Ik irriteer mij er nu al een paar weken aan (zolang ik de auto heb) maar ik heb het nu bij meer nieuwe Clio's gezien; de achterklep zit er vaak scheef in en dan lopen de lijnen van de achterlichten niet mooi door. De auto moet nog terug voor de optionele instaplijsten (die waren er bij aflevering nog niet) en ik krijg nieuwe bekleding op de bestuurdersstoel (er zat een gat in bij aflevering!) en dan ga ik eens vragen of er wat aan te doen is. Is dit iemand ook al opgevallen en is er uberhaupt wat aan te doen?
Ter verduidelijking een foto; het is aan de linkerzijde het best te zien (en ook erger)
Dit had ik ook graag willen weten maar in ieder geval had de dealer dat moeten zien. Ik denk wel dat de dealer dat kan bijstellen en ga er ook opletten als ik mijne ontvang.Vroeder had ik dat ook maar dat was normaal dat was dan ook een lada.
Laatst gewijzigd door klmklmklmklm op 10 jan 2013 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
De auto is/was wel degelijk een nieuwe hoor, de km stand was een paar km. De klep zit als je de aansluiting bij het dak bekijkt ook inderdaad een stukje te laag, dus daar zit het m ook in volgens mij. Het is echter een heel simpel schanier waar volgens mij geen mogelijkheid tot verstellen is. Er zou een soort ring of plaatje tussen de bevestiging van de auto en het scharnier moeten komen om het hoogteverschil op te vangen.
Afijn, als ik maar de dealer ga voor de andere zaken dan zal ik het melden en dan hoop ik dat eea wordt opgelost.
Maar zoals in mijn eerste post gemeld, ik heb het echt bij meerde nieuwe Clio's gezien, ook bij plaatjes op internet dus het is denk ik wel een puntje van aandacht voor iedereen die zijn nieuwe Clio nog krijgt!
Klopt, dat is precies wat ik ook heb! en links is het ook hier beter zichtbaar....
Lijkt toch een kwaliteitsprobleem bij de productie zou je zeggen, dat zou toch niet moeten kunnen
Op autoweek een verhaaltje gelezen over een VW Tiguan waarvan de achterklep niet te stellen was (door schade voor levering). Maar dat zal hier wel meevallen hoop ik.
Ik heb gewoon het showroommodel gekocht (doe ik wel vaker), dan weet je wat je krijgt en hoef je ook niet te wachten. Nadeel is wel dat Jan-en-alleman erin gezeten hebben. Zonet nog even in de garage gecontroleerd: de achterklep, motorkap en alle deuren zitten er correct in, op juiste hoogte en diepte, kortom al het metaalwerk. Het lijkt zo wel een VW maar is toch echt een Renault (of doen ze dit alleen bij showroommodelletjes?). Dus dat kan ook bij jouw Clio. Ik controleer door m'n vingers op de aansluitende plaatwerkdelen te leggen, dan 'voel' je ook kleine verschillen (aldus de perfectionist in mij).
De achterlichtdelen zitten van achteren gezien bij mijn Clio op één lijn, echter staan de delen op de achterklep iets verder naar binnen dan de delen die aan de koets zelf vast zitten. Het metaalwerk erboven van koets en achterklep is van bovenaf wel in lijn. Onder de achterlichten staat de achterklep iets naar binnen t.o.v. de koets. Of dit zo hoort weet ik niet, vind het niet storend en heb geen vergelijkingsmateriaal. Enig 'euvel' is een iets grotere naad aan de rechterzijde tussen achterbumper en achterklep t.o.v. de linkerzijde. Voor de rest controleer ik niets meer, want zo je vind altijd wel wat. Eerder kon ik mij irriteren aan dit soort imperfecties, maar het is nu eenmaal inherent aan massaproductie.
@PlannedObsol Nog gefeliciteerd met je nieuwe Clio!
Als ik er goed naar kijk, ik zal nog wel een paar fotos maken, dan is de klep bij de dakaansluiting ook wat lager gelegen. Maw als de klep wat hoger komt te liggen dan lijkt het probleem volgens mij ook opgelost en sluit ie overal beter aan. Als de klep gesloten is ligt ie ook op het bevestigingunt en wellicht kan daar iets veranderd/verhoogd worden.
Volgens mij hoef je niet meer foto's te maken, het is duidelijk genoeg zichtbaar op je eerste foto. Het lijkt me ook een kwestie van even opnieuw afstellen van beide scharnieren. Mischien kun je beter naar een schadehersteller gaan dan je dealer om dit te laten afstellen, het is hun vak tenslotte. Zou niet zelf gaan prutsen.
Bij bijv. een Suzuki Jimny lijkt de slotvanger niet instelbaar te zijn, maar is het wel omdat rondom de 3 bouten 5mm spelingsruimte zat.
Ik heb er net nog even goed naar gekeken en ik denk inderdaad dat als je de bevestigingsbouten wat lost en er is wat speling zoals jij dat omschrijft dat het dan op te lossen is. Ik heb even met de gedachte gespeeld om zelf de ring-/dopsleutel te pakken maar heb toch besloten om het de dealer te laten doen. Ik heb ze net nog even gesproken over wat anders (zie ook mijn Clio IV topic ) en het gelijk gemeld. Wordt vervolgt....
He, vreemd! Ik heb gelijk even bij die van mij gekeken en bij mij hangt hij wel recht en lopen de lijnen door.
De dealer zou dit wel gewoon op kunnen lossen lijkt mij toch?
Ik heb op 11 januari kontakt gehad met de dealer en het gemeld. Ik zit te wachten op de dorpellijsten (die zijn blijkbaar nog niet cq lastig te leveren) en op nieuwe stoelbekleding voor de bestuurderstoel (zit een gat in vanaf de aflevering). De dealer zit hier echter niet om de hoek en we hebben afgesproken dat zodra alles binnen is we eea in een bezoek afhandelen. Ik kom er zeker op terug......
Ik heb het zelfde probleem ,
kan de auto volgende week dinsdag weg brengen en dan zou het opgelost worden,
kan hem woensdag weer halen,
als het opgelost is horen jullie van mij wat ze gedaan hebben.
Omdat ik volgende week mijn clio ga ophalen, heb ik de dealer al gevraagd om extra te letten op dit euvel als hij de auto binnen heeft.
Hij gaf trouwens aan, dit nog niet eerder te hebben gehoord/gelezen... (hij volgt dan ook geen forums)
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron