CHAT: Levertijd Renault Clio 4

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Vincent Kriek

Re: Levertijd Renault Clio 4

Bericht door Vincent Kriek »

@sectial Dit redelijk "schokkend" nieuws. Wat voor Clio heb je besteld? Diesel/benzine? Welk uitrustingsniveau? Nederland of belgie? Wanneer heb je hem besteld? Wie weet krijg ik mijn clio dan toch eerder! HOOP DOET LEVEN!
sectial

Bericht door sectial »

Clio Dynamique Energy dCi 90 met R-link
Besteld in Belgie bij REMA Cars Maasmechelen

Net gebeld door Renault klantendienst, wat meer gegevens doorgespeeld en ze maken een dossier aan. Binnen de 3 werkdagen zou ik terug gebeld worden met meer informatie ivm de levertijd.
Vincent Kriek

Klinkt interessant, ik heb in Nederland bestel maar met dezelfde specificaties (ruwweg). Houdt ons op de hoogte!
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

renault heeft mij ook gebeld.In belgie zouden we nog niet de auto kunnen volgen via myrenault.Het zou goed zijn als de clio van sectial binnen 3 weken er zal zijn.Is dan zeer goed nieuws voor iedereen. :driving: :worship:
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
gws001

Bericht door gws001 »

Ik was van plan om een Clio Energy TCe 90 Stop&Start Expression eco2 te bestellen, maar de levertijd zou 12 weken zijn. Dat terwijl er nog maar 3 weken geldige APK op mijn oude Clio II zat, en er volgens de garage nogal wat prijzige reparaties nodig waren om 'm weer goedgekeurd te kunnen krijgen. Het bleek bij een andere garage echter enorm mee te vallen en nu ben ik weer zo happy met een extra jaar rijplezier in de Clio II dat ik er voorlopig van af zie om de Clio IV te bestellen.

Ik vraag me af of die lange levertijd het resultaat is van "just in time" fabricage, of dat er een hele nieuwe fabricagelijn opgestart moet worden, en dat het daarna dan wel gaat lopen en de levertijd korter wordt?
Rick

Bericht door Rick »

gws001 schreef:Ik was van plan om een Clio Energy TCe 90 Stop&Start Expression eco2 te bestellen, maar de levertijd zou 12 weken zijn. Dat terwijl er nog maar 3 weken geldige APK op mijn oude Clio II zat, en er volgens de garage nogal wat prijzige reparaties nodig waren om 'm weer goedgekeurd te kunnen krijgen. Het bleek bij een andere garage echter enorm mee te vallen en nu ben ik weer zo happy met een extra jaar rijplezier in de Clio II dat ik er voorlopig van af zie om de Clio IV te bestellen.

Ik vraag me af of die lange levertijd het resultaat is van "just in time" fabricage, of dat er een hele nieuwe fabricagelijn opgestart moet worden, en dat het daarna dan wel gaat lopen en de levertijd korter wordt?
In Nederland is de norm voor wegenbelastingvrij of 14% bijtelling in geval van lease voor in elk geval benzinemotoren aangepast door de overheid, de eerste motor voldeed daar niet aan (99 uitstoot) dus hebben ze de motor nog zuiniger en/of schoner gemaakt, die motor gaat pas eind maart in productie, de eerste WELKE aan de nieuwe norm voldoen worden in NL pas in mei verwacht.
Laatst gewijzigd door Rick op 14 mar 2013 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
sectial

Bericht door sectial »

Juist gebeld door Renault. De leverdatum is tijdens week 14 of 15 (eerste twee weken van april).

Hij is al gemaakt en moet nog getransporteerd worden en testen moeten nog uitgevoerd worden blijkbaar...

benieuwd als ik de eerste met R-link zal zijn hier ;)
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

:driving: Als ik dan de tweede ben is geen probleem :o We laten ons verassen :sunny:We zijn beide bij dezelfde dealer :smash:
Afbeelding
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Dude wat een irritante avatar zeg...
sectial

Bericht door sectial »

Frank [Factory] schreef:Dude wat een irritante avatar zeg...
beter nu? :)
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Nee, dit soort afbeeldingen zijn hier niet toegestaan. Graag iets anders instellen als avatar.
Vincent Kriek

sectial schreef:Juist gebeld door Renault. De leverdatum is tijdens week 14 of 15 (eerste twee weken van april).

Hij is al gemaakt en moet nog getransporteerd worden en testen moeten nog uitgevoerd worden blijkbaar...

benieuwd als ik de eerste met R-link zal zijn hier ;)
Wow, spannend! In mijn lease overzicht staat nog steeds 29-03 maar ik zou erg verbaasd zijn als dat hem zou worden;). Jij had hem in november al besteld?
Jeffnoir

Bericht door Jeffnoir »

Ben net naar de dealer geweest: mijn clio (besteld in februari) met R-link wordt waarschijnlijk pas in juni geleverd
Janien82

Bericht door Janien82 »

YES! Gisteren gebeld door dealer en de Clio is binnen!!!!
Nu moet alleen nog het kenteken aangevraagd worden, 22 maart kan ik hem ophalen!!!!
Nog een weekje geduld dus maar weet nu wel zeker wanneer ik hem krijg, heel blij :-)
Dré
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dré »

Janien82 schreef:YES! Gisteren gebeld door dealer en de Clio is binnen!!!!
Nu moet alleen nog het kenteken aangevraagd worden, 22 maart kan ik hem ophalen!!!!
Nog een weekje geduld dus maar weet nu wel zeker wanneer ik hem krijg, heel blij :-)
Proficiat, de eerste met R-link ?!
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Ja ze zijn aan het komen de rlinks. :thumbsup:
Afbeelding
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Denk dat het net zo gaat als met de ontbrekende make-up spiegels. Zit straks gewoon een gat op die plek. Of een sticker :lol: :lol: :lol:
sectial

Bericht door sectial »

Vincent Kriek schreef:Jij had hem in november al besteld?
yep 8 november
Tommie&Lieke

Bericht door Tommie&Lieke »

Hoe zit het nou met die motor en wegenbelasting?

Ik las dat de regelgeving veranderd was en dat daardoor ook de motor is aangepast voor renault.
Maar als de je 'oude' motor hebt, is die voor dit jaar dan nog steeds wegenbelasting vrij?

Onze clio is namelijk al geproduceerd, maar wacht nog op transport..
Jeffnoir

Bericht door Jeffnoir »

Op de site van de belastingdienst staat:

Tot 1 januari 2014 betaalt u geen motorrijtuigenbelasting voor:

personenauto's met een dieselmotor waarvan de CO2-uitstoot niet hoger is dan 95 gram per kilometer
voor personenauto's met een andere motor als de CO2-uitstoot niet hoger is dan 110 gram per kilometer
Tommie&Lieke

Bericht door Tommie&Lieke »

Ohh oke, bedankt. We hebben een benzine, dus die is dan gewoon nog wegenbelastingvrij :)
Rick

Bericht door Rick »

Tommie&Lieke schreef:Ohh oke, bedankt. We hebben een benzine, dus die is dan gewoon nog wegenbelastingvrij :)
Weet je zeker dat je niet de versie 99 uitstoot hebt besteld? De nieuwe motor gaat eind maart pas in productie en wordt pas in mei voor het eerst uitgeleverd.
cliodriver4
forum starter
Contacteer:

Bericht door cliodriver4 »

al mensen met een dynamique dci90 en rlink die een levertijd hebben gekregen?
Mijne staat op de planning voor eind april. Hoop dat ze het halen. :driving:
Clio 4 Dynamique dci90,Noir Etoile GNE,Chrome,Elegance,Passion Noir,R-Link
Jozz
beginner
Contacteer:

Bericht door Jozz »

Ik heb er een besteld, via de leasemaatschappij en ik kreeg te horen eind mei, begin juni.
Laatst gewijzigd door Arjan op 19 mar 2013 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd
Afbeelding
Afbeelding
Vincent Kriek

Ik ook een diesel dynamique met R-Link, stond eerst op eind maart, staat nu op 07 juni. Ik krijg het gevoel dat de dealer geen idee heeft wanneer die komt.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”