Softwareaanpassingen, gedragsveranderingen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Softwareaanpassingen, gedragsveranderingen

Bericht door mox »

Bij de Clio te vinden in:
[Tableau de bord] -> Ecran Configuration TdB -> Config Vidange et Révision (NPE)

@Triggerhappy: gaarne bevestiging, bijvoorbeeld met een screenshotje van je nieuwe waardes erbij. Krijg je ook eens een keer credits in de beginpost :DD
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Triggerhappy
forum member
Contacteer:

Bericht door Triggerhappy »

mox schreef: 02 aug 2019 10:34 Bij de Clio te vinden in:
[Tableau de bord] -> Ecran Configuration TdB -> Config Vidange et Révision (NPE)

@Triggerhappy: gaarne bevestiging, bijvoorbeeld met een screenshotje van je nieuwe waardes erbij. Krijg je ook eens een keer credits in de beginpost :DD
Bij de Mégane zit hij net ergens anders, maar wel in het TdB.. zal vanavond of morgen even een plaatje schieten
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy :sunny:
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Tralapo schreef: 02 aug 2019 11:41 Zeker met spray achter de auto kun je dan soms slecht zichtbaar zijn.
DRL op de achterlichten is bij jou niet mogelijk?
B.Kokkelmans
forum member
Contacteer:

Bericht door B.Kokkelmans »

Ik ben toch heel blij met mijn brandende achterlichten
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Triggerhappy
forum member
Contacteer:

mox schreef: 02 aug 2019 10:34 Bij de Clio te vinden in:

afhankelijk van de auto die je hebt dien je het juiste menu te kiezen denk ik linksboven, in geval van mijn Trophy is het dus deze, voor de Clio kan het net iets anders zijn wellicht. Zie afbeelding hieronder:

Afbeelding
In de de bovenste 2 velden afstand / tijd interval bij reset boordcomputer, in de onderste 2 velden de huidige teller aanpassen (na de reset gedaan te hebben in een eerder geval) Ik heb de laatste aangepast om zeker te weten dat ik de goeie velden te pakken had. (afbeelding overigens in "editie modus" even geschoten.)
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Het menu voor de Clio IV (te vinden onder [Tableau de bord] -> Ecran Configuration TdB -> Config Vidange et Révision) ziet er inderdaad anders uit:

interval.jpg
interval.jpg (147.38 KiB) 11038 keer bekeken
Ook dit screenshot is in "editie modus" gemaakt. Ik zal binnenkort in de auto kijken wat er precies voor waardes zijn ingevuld.
Glaxo
beginner
Contacteer:

Bericht door Glaxo »

Beste allen,

Na een deel van dit topic te hebben nageplozen en ik graag dingen aanpas die standaard niet enabled zijn, maar in theorie wel kunnen werken heb ik een ELM module in husi gehaald. Alvast bedankt voor de uitgebreide informatie hier.

Tot mijn spijt kreeg ik in eerste instantie alleen bochtverlichting ingeschakeld. Alle andere features zijn niet vindbaar. Maar de module heeft wel bewezen dat ik kan schrijven in de CAN-interface.

Mijn renault clio rijdt op LPG(autogas). Bij het inschakelen van de auto na start/stop heb ik vrijwel altijd een storing in de boordcomputer icm gascomputer. Ik moet dan de auto uitschakelen en opnieuw starten. Heel onhandig. Dus ik houd momenteel stug mijn voet op het koppelingspedaal, maar bij lang wachten is het comfortabel om je voet van het koppelingspedaal af te halen.

Graag zou ik mijn start/stop willen uitschakelen. Ik kan echter de functie (UCBIC/BFR) niet vinden in de DDT4All software, waar zou dat door kunnen worden veroorzaakt? Gebruik ik een verkeerde database? Ik ben benieuwd of jullie mij input kunnen geven.

Zou de dealer als laatste red middel mij kunnen helpen met het uitschakelen?

Ik heb een screenshot gemaakt van DDT4ALL na een scan om de aanwezige modules te detecteren.
Afbeelding

PS: gegevens auto
Clio 4 phase 1 uit 2016 0.9TCE op LPG
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Gebleken is dat er inmiddels meerdere (nieuwere) library's online te vinden zijn. Afhankelijk van de gebruikte DDT2000-library kan het zijn dat bepaalde parameters op een andere plek te vinden zijn. Het overzicht in de beginpost is gebaseerd op een library van augustus 2017, want die gebruik ik.

Heb je de info in deze posting al geprobeerd?
@dovski heeft sindsdien niets meer laten horen, dus we weten niet of het hem gelukt is.
Triggerhappy
forum member
Contacteer:

Ik weet dat de links hieronder niet gepost mogen worden, maar wat is de nieuwste lib momenteel?
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Een korte zoekactie met Google liet geen nieuwere zien dan december 2018.
Triggerhappy
forum member
Contacteer:

Daar kwam ik ook op uit. Kan m alleen niet los vinden als download :)
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Ik krijg altijd spontaan huiduitslag van Russische .EXE's
proportions
forum starter
Contacteer:

Bericht door proportions »

Vooral als ze met zijn vieren zijn. Van vier russen staan ook mijn haren overeind. Maar tenslotte is ddt4all gemaakt door russen, ik denk dat je die cameraden nu wel kan vertrouwen ..
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

proportions schreef: 25 aug 2019 12:39 Maar tenslotte is ddt4all gemaakt door russen
Nee, ddt4all is open source, geschreven door Fransman Cedric Paille. Alleen het vinden van de benodigde library laat hij aan de gebruikers over.
proportions
forum starter
Contacteer:

Bericht door proportions »

Ah ok, ik dacht dat het door paar forumleden van drive2 werd gemaakt zonder gui en later gui ontwikkeld om het duideijker te maken voor normale gebruikers.
dovski
beginner
Contacteer:

Bericht door dovski »

Ik ben er verder nog niet mee ad gang geweest
Clio IV RS Trophy 2016 Jaune Sirius
cschillings
beginner
Contacteer:

Bericht door cschillings »

Hey!

Ik heb me ook zojuist eraan gewaagd, de al geteste aanpassingen op het forum heb ik er een aantal succesvol van weten door te voeren.
Echter zou ik nog een aantal zaken aangepast willen hebben, kan het alleen niet zelf vinden en weet niet of het mogelijk is.

Ik zou graag ten eerste willen aanpassen dat als cruise control aan hebt, je drukt de koppeling in om te schakelen dat dan de cruise control uit springt en je hem weer moet inschakelen.
Dit werkt wel zo in mijn werkbus en is dus zeer vervelend dat de Clio dit niet doet.

Als mijn Clio IV ph2 op slot gaat blijft nog een hele poos de tijd op de medianav staan, waar kan ik de timeout hiervan aanpassen???

Tenslotte zou ik graag willen weten waar de rear camera instellingen zich ergens bevinden.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!
Clio IV Hatchback ph2 0.9 TCe Intens - 2018
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Ik begrijp dat je na het ontkoppelen en schakelen niet op "R" wilt drukken maar dat de CC gewoon doorgaat op de ingestelde snelheid? Geen idee of daar parameters voor bestaan, maar ik zal vanavond eens gaan zoeken. Dit zou dus betekenen dat je behalve met de "0"-knop op je stuur alleen met je rempedaal de CC uit kunt schakelen.

De andere zaken die je noemt (ook de rear view cam) zijn medianav-specifiek en zijn naar mijn weten niet via ddt4all te beïnvloeden.
cschillings
beginner
Contacteer:

mox schreef: 28 aug 2019 17:04 Ik begrijp dat je na het ontkoppelen en schakelen niet op "R" wilt drukken maar dat de CC gewoon doorgaat op de ingestelde snelheid? Geen idee of daar parameters voor bestaan, maar ik zal vanavond eens gaan zoeken. Dit zou dus betekenen dat je behalve met de "0"-knop op je stuur alleen met je rempedaal de CC uit kunt schakelen.

De andere zaken die je noemt (ook de rear view cam) zijn medianav-specifiek en zijn naar mijn weten niet via ddt4all te beïnvloeden.
Klopt je omschrijft het exact!
Zo werkt het bij mijn werkbus en nog meer auto's ook dus ik snap niet dat het bij de Clio anders moet zijn want ik vindt het behoorlijk irritant omdat dit gewoon een gewoonte is omdat ik meer in de werkbus rijd natuurlijk😂
Ik heb een OBD2 stekker gekocht via Ali, deze had al een ingebouwde schakelaar maar dit was voor een Ford.
Dus omgesoldeerd volgens een diagram die ik ergens gezien had of hier langs gekomen ooit is geen idee.
Als ik hem naar links zet en DDT4ALL laat zoeken vindt hij ECUs voor bijvoorbeeld dashboard wijzigingen etc...
Zet ik hem naar rechts en laat ik hem zoeken haalt hij me 2 ECUs op mbt tot media zaken waaronder ook wat ik wil wijzigingen qua rvc dus dat is top!
Het kan dus wel blijkbaar😄😁

Afbeelding
Afbeelding

Voor de mensen die denken oh makkelijk met schakelaar, let er echt even op dat je hoe dan ook toch aan solderen komt, met deze kom je echt niet bij de ECUs van Renault.
Ford gebruikt andere contactpunten om bij de ECUs te komen dus je komt hoe dan ook ik meen iets van 2 of 3 punten aan omsolderen.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Vind het juist vreemd dat de cc aan zou blijven tijdens het koppelen. Dan blijft de auto ook gas geven tussendoor?
Lijkt mij ook gevaarlijk, omdat je ook vaak zat de koppeling indrukt omdat je juist naar een lagere versnelling wilt.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
cschillings
beginner
Contacteer:

jeroen33 schreef: 29 aug 2019 11:36 Vind het juist vreemd dat de cc aan zou blijven tijdens het koppelen. Dan blijft de auto ook gas geven tussendoor?
Lijkt mij ook gevaarlijk, omdat je ook vaak zat de koppeling indrukt omdat je juist naar een lagere versnelling wilt.
Auto blijft geen gas geven dan, CC doorloopt eerst checks voordat hij weer op het gas gaat na een verandering en zolang je de koppeling nog niet op hebt geeft hij dus ook geen gas.
Ik zou zeggen het is een software ding, vraag is alleen of dit zo aan te passen is natuurlijk.
Er zijn hier een aantal bij die hebben veel meer ervaring ermee dan mij vandaar de vraag.
cschillings
beginner
Contacteer:

Wat mij overigens niet helemaal duidelijk is, de data die je voorgeschoteld krijgt nadat DDT4ALL de juiste ECUs heeft opgehaald is dat 100% de data zoals hij ze leest uit de actuele instellingen van de betreffende ECU uit de auto???
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

cschillings schreef: 29 aug 2019 10:51 Zet ik hem naar rechts en laat ik hem zoeken haalt hij me 2 ECUs op mbt tot media zaken waaronder ook wat ik wil wijzigingen qua rvc dus dat is top!
Die rvc-instellingen die je in ddt4all bent tegengekomen gelden naar mijn weten alleen voor R-link. Niet voor medianav.
jeroen33 schreef: 29 aug 2019 11:36 Vind het juist vreemd dat de cc aan zou blijven tijdens het koppelen. Dan blijft de auto ook gas geven tussendoor?
Daar was ik vroeger ook benieuwd naar, dus ik heb tijdens het rijden weleens geprobeerd om met ingeschakelde CC de versnelling in z'n vrij te zetten zonder de koppeling in te trappen. Met enig kunst- en vliegwerk lukt dat :)
Vreemd genoeg gaat de CC dan toch uit, hoewel je zou verwachten dat de motor dan op hol slaat om de ingestelde snelheid te handhaven.
cschillings schreef: 29 aug 2019 11:45 Ik zou zeggen het is een software ding, vraag is alleen of dit zo aan te passen is natuurlijk.
Heb nog niet gezocht; vanavond misschien. Ik denk niet dat het mogelijk is.
cschillings schreef: 29 aug 2019 11:51 De data die je voorgeschoteld krijgt nadat DDT4ALL de juiste ECUs heeft opgehaald is dat 100% de data zoals hij ze leest uit de actuele instellingen van de betreffende ECU uit de auto???
Volgens mij wel, maar ik doe voor de zekerheid op de bewuste pagina altijd nog een extra "read". Van data die geclusterd teruggeschreven wordt wil je immers dat alleen de te wijzigen parameter wordt aangepast en de rest ongewijzigd blijft. Screenshots van de originele instellingen maken en bewaren is ook een goede gewoonte.
cschillings
beginner
Contacteer:

@mox
Waar vindt ik die read optie dan???
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Verschilt per pagina. Soms is er een knop voor ("lecture" o.i.d.), maar je kunt ook in expertmode even van pagina wisselen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”