Krijg mijn woofer niet aan de praat

Van tweeter tot Woofer
jorna1.2rn

Re: Krijg mijn woofer niet aan de praat

Bericht door jorna1.2rn »

misschien eens bruggen dan voor beetje meer vermogen om hem aan te sturen
Nudle

Bericht door Nudle »

jep bruggen dan weet je zeker dat hij de weerstand vna 4 ohm aankan :thumbsup:
ClioHolic

Bericht door ClioHolic »

Ok bedankt! Ik zal het volgend weekend nog eens proberen. :wink:
Thom88

Bericht door Thom88 »

moet je de remote niet op de constante plus aansluiten in plaats van op de remote van de radio... k weet het het klinkt raar maar k heb het al een keer aan de had gehad in een van men hobby avonden...

het kan nie zijn dat hij te weing vermogen krijgt van de versterker want dan zal hij het tog doen... ook kan het niet zijn dat de plus en de min verkeerd omzitten ofzo want in al die senarioos zou het het tog doen...

k denk tog dat je versterker niet weet dat hij aan moet springen... spanning staat er wel op want hij heeft constant stroom van de accu maar hij moet wel een signaal krijgen wanneer hij aan moet staan en wanneer uit (remote dus)... anders zal hij het niet doen... als k jou was zal k daar het probleem gaan zoeken... weet het bijna cker...
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Inderdaad....Ik ben afgelopen weekend ook aan het kloten geweest.
Bij mij bleek de massa niet goed, zorg dat je echt goed het metaal kaal schuurt waar je de massa op bevestigd. Dit had ik niet gedaan, en het metaal leek kaal...maar toch werkte het niet goed.
En de remote moet altijd op je radio, als je het contact aanzet gaat je radio aan....en dat signaal gaat dan ook naar je versterker.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Nudle

Bericht door Nudle »

Thom88 schreef:moet je de remote niet op de constante plus aansluiten in plaats van op de remote van de radio... k weet het het klinkt raar maar k heb het al een keer aan de had gehad in een van men hobby avonden...

het kan nie zijn dat hij te weing vermogen krijgt van de versterker want dan zal hij het tog doen... ook kan het niet zijn dat de plus en de min verkeerd omzitten ofzo want in al die senarioos zou het het tog doen...

k denk tog dat je versterker niet weet dat hij aan moet springen... spanning staat er wel op want hij heeft constant stroom van de accu maar hij moet wel een signaal krijgen wanneer hij aan moet staan en wanneer uit (remote dus)... anders zal hij het niet doen... als k jou was zal k daar het probleem gaan zoeken... weet het bijna cker...
nee niet alle versterkers zullen een signaal doorgeven naar de sub als hij niet gebrugt staat

het kan wel degelijk zijn dat plus en min verkeert aangesloten zijn want er zijn altijd nog die dingen die dioden heten of transistoren die werken niet als de spanning verkeerd omloopt
maar er staat vaak duidelijk aan gegeven waar de + de - en de remote in moeten komen :wink:

idd als de versterker niet weet dat die aan moet springen heb je er wijnig aan maar het kan ook altijd nog zijn dat de versterker gwoon niet deugt
Ralfinh0

Bericht door Ralfinh0 »

Ik had dat ook eerst, mijn sub en versterker deden het via de radio maar de versterker ging niet uit als ik de auto vant contact afhaalde, toen wat geprobeert en uiteindelijk had ik de aansluiting bij de radio gevonden waardoor de versterker aangaat als de radio aangaat en ook weer als ie uit gaat.

Als dat niet zo is en de versterker blijft aan staan is je accu snel leeg hè?
Thom88

Bericht door Thom88 »

op een woofer zit tog geen diode... dus dan maakt het tog nie uit of de plus en min verkeerd om zitten...
anders zou je de woofer ook nooit onderste boven kunnen laten spelen...
jorna1.2rn

als je de plus van de versterker op de min van de woofer doet en de min op de plus. Dan heb je kans dat je woofer andersom gaat spelen wat heel vreemd klinkt heeft niks met toon hoogte te maken. Of je woofer begint van zelf wat warm te worden en dan heb je er ook niks aan. dus maakt wel uit hoe je de draden aansluit
Thom88

Bericht door Thom88 »

jah maar zo laat je hem dus met de magneet omhoog of naar buiten spelen... als je begrijpt wat k bedoel... maar daar gaat het niet om... het gaat erom dat hij het in ieder geval zal doen als je hem verkeerd aansluit en dat doet hij dus niet... dus is dat het probleem nie en blijf k tog bij een remote probleem...
Steve_16v

Bericht door Steve_16v »

Anders wil ik één van de dagen, wanneer het jou past eens langskomen...
Heb hier nog verschillende versterkers en woofers liggen, kan die dan ook eens meenemen, en kunnen we dat eventueel eens testen, als het bij de jouwe echt niet lukt..
Thom88

Bericht door Thom88 »

k wil ook best een keer langs komen rijden als k een keer tijd heb... dan hang hem maar een keer in mijn auto... als hij het dan doet dan doe je iets verkeerd en gaan we net zo lang zoeken tot we het gevonde hebben...
der is er maar één die die strijd kan winnen... en dat is cker de versterker niet...
Nudle

Bericht door Nudle »

Thom88 schreef:jah maar zo laat je hem dus met de magneet omhoog of naar buiten spelen... als je begrijpt wat k bedoel... maar daar gaat het niet om... het gaat erom dat hij het in ieder geval zal doen als je hem verkeerd aansluit en dat doet hij dus niet... dus is dat het probleem nie en blijf k tog bij een remote probleem...
dat begrijp ik niet helemaal maar maakt ook niet uit

er hoeft maar een ledje in te zitten en je hebt al een diode nou weet ik niet voor hoever die in de versterker ingebouwd zijn of gwoon paralel aan de versterker geschakeld zijn

dan zijn er nog tal opties buiten remote om zoals slechte/geen massa of kapotte versterker
hoeft niemand voorlangs te komen gwoon even de + op de remote als hij het dan nog niet doet ligt het niet aan je remote

altijd dode dingen de baas blijven gwoon rustig voor gaan zitten
jorna1.2rn

Dan heb je een diode want je hebt lampjes er op zitten voor power en protection
ClioHolic

Bericht door ClioHolic »

Ok Ok. :dizzy2:
Nudle

Bericht door Nudle »

ClioHolic schreef:Ok Ok. :dizzy2:
hou je het nog bij :laugh4:
nee maar zowiezo bruggen
even kijken of je remote het doet door er simpel weg even een plus op aan te sluiten
zorgen voor een goede aarde
dat is het belangrijkste
ClioHolic

Bericht door ClioHolic »

Ik doe men best. :roll:
Ik laat Steve me maar helpen ofzo. :smile:
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

en anders heb je een mooi kampvuurtje :thumbsup:
Groeten, Vincent.
Thijs Bosmann

Bericht door Thijs Bosmann »

zal ik dr n keertje voor je naar kijken? vraag maar aan vinnie hoe goed ik met versterkers ben?? :smash: :laugh4:
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

hoef je de kachel ook niet meer aandoen , scheelt weer brandstof :mad:
ClioHolic

Bericht door ClioHolic »

Thijs jij bent een "blazer." :grin:
Blijf er maar af jij. :lol:
ClioHolic

Bericht door ClioHolic »

ClioMarcel schreef:hoef je de kachel ook niet meer aandoen , scheelt weer brandstof :mad:
Lekker zuinig! :thumbsup:
Thijs Bosmann

Bericht door Thijs Bosmann »

ClioHolic schreef:Thijs jij bent een "blazer." :grin:
Blijf er maar af jij. :lol:
Zucht...

dan toch niet jonge mongol!! :smash:

:furious3:
jorna1.2rn

ben net ook ff bezig geweest. ik dacht ook alles goed te hebben maar de remote was verkeerd in de iso blokjes hing een kabel met att er aan maar dat was de auto mute de adere ging een iso blokje in maar zat niet in de kabelboom van de auto. dus daar zou je ook naar kunnen kijken naar een blauwe kaber die wel een blokje ingaat maar nit weer uit komt.
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”