Dweil
Dweil
Nou ik vond al dat mijn clio rs niet zo strak stuurde als mijn oude 106 gti met een weitc set eronder.
Maar onder de rs heb ik koni geel, met apex veren en ik was gister nog eens aan het sporten.
En ik kwam enkele bochten tegen waarmee ik met de 106 met 150+ doorheen ging en heel veel vertrouwen had. Nu met de rs haalde ik de 140 kmh nog niet omdat ik niet harder durfde, leek alsof de auto gewoon aan het dansen was.
Voor zover ik weer zijn er geen schokdempers lek, kan dit verder te maken met de uitlijning?
Mvg Ivo
Maar onder de rs heb ik koni geel, met apex veren en ik was gister nog eens aan het sporten.
En ik kwam enkele bochten tegen waarmee ik met de 106 met 150+ doorheen ging en heel veel vertrouwen had. Nu met de rs haalde ik de 140 kmh nog niet omdat ik niet harder durfde, leek alsof de auto gewoon aan het dansen was.
Voor zover ik weer zijn er geen schokdempers lek, kan dit verder te maken met de uitlijning?
Mvg Ivo
Re: Dweil
Banden is inderdaad een goeie maar de veer/demper combinatie kan ook niet de juiste match zijn. Te slap of juist te stugge veren. Hoe heb je de konis ingesteld staan, op zijn hardst? Dan kun je ze beter een stuk zachter zetten. Heb je koni geel zowel voor als achter?
Ik denk overigens dat je als de apex veren vervangt door eibach veren dat de auto dan een stuk strakker op de weg ligt, sowieso strakker als een 106 gti. Mits er geen dempers lek zijn.
Hoe danst de auto, springt die van achteren een stap ofzij of merk je het anders?
Ik denk overigens dat je als de apex veren vervangt door eibach veren dat de auto dan een stuk strakker op de weg ligt, sowieso strakker als een 106 gti. Mits er geen dempers lek zijn.
Hoe danst de auto, springt die van achteren een stap ofzij of merk je het anders?
Ik had toen nog de kumho winterbanden erop liggen, nu heb ik weer de uniroyal rainsport, lijkt een stuk beter te zijn.
Ik heb voor en achter koni geel, idd.
Afstelling geen idee zo gekocht, kan idd eens kijken waar die op staat.
Ik zal eens gaan kijken voor een eibach setje dan :D
Ik heb van de week nog eens van onder gekeken alles moet eigenlijk in orde zijn, schokdempers, fusekogels enz.
Hoe die danst moeilijk uit te leggen. Hele auto voelde zich superlicht aan zeg maar, liep in de bocht naar buiten zonder dat die over wielen heen aan het schuiven was.
Het stuur voelde zich ook echt aan alsof ik het gewoon om kon gooien @ die snelheid.
Ik heb voor en achter koni geel, idd.
Afstelling geen idee zo gekocht, kan idd eens kijken waar die op staat.
Ik zal eens gaan kijken voor een eibach setje dan :D
Ik heb van de week nog eens van onder gekeken alles moet eigenlijk in orde zijn, schokdempers, fusekogels enz.
Hoe die danst moeilijk uit te leggen. Hele auto voelde zich superlicht aan zeg maar, liep in de bocht naar buiten zonder dat die over wielen heen aan het schuiven was.
Het stuur voelde zich ook echt aan alsof ik het gewoon om kon gooien @ die snelheid.
Je hebt de proline en de sportline voor de RS. De sportline zou ik niet nemen, die is erg stug en meer voor regelmatig circuitgebruik. De proline verlaagd 40mm, heeft de juiste stugheid en combineert goed met koni geel.
Onder mijn RS zat ook uniroyal rainbagger, de auto was daar heel erg zoekerig mee.
Na het monteren van een setje pirelli's reed de auto zoals een RS hoort te rijden!
Onder mijn RS zat ook uniroyal rainbagger, de auto was daar heel erg zoekerig mee.
Na het monteren van een setje pirelli's reed de auto zoals een RS hoort te rijden!
Ok merciMaarten Jan schreef:Je hebt de proline en de sportline voor de RS. De sportline zou ik niet nemen, die is erg stug en meer voor regelmatig circuitgebruik. De proline verlaagd 40mm, heeft de juiste stugheid en combineert goed met koni geel.

Ik had eerst dunlop sp9000 op de 106 maar die hadden heel weinig grip met nat wegdek.
Even remmen en het ding schoof al rechtdoor.
En deze banden zaten al gemonteerd.
Welke pirelli's adviseer je me dan?
P zero nero?
Banden op de vooras zijn namelijk richting kaal aan het gaan.
Ik heb 17 inch. En wou dat eigenlijk nog wel even zo houden.
Dat smeren heb ik hopelijk geen last van dan moet ik echt rustiger gaan rijden.
Rij namelijk nooit op het circuit, af en toe de ring op met de clio wil ik wel gaan doen dit jaar.
Ohja nu we toch bezig zijn, mijn schijven zijn ook op voren.
Wat voor set schijven zou je me kunnen adviseren en blokken uiteraard.
Ik ben geen fan van de brembo max. Heb eigenlijk geen idee wat verder zo het aanbod is.
Dat smeren heb ik hopelijk geen last van dan moet ik echt rustiger gaan rijden.
Rij namelijk nooit op het circuit, af en toe de ring op met de clio wil ik wel gaan doen dit jaar.
Ohja nu we toch bezig zijn, mijn schijven zijn ook op voren.
Wat voor set schijven zou je me kunnen adviseren en blokken uiteraard.
Ik ben geen fan van de brembo max. Heb eigenlijk geen idee wat verder zo het aanbod is.
17 " is ook prima, p zero nero is niet in 15" verkrijgbaar, vandaar
Ik heb originele schijven + blokken, remt het hardst en gaat het langst mee. Vorige eigenaar had zo'n setje gegroefde schijven met green shit blokken. Ten eerste vreet het je blokken weg in no time en na de circuitdag waren de schijven ook nog eens krom
(op het circuit heb ik wel ferodo ds 3000 blokken ipv origineel)
Meeste "tuning" spul heb je weinig aan omdat het slechter is als origineel. Als je dan wat anders wil ga voor ferodo of pagid blokken (Wel de straat variant) i.c.m. originele schijven.

Ik heb originele schijven + blokken, remt het hardst en gaat het langst mee. Vorige eigenaar had zo'n setje gegroefde schijven met green shit blokken. Ten eerste vreet het je blokken weg in no time en na de circuitdag waren de schijven ook nog eens krom

(op het circuit heb ik wel ferodo ds 3000 blokken ipv origineel)
Meeste "tuning" spul heb je weinig aan omdat het slechter is als origineel. Als je dan wat anders wil ga voor ferodo of pagid blokken (Wel de straat variant) i.c.m. originele schijven.