk ik ). Want de ESP is waarschijnlijk gekoppeld aan je ABS. Dus om het simpel te doen: Zekering uittrekken van de abs en dan zal alles wel werken zoals ik het wil: GEEN ABS en ESP UIT. Behalve dat je dan een kerstboom zult krijgen in je tableau?

In de winter vind ik echt wel een super systeem. Maar voor de zomer mag het voor mij anders :driving:

Alle tips zijn welkom. Ben eens benieuwd of er iemand een idee zou hebben??
Ezra
forum member
Contacteer:

Re: ESP omzeilen boven 50km/h

Bericht door Ezra »

Volgens mij kun je bij de rstuner van fastchip een ESP module kopen waarbij je de ESP kunt regelen en dus waarschijnlijk ook kunt uitschakelen. Maar dat is misschien een dure grap als je geen rstuner hebt..
172 / 2.0 16V
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Waarom wil je dit uitzetten? Het is nu juist een prachtige optie die je auto veiliger maakt. Straks lig je weer in de sloot te koekeloeren. :sunny:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Ga je het circuit op?
Anders gewoon aan laten, je hebt er bij hogere snelheden alleen maar profijt van. (uit ervaring met systeem aan :worship: )

Als je alleen onder controle hebt gaat het goed maar als je plots het stuur moet omgooien... :o
In plaats van er nog net omheen sturen, ga je met het systeem uit er hopeloos overheen...

ESP uit zetten is dus alleen voor het circuit gebruik is mijn tip :thumbsup:
Groeten, Vincent.
Uufd
forum starter
Contacteer:

Bericht door Uufd »

Dus blijkbaar is er geen gemakkelijker optie om dit uit te zetten.

Njah dan blijft het maar zo zeker ;)

Ps: Mijn vorige clio is terug opgeknapt en rijd nu terug rond bij mij in de buurt. Hoe toevallig is da wel niet. Vandaag trouwens gespot met alle stickers er nog op :laugh4:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”