Aan de ene kant, eens kijken wat nou wat inhoud en aan de andere kant eens kijken hoe mensen er tegenaan kijken.
Dit heb ik net op internet gevonden.
Blingbling
Het zijn voornamelijk SUV wagens die in Blingblingstyle worden omgebouwd. Belangrijk zijn hier vooral knotsen van velgen met spinners (zelfs tot 28 inch), een pneumatische ophanging die een maximale verlaging van de auto mogelijk maakt en een respectabel car audio systeem.
Cult
Deze tunestijl is vooral populair bij bezitters van oude Volkswagens van eind jaren ’70 - begin jaren ’80. Opvallende elementen in deze stijl zijn o.a. 13-inch velgen met een dikke rand, ouderwetse extra’s (bijv. chromen spiegels) en een maximale verlaging van de auto. Daar komt bij dat een cultauto eruit moet zien alsof hij zo uit de fabriek komt: beslist geen spoilers, en de motor moet net zo schoon zijn als op het moment dat hij de fabriek verlaat.
Cal-look (staat voor California-look)
De kenmerken zijn:
- felle, trendy kleuren en geheel ontdaan van onnodige accessoires en chroomdelen, zoals bijvoorbeeld de bumpers en sierlijsten voor del classic callook stijl;
- originele kleuren met standaard chroomdelen voor de callook/old-school stijl;
- alleen de voorzijde is verlaagd;
- 15" velgen;
- groot vermogen motoren i.c.m. een standaard koelhuis, 'groot' uitlaatsysteem e.d.;
- géén periode gerelateerde accessoires.
Custom
Auto's met modificaties en veranderingen die eigelijk nergens anders thuis horen en/of waarvan de eigenaar z'n fantasie geheel de vrije loop heeft gelaten. Er is van alles aan gewijzigd tot in het extreme; 'topchop', 'flipfront', 'speedster', 'roadster', 'limousine', 'pick-up', enzovoort...
Dub
Deze stijl is vooral bij Amerikaanse rappers populair. Als basis dienen hier voornamelijk luxe limousines en SUV wagens. De Dub style wordt gekenmerkt door overdaad, grote chromen velgen, ingelegd goud en kostbare edelstenen op willekeurige plaatsen opgebracht.
English style
Het best vertegenwoordigd in deze stijl zijn maximaal verbrede kleine stadsauto’s met grote spoilers, bumpers, drempels en 20 inch velgen.
French style
De meeste auto’s in deze stijl doen niet meer aan de originele auto’s denken. Dat komt voornamelijk door de aangebrachte spoilers, bumpers met grote luchtinlaten, de zeer brede spatborden en de schreeuwerige kleuren van de carrosserie.
German style
Deze stijl wijkt behoorlijk af van de Engelse of Franse. Hier vind je geen knotsgekke veranderingen. De auto moet laag, breed en schoon zijn. De verlaging het liefst zo laag mogelijk, verder brede velgen en het wegwerken van aanduidingen en handgrepen
Import tuner
Voor deze stijl worden uit Japan afkomstige auto’s gebruikt (meestal Honda Civic). Opvallend in deze stijl zijn o.a. de lichte kleur van de carrosserie, een radicale bodykit, of ook een carbon motorkap. Populair zijn Japanse extra’s die voor de markt aldaar worden geproduceerd (HKS gadgets, Blitz bodykit), maar ook velgen met gepolijste rand en een zwart midden.
Rat-look
Komt voornamelijk voor bij oude auto's en met name Kevers en hotrods. Bij sommige vertoont de lak een paar roestplekjes, bij andere zit er zo veel roest op dat er geen lak meer te zien is. In sommige gevallen zitten er zelfs gaten in de carrosserie.
http://rat-look.com/what-is-rat-look/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Resto-look
Deze kevers zien er op het eerste gezicht uit als een originele kever van vóór 1967 (klasse 1). Maar niets is minder waar. In werkelijkheid is de kever voorzien van:
- originele kleuren of twee kleuren combinaties met (veel) chroom delen;
- (veel) periode gerelateerde accessoires uit de jaren 50 en 60 zoals 'roofrack', 'koelbox' en 'stoneguards';
- voor- en achterzijde verlaagd;
- 15" velgen;
- gedetailleerde standaard motor of periode gerelateerde snelle motor eventueel in combinatie met tuning accessoires van bijvoorbeeld 'Okrasa' of een 'Judson supercharger'.
Spanish style
Net als bij de French style moet de auto beslist opvallen. Populair zijn chroom, bodykits van eigen ontwerp, een veelkleurige beschildering van de carrosserie met elementen van aerografie en calqueren.
Als er nog mensen zijn die op of aanmerkingen hebben op het stukkie hierboven dan hoor ik het graag, dan kan ik het aanpassen en of uitbreiden.
Zelf ben ik nou niet echt bezig met een bepaalde stijl. Doe maar wat zal maar zeggen.
Ben tijd geleden een bodykit tegengekomen voor weinig dus die ben ik er op aan 't timmeren (althans poging tot

Hou aan de ene kant wel van dat extreme gedoe maar ook gecleaned vind ik wel mooi om te zien, al vind ik sommige auto's dan weer té clean.
Luister nogal veel naar rock en metal, ga regelmatig naar de Harley dag en dat soort dingen, en hou wel van tribals, vlammen, doodskoppen en al die ellende.
Dus denk mede daardoor word het een beetje een rare mix.
(foto's volgen nog, klein tech. probleempie)
Dat striping gebeuren was een beetje radicale brainwave (te veel bacardi denk)
Kwam op een gegeven moment met het idee van 'heaven & hell' maar leek me toch een beetje té...
Dus ene kant wit, engeltjes enzo en van dat andere zoefiezoefie gedoe en dan de andere kant zwart, met allemaal van die duistere dingen zoals doodskoppen, vlammen etc.
Maar die velgen wil ik er toch nog steeds wel onder hebben, liefst ook met die boutjes.
Al met al kan ik nou niet echt zeggen van dit vind ik mooi, of dat vind ik mooi.
Vind allerlei soorten auto's mooi om te zien, en ook verschillende stijlen vind ik mooi om te zien maar sommige dingen zou ik zelf niet doen.