USB aasluiting clio 3/temperatuurmeter

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
ronaldc1984

USB aasluiting clio 3/temperatuurmeter

Bericht door ronaldc1984 »

Aankomde november wordt mijn nieuwe clio afgeleverd. Nou heb ik de Special line uitvoering aangeschaft met in het middenconsole een externe aansluiting op de radio in de vorm van een tulp aansluiting. Nou weet ik dat bij verschillende andere uitvoeringen met usb en minijack 3.5mm worden afgeleverd. Voordeel is dat je je I-pod via je radiobediening kan bedienen. Nou heb ik eventueel al zo'n aansluiting gevonden op een sloop en nu vroeg ik mij af of ik deze kan inbouwen. De beide radio's zijn volgens mij gelijk dus kan me haast niet voorstellen dat dit niet mogelijk is. Kan iemand mij met enige zekerheid vertellen of dit inderdaad kan?

Verder verbaasde ik mij een beetje over het feit dat er een ingebouwde tomtom in de clio zit, maar geen temperatuurmetertje. Nou is bij de Twingo het geval dat de temperatuurmeter er gewoon op zit maar dat deze slechts op een display moet worden aangesloten. Weet iemand of dit bij de clio ook het geval is?

Gr Ronald
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: USB aasluiting clio 3/temperatuurmeter

Bericht door Frank [Factory] »

In de Clio 3 phase 1 heb je gewoon een temperatuurmeter. Misschien is deze er bij de phase 2 vanaf gehaald, vanwege de tomtom?
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

zit hij niet in je boord comp.?
dat je op een knopje moet duwen en schakeld hij tussen:
nog te rijden km, hoeveel km per lieter, temperatuur, enz.

ik weet niet hoe de dash van de ph2 er uit ziet, maar ik denk dat het zo iets is
Groeten, Vincent.
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

hij moet er 1 hebben volgens mij, zie het kleine beuldje onder de spiegel
Afbeelding

en dit plaatje vindje vast intresant:
Afbeelding
Groeten, Vincent.
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Rechts onderin staat toch echt de temperatuur...
rembull1980

Bericht door rembull1980 »

In de Carminat scherm heb je de buitentemperatuur. Enige nadeel is als je de autoradio uit hebt staan, je deze info niet meer ziet (bron: website).

Een tulip aansluiting zit er niet op.. wel kan je makkelijk een kabeltje halen die USB aansluiting heeft of audio uit jack heeft. Zou niet een tulip willen inbouwen in je auto.. dat is niet van deze tijd meer..

USB met iPod is dus erg makkelijk. Je kunt zelfs een USB stick kopen voor ene paar euro en daar een zooi nummers op gooien en dan in de auto stoppen.

Afbeelding
ronaldc1984

Bericht door ronaldc1984 »

Hey,

Bedankt voor de reacties. Mijn vraag blijft echter onbeantwoord. Ik weet dat er op de afbeelding staat dat hij de buitentemperatuur weergeeft. In de specificaties van de special line wordt vermeld dat deze er niet op zit. (wel de tomtom)

Wat betreft de USB. Ook hetzelfde verhaal. De special line is uitgevoerd met tulpaansluitingen op exact dezelfde plek als waar je op de foto usb ziet. De radio is echter hetzelfde dus volgens mij moet het dan toch mogelijk zijn om een usb aansluiting zelf aan te sluiten. Deze heb ik inmiddels al op een sloop gevonden. Misschien hebben jullie alsnog een antwoord?

Gr Ronald
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Zou je niet even wachten tot je hem hebt?
Denk dat je er bijna wel vanuit kunt gaan dat de temp op je tomtom zal verschijnen.
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

mischien heb je wat aan deze link
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 0&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false;
vergeet niet dat de special line een zwaar uitgeklede versie is van de clio, en daarom de goedkoopste
Groeten, Vincent.
Contacteer:

Bericht door Age »

staat idd op die autoweek site dat een buitentemperatuurmeter een optie is.
Niet bij besteld?
Dan zal het er denk ik ook niet op zitten....
Groet, Age
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Ik heb hier de prijslijst voor me van de clio III phase 2. De buitentemperatuurmeter zit niet standaard op de special line en de expression. Pas vanaf de dynamique zit deze er op.
Groet,
Martijn

Afbeelding
RickH

Bericht door RickH »

Ik weet aardig zeker dat je de buitentemp later in kan bouwen tegen weinig geld.
Ik geloof dat je spiegel wel voorbereid is (mist alleen de sensor a +-20 euro) Draadje trekken naar je computer en even inlezen

Weet voor zeker dat dit mogelijk is met de 3 fase 1
Michael Hulst

Bericht door Michael Hulst »

Weet iemand of het mogelijk is een tomtom systeem in de laten bouwen in een clio 3 fase 1?
ik zou dat graag willen ook omdat je dan een radio hebt met bleutooth en geen losse tom meer hebt.

gr. Mike
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”