APK
APK
Deze week APK keuring laten doen bij Renault garage.
Achterbanden vervangen, ruitenwisserstrips drie keer, elastiekje van de uitlaat, knipperlicht twee keer. Kosten; 650 euro!!!!!!!! Is dit niet heel erg veel?!?!
Clio komt uit 2005 en er is nu ongeveer 48000 mee gereden.
Garage zegt nu nog te moeten uitlijnen, klopt dat als je nieuwe achterbanden hebt of is het dan balanceren wat ze moeten doen?
Hoeveel kost uitlijnen normailiter? En balanceren?
Graag reacties want we hebben het idee dat ze ons flink gebruiken.... Ps die ruitenwisserstrips hadden we pas zelf laten vervangen door Clio strips, het is toch vreemd dat de garage die officiële strips nu weer afkeurt??
Achterbanden vervangen, ruitenwisserstrips drie keer, elastiekje van de uitlaat, knipperlicht twee keer. Kosten; 650 euro!!!!!!!! Is dit niet heel erg veel?!?!
Clio komt uit 2005 en er is nu ongeveer 48000 mee gereden.
Garage zegt nu nog te moeten uitlijnen, klopt dat als je nieuwe achterbanden hebt of is het dan balanceren wat ze moeten doen?
Graag reacties want we hebben het idee dat ze ons flink gebruiken.... Ps die ruitenwisserstrips hadden we pas zelf laten vervangen door Clio strips, het is toch vreemd dat de garage die officiële strips nu weer afkeurt??
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: APK
ongeveer dealer prijsen - (normale prijzen)
Achterbanden vervangen, - 150 euro a band ink balanceren ( 90 euro ink balanseren)
Ruitenwisserstrips drie keer, - in totaal 60 euro, ze gooien er nieuwe ruitenwissers op(halfords 15 euro ps)
elastiekje van de uitlaat, - afhankelijk welke, achterste kost 50 euro voorste 30 euro (alleen dealer) ze zitten gegoten in een stuk metaal, moet ook vervangen worden
knipperlicht twee keer. - lampje 5 euro perstuk (2.50 euro)
uurloon - 65 euro/uur
Kosten; 650 euro!!!!!!!! Is dit niet heel erg veel?!?!
uitlijnen,
-ik vind het veel, renault niet,
opzich redelijk normaale prijs voor een dealer, wacht maar als je de prijs ziet van een bmw dealer
klopt dat als je nieuwe achterbanden hebt of is het dan balanceren wat ze moeten doen?
-achterkant is niet uit te lijnen, voorkant wel.
het is toch vreemd dat de garage die officiële strips nu weer afkeurt??
hoeft niet vreemd te zijn, een ruitenwisser mag niet meer dan 3 strepen trekken en de oranje kleurende stippen mogen niet zichtbaar zijn.
met een beetje handigheid kan je zo'n 300 euro besparen door alles zelf te doen,
of iets minder besparen en de auto naar een universele garage te brengen
Achterbanden vervangen, - 150 euro a band ink balanceren ( 90 euro ink balanseren)
Ruitenwisserstrips drie keer, - in totaal 60 euro, ze gooien er nieuwe ruitenwissers op(halfords 15 euro ps)
elastiekje van de uitlaat, - afhankelijk welke, achterste kost 50 euro voorste 30 euro (alleen dealer) ze zitten gegoten in een stuk metaal, moet ook vervangen worden
knipperlicht twee keer. - lampje 5 euro perstuk (2.50 euro)
uurloon - 65 euro/uur
Kosten; 650 euro!!!!!!!! Is dit niet heel erg veel?!?!
uitlijnen,
-ik vind het veel, renault niet,
opzich redelijk normaale prijs voor een dealer, wacht maar als je de prijs ziet van een bmw dealer

klopt dat als je nieuwe achterbanden hebt of is het dan balanceren wat ze moeten doen?
-achterkant is niet uit te lijnen, voorkant wel.
het is toch vreemd dat de garage die officiële strips nu weer afkeurt??
hoeft niet vreemd te zijn, een ruitenwisser mag niet meer dan 3 strepen trekken en de oranje kleurende stippen mogen niet zichtbaar zijn.
met een beetje handigheid kan je zo'n 300 euro besparen door alles zelf te doen,
of iets minder besparen en de auto naar een universele garage te brengen
Groeten, Vincent.
Nee uitlijnen hoort niet bij de APK.
Al vreet ie al zijn banden op, maakt niks uit. Er staat alleen dat er voldoende profiel op moet zitten en dat alles deugdelijk bevestigd moet zijn, ten tijde van de keuring.
Verder noemen ze het niet voor niks de dealer. Gewoon niet heen gaan zeker niet voor een APK wat ook gewoon bij de garage op de hoek kan. Scheelt je een beste rekening.
Ik was dit jaar voor 200 euro door de APK, inclusief roetmeting en nieuwe achterveren (VW T4 van 1996).
Bij de VW dealer moet je ook niet zijn, die zijn pas helemaal brandduur.
mvg Rick
Al vreet ie al zijn banden op, maakt niks uit. Er staat alleen dat er voldoende profiel op moet zitten en dat alles deugdelijk bevestigd moet zijn, ten tijde van de keuring.
Verder noemen ze het niet voor niks de dealer. Gewoon niet heen gaan zeker niet voor een APK wat ook gewoon bij de garage op de hoek kan. Scheelt je een beste rekening.
Ik was dit jaar voor 200 euro door de APK, inclusief roetmeting en nieuwe achterveren (VW T4 van 1996).
Bij de VW dealer moet je ook niet zijn, die zijn pas helemaal brandduur.
mvg Rick
Prijzen zo normaal voor een dealer ja.
Banden incl. montage etc: ( als je 185/55R15) hebt. € 153,33- incl per stuk ( Michelin) heb je 175/65R14 € 93,36- incl per stuk ( Michelin)
Einddemper ophanging: € 23,95- incl ex montage. ( neem aan dat het de achterste is die gaat altijd kapot)
Wisservoor set: € 39,96- incl ex montage ( van die ultra platte)
Wisser achter: € 11,75- incl ex montage
Oranje lampjes: € 2,71-incl ex montage per stuk
Apk: € 29,- incl afmelden etc.
Uurloon € 89,- ex per uur
Achterwisser is geen APK afkeur punt.
Uitlijnen hoeft niet.
Waarom dealer? je kan ook overdrijven! Als je universeel met orginele onderdelen gaat vergelijken scheelt het meestal niet zoveel. En orgineel gaat meestal wel langer mee dan die imitatie zooi wat maar half past!
Banden incl. montage etc: ( als je 185/55R15) hebt. € 153,33- incl per stuk ( Michelin) heb je 175/65R14 € 93,36- incl per stuk ( Michelin)
Einddemper ophanging: € 23,95- incl ex montage. ( neem aan dat het de achterste is die gaat altijd kapot)
Wisservoor set: € 39,96- incl ex montage ( van die ultra platte)
Wisser achter: € 11,75- incl ex montage
Oranje lampjes: € 2,71-incl ex montage per stuk
Apk: € 29,- incl afmelden etc.
Uurloon € 89,- ex per uur
Achterwisser is geen APK afkeur punt.
Uitlijnen hoeft niet.
Waarom dealer? je kan ook overdrijven! Als je universeel met orginele onderdelen gaat vergelijken scheelt het meestal niet zoveel. En orgineel gaat meestal wel langer mee dan die imitatie zooi wat maar half past!
Laatst gewijzigd door Nelis op 24 aug 2011 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
- Negotiator
- forum starter
- Contacteer:
Het uurloon hakt er flink in bij de dealer, prijzen van de onderdelen
kunnen aardig schelen, maar is niet altijd het geval
Voorbeeldje:
Gallerij aansluiting
Uni (moeilijk te vinden maar ong. €200.-)
Dealer €115.- met beetje korting
Dynamo
Uni €88.- met korting
Dealer €257.- zonder korting
Kan flink schelen dus
kunnen aardig schelen, maar is niet altijd het geval

Voorbeeldje:
Gallerij aansluiting
Uni (moeilijk te vinden maar ong. €200.-)
Dealer €115.- met beetje korting

Dynamo
Uni €88.- met korting
Dealer €257.- zonder korting
Kan flink schelen dus
2002 Scenic 2.0 16v Sportway
2006 Clio 1.6 16v Initiale
2006 Clio 1.6 16v Initiale
Hehe ja die Dynamo was schrikbarend
Ojha en vergeten er bij te zetten uurloon 89,- ex per uur

Ojha en vergeten er bij te zetten uurloon 89,- ex per uur

BLijkbaar kom je er niet vaak genoeg. Zitten zat goedkope dingen tussen.