kortsluiting stadsverlichting?
kortsluiting stadsverlichting?
jaja daar was ik weer.. :-)
ik heb vandaag led verlichting in mijn bumper gemonteerd.. er moest 1 draad aangesloten worden op de stadsverlichting.
ik heb volgens mij per ongeluk kortsluiting gemaakt.. de linker kant stadsverlichtings lampje doet niets meer, de lamp is nog wel goed maar krijgt niets meer.
is er een zekering kapot? zoja waar zit die?
thnx!
ik heb vandaag led verlichting in mijn bumper gemonteerd.. er moest 1 draad aangesloten worden op de stadsverlichting.
ik heb volgens mij per ongeluk kortsluiting gemaakt.. de linker kant stadsverlichtings lampje doet niets meer, de lamp is nog wel goed maar krijgt niets meer.
is er een zekering kapot? zoja waar zit die?
thnx!
Re: kortsluiting stadsverlichting?
Brand je LA licht + kenteken verlichting ook niet meer?
Zekering zit L onder je motor kap!
Zekering zit L onder je motor kap!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
dat zou ik morgen even moeten kijken.. volgens mij nog wel. mijn gewone koplamp licht nog wel.
mijn hele linker kant doet het nee.. wat kan het. zijn?:-)
Dat is een kleine 10A zekering links onder de motorkap. Ga maar is onder die zwarte kap kijken die daar zit. Daar moet die zekering in onder zitten!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
k'heb het gevonden! thnx.. was een 10ampére zekering :-)
Goede middag dudiluty en belangstellenden,
Ik ben ook bezig met Led dagrij lichten, maar kan niet vinden op welke draad (na Contact) ik moet aansluiten. Voor stadslicht naar de relaisspoel moet ik Blauw hebben. Led's al besteld en relais (omschakel) reeds in huis. Nergens een bedradings schema te vinden, wel Electrische componenten. Ik hoop dat jij of een medelezer me kan helpen.
Vriendelijke groet,
1945jos.
Ik ben ook bezig met Led dagrij lichten, maar kan niet vinden op welke draad (na Contact) ik moet aansluiten. Voor stadslicht naar de relaisspoel moet ik Blauw hebben. Led's al besteld en relais (omschakel) reeds in huis. Nergens een bedradings schema te vinden, wel Electrische componenten. Ik hoop dat jij of een medelezer me kan helpen.
Vriendelijke groet,
1945jos.
Hallo,
Vanmiddag ook dagrijverlichting aangesloten. Led H11 erin en schakeling ertussen zodat de lampen aangaan bij motorstart en uitgaan bij aanzetten stadslicht.
Helaas ook kortsluiting op stadslicht. Nu stadslicht rechts en achterlicht rechts niet werkzaam.
Volgens het schema kan je rechtstreeks de rode op de + en de zwarte op de -
Is het niet verstandig om er een zekering tussen te zetten?
Straks de zekering maar zoeken. Er zit een kastje onder het stuur maar onder de motorkap nog niet gekeken....
Wie nog tips?
Vanmiddag ook dagrijverlichting aangesloten. Led H11 erin en schakeling ertussen zodat de lampen aangaan bij motorstart en uitgaan bij aanzetten stadslicht.
Helaas ook kortsluiting op stadslicht. Nu stadslicht rechts en achterlicht rechts niet werkzaam.
Volgens het schema kan je rechtstreeks de rode op de + en de zwarte op de -
Is het niet verstandig om er een zekering tussen te zetten?
Straks de zekering maar zoeken. Er zit een kastje onder het stuur maar onder de motorkap nog niet gekeken....
Wie nog tips?
Alles viel mee, achteraf!
Zekering van verlichting onder kapje rechts vd accu. Kapje met schroefjes 'beveiligd'.
Nu werkt het zoals voorgeschreven!
Motor aan >>> dagrijverlichting aan
Stads/dimlicht aan >>> dagrijverlichting uit
En vicaversa.....
Hieronder een indruk! Beetje laag gefilmd dus sorry voor de felle dimverlichting! Staan overigens goed afgesteld
Gr.
Zekering van verlichting onder kapje rechts vd accu. Kapje met schroefjes 'beveiligd'.
Nu werkt het zoals voorgeschreven!
Motor aan >>> dagrijverlichting aan
Stads/dimlicht aan >>> dagrijverlichting uit
En vicaversa.....
Hieronder een indruk! Beetje laag gefilmd dus sorry voor de felle dimverlichting! Staan overigens goed afgesteld
Gr.
Hallo allemaal, Gefeliciteerd met het resultaat.
Vrijdag ook gemonteerd na een maand puzzelen en uizoeken welke bedrading ik kon gebruiken.
Clio 3 Phase 2. 1.2 TCe Collection.
Met een spanning zoeker/prikker de bedrading aanprikken in de motor zekering/ralais kast rechts van de accu. In de bovenste rij zekeringen zitten middenin drie 10 Amp. zekeringen (Rood), de twee linkse van de drie zijn van de stadslichten L en R met achter en kenteken verlichtinging. In de bruine brede stekker hierboven zitten geheel links twee dunne blauwe draden. daar kun je er één van aansolderen voor de voeding van de stroomspoel van het relais. (dit schakelt de DRL's uit bij inschakelen verlichting). Deze aansluiting is dus al 10 Ampére gezekerd. Ongeveer in het midden van de zelfde bruine stekker zitten een paar gele dunne draden.......Dit is de aansluiting na contactslot. Bingo. Hier soldeer je dus een draad aan met zekering naar het normaal gesloten contact van het wissel relais. Niet vergeten de verbindingen goed te isoleren.
Verder is het een Appeltje Eitje. Bij mij hoefde de bumper er zelfs niet eens af. alleen aan de bovenkant losmaken. Geen sluiting, geen accu los, geen radio code verlies en ook geen enkele storing. Ik heb automatisch inschakelende verlichting. Mijn dealer kon hier geen oplossing voor geven want dit gaf altijd veel storingen. Canbus,Computers enz. Wie denkt en wil kan alles!
Mijn moeder zei vroeger altijd: kan niet ligt op het kerkhof...........dus beste dealer leer Uw les!
Groet, 1945jos.
Vrijdag ook gemonteerd na een maand puzzelen en uizoeken welke bedrading ik kon gebruiken.
Clio 3 Phase 2. 1.2 TCe Collection.
Met een spanning zoeker/prikker de bedrading aanprikken in de motor zekering/ralais kast rechts van de accu. In de bovenste rij zekeringen zitten middenin drie 10 Amp. zekeringen (Rood), de twee linkse van de drie zijn van de stadslichten L en R met achter en kenteken verlichtinging. In de bruine brede stekker hierboven zitten geheel links twee dunne blauwe draden. daar kun je er één van aansolderen voor de voeding van de stroomspoel van het relais. (dit schakelt de DRL's uit bij inschakelen verlichting). Deze aansluiting is dus al 10 Ampére gezekerd. Ongeveer in het midden van de zelfde bruine stekker zitten een paar gele dunne draden.......Dit is de aansluiting na contactslot. Bingo. Hier soldeer je dus een draad aan met zekering naar het normaal gesloten contact van het wissel relais. Niet vergeten de verbindingen goed te isoleren.
Verder is het een Appeltje Eitje. Bij mij hoefde de bumper er zelfs niet eens af. alleen aan de bovenkant losmaken. Geen sluiting, geen accu los, geen radio code verlies en ook geen enkele storing. Ik heb automatisch inschakelende verlichting. Mijn dealer kon hier geen oplossing voor geven want dit gaf altijd veel storingen. Canbus,Computers enz. Wie denkt en wil kan alles!
Mijn moeder zei vroeger altijd: kan niet ligt op het kerkhof...........dus beste dealer leer Uw les!
Groet, 1945jos.
Plus en min rechtstreeks op accu, de spanningsval bij starten zorgt voor aanzetten DL.
Het schakeldraadje kan samengebonden worden op draadje van stadslicht!
En klaar!!
Als het maar werkt toch?
Jammer dat er nog veel auto's rijden met én stads/dimlicht én dagrijverlichting!!
;-)
Het schakeldraadje kan samengebonden worden op draadje van stadslicht!
En klaar!!
Als het maar werkt toch?
Jammer dat er nog veel auto's rijden met én stads/dimlicht én dagrijverlichting!!
;-)
Ik verkies toch echt mijn werkwijze, rechtstreeks op de accu geeft eerder storing en kans op kortsluiting. Als er dan niet goed gezekerd is kan de schade zeer aanzienlijk zijn.
Aansluiting is bijna net zo eenvoudig in de zekeringkast van de motor en veel veiliger. geen geklooi door schutbord of draden trekken vanaf de aansteker in de cabine of de zekering kast in de cabine.
Overigens heb ik wel een extra aansteker contact gemaakt op de plaats in dashbord waar vroeger de asbak zat in het midden deel.
Groet, 1945jos.
Aansluiting is bijna net zo eenvoudig in de zekeringkast van de motor en veel veiliger. geen geklooi door schutbord of draden trekken vanaf de aansteker in de cabine of de zekering kast in de cabine.
Overigens heb ik wel een extra aansteker contact gemaakt op de plaats in dashbord waar vroeger de asbak zat in het midden deel.
Groet, 1945jos.
Het moet wel gezekerd zijn, klopt! Maar er gaat geen draad door schutboard!
Waar pakt jouw draad 'de spanningsval' dan af? Die ervoor zorgt dat je DL automatisch aangaat?!
Gr
Waar pakt jouw draad 'de spanningsval' dan af? Die ervoor zorgt dat je DL automatisch aangaat?!
Gr
- Contacteer:
dat mag, maar dan moet de drl's gedimd worden.Kialdajo schreef:
;-)
Groet, Age
Dat kastje kon ik er ook tussen zetten, 50% dim, vond het niet mooi. Teveel lampen aan, gewoon uit lijkt mij het mooiste
Laatst gewijzigd door Age op 17 sep 2012 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote verwijderd.
@Age, heb er de laatste tijd veel tegenstrijdigheden over gelezen/gehoord!
Wel/niet met stadslicht. Wel/niet met dim maar dan op 50% van capaciteit!
Dus vandaar dat ik het op 'safe' schakelde! Gewoon uit bij stadslicht aan!
Mag het alleen met led of ook met ander licht? Heb het op de locatie van mijn mistlampen zitten.
Ik heb nu led maar kan mij voorstellen dat je de originele mistlampen niet mag gebruiken?
Wel/niet met stadslicht. Wel/niet met dim maar dan op 50% van capaciteit!
Dus vandaar dat ik het op 'safe' schakelde! Gewoon uit bij stadslicht aan!
Mag het alleen met led of ook met ander licht? Heb het op de locatie van mijn mistlampen zitten.
Ik heb nu led maar kan mij voorstellen dat je de originele mistlampen niet mag gebruiken?
- Contacteer:
tja, heel officieel mag het helemaal niet wat je doet. Het blijven namelijk mistlampen.
Je zou de hele unit moeten vervangen wil je het officieel maken....
Er staat nu een code in je mislampen dat aangeeft dat het mistlampen zijn.
Maar voor zover ik weet mogen drl's op halve kracht branden bij ingeschakelde hoofdverlichting. Zie ook de auto's die het standaard hebben...
zoiets zou ik wel willen: http://www.lzparts.de/index.php?page=product&info=768
Maar voor zover ik weet mogen drl's op halve kracht branden bij ingeschakelde hoofdverlichting. Zie ook de auto's die het standaard hebben...
zoiets zou ik wel willen: http://www.lzparts.de/index.php?page=product&info=768
Groet, Age
Hallo lezers,
Nog even inhakend op dit topic.
Spannigsval begrijp ik niet goed, gewoon zoals ik schreef aansluiten op de gele (dunne) draad in de bruine stekker midden in de motor zekering/relaiskast naast de accu. Deze draden komen van het contactslot/cardreader, dus rechtstreeks en aansluiting moet dus gezekerd worden (zweefzekering 10Amp). Ik heb ledlampjes in China besteld met 6 Led's op rij. Zien er iut als een Philips setje, alleen zijn de transport kosten van Philips vanuit China mij veel te hoog. Passen in de gril naast de mistlampen.
Staat prima en geschakeld zoals gemeld met een wissel relais waardoor ze gewoon uit gaan als stadslicht aangaat. Mistlampen blijven orrigineel.
Vanmiddag een zelfde setje in de nieuwe Clio3 diesel van m'n broer gemonteerd. Ongeveer 2,5 uur werk geweest. Ook geen enkel probleem. Kosten per auto nog geen 10 Euro.
Groet en succes gewenst, 1945jos.
Nog even inhakend op dit topic.
Spannigsval begrijp ik niet goed, gewoon zoals ik schreef aansluiten op de gele (dunne) draad in de bruine stekker midden in de motor zekering/relaiskast naast de accu. Deze draden komen van het contactslot/cardreader, dus rechtstreeks en aansluiting moet dus gezekerd worden (zweefzekering 10Amp). Ik heb ledlampjes in China besteld met 6 Led's op rij. Zien er iut als een Philips setje, alleen zijn de transport kosten van Philips vanuit China mij veel te hoog. Passen in de gril naast de mistlampen.
Staat prima en geschakeld zoals gemeld met een wissel relais waardoor ze gewoon uit gaan als stadslicht aangaat. Mistlampen blijven orrigineel.
Vanmiddag een zelfde setje in de nieuwe Clio3 diesel van m'n broer gemonteerd. Ongeveer 2,5 uur werk geweest. Ook geen enkel probleem. Kosten per auto nog geen 10 Euro.
Groet en succes gewenst, 1945jos.
Age,
Dat ziet er wel leuk uit! Zijn er geen voorbeeld afbeeldingen ervan, geplaatst op een Clio'tje?
Dat ziet er wel leuk uit! Zijn er geen voorbeeld afbeeldingen ervan, geplaatst op een Clio'tje?
Over welke code heb je het dan Age? Een F of een B staat er niet in!Age schreef:tja, heel officieel mag het helemaal niet wat je doet. Het blijven namelijk mistlampen.
Gr.
- Contacteer:
ok, die zou er volgens mij in moeten staan bij een mist lamp... vaaag.
Maar misschien mag het daarom wel, geen idee.

Maar misschien mag het daarom wel, geen idee.
Groet, Age
Ben langs Dealer gegaan en deze lampen mogen gebruikt worden
Voor dagrijverlichting!
Zoals ik het geschakeld heb was voldoende en dus goed voor de APK.
Gr.
Voor dagrijverlichting!
Zoals ik het geschakeld heb was voldoende en dus goed voor de APK.
Gr.
Laatst gewijzigd door Arjan op 22 sep 2012 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Contacteer:
ok, top om te weten
... nu maar hopen dat oom agent dat ook vind...

Groet, Age
Oom agent kan niet aantonen dat het mistlampen zijn!
Niet geschakeld als mistlamp, zit geen felle H11 mistlamp in en glas is niet voorzien van een F of B code!
Ik durf de uitdaging aan ;-)
Fijn weekend!
Niet geschakeld als mistlamp, zit geen felle H11 mistlamp in en glas is niet voorzien van een F of B code!
Ik durf de uitdaging aan ;-)
Fijn weekend!
Laatst gewijzigd door Arjan op 22 sep 2012 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.