Versterker vs Speakers

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
sj0ertum
Oud-beheerder

Versterker vs Speakers

Bericht door sj0ertum »

Hee luitjes!

Ik heb een subwoofer kist gemaakt....daar komt volgendeweek de subwoofer in. Ik moet alleen nog een versterker kopen.

Mijn vraag is....Word het vermogen van de normale speakers groter wanneer ik ze op een versterker aansluit? Want anders hoef ik niet zo'n zware versterker te kopen...
Als ik boven een bepaald volume op mijn radio ga beginnen de speakers onzuiver te worden en beetje krakerig te worden omdat ze gewoon te hard staan. Kunnen de speakers harder en zuiverder spelen als ik ze op een versterker aansluit ipv direct op de radio?

groetjes,

Sjoerd
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
ClioMarcel

Re: Versterker vs Speakers

Bericht door ClioMarcel »

ja dat kan idd dat ze zuiverder enzo kunnen spelen . Maar ligt ook helemaal aan de kwaliteit etc ... en wat voor speakers je hebt , hebt je een composet of bijv ovaaltjes etc , persoonlijk zou ik voor een iets zwaardere versterker gaan aangezien je ook de sub dr op aan wilt sluiten.

maar zoals ik al zei , ligt aan bepaalde factoren , denk bijv aan de radio en draden etc ...... :thumbsup:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Jaah als de speakers daar zuiverder van worden wel, Ik sluit het aan met een goede proffesionele set...en de speakerkabels zijn ook vrij dik. Maar ik wil dit weten omdat ik anders geen bekabeling naar de deuren ga trekken om deze op de verster aan te sluiten. Dan zou ik de speakers in de voordeuren en de ovaaltjes op mn hoedenplank op de radio laten, en de sub op een versterker :thumbsup: Maar ik spaar denk ik ff door voor een goeie versterket en ook meteen een composet :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Thijs Bosmann

Bericht door Thijs Bosmann »

Tip:

Koop mijn sub kist, nog zo 1 sub erbij en dan knallen.

blablablablabablabla :smash: :blabla: :blabla:
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”