All,
graag wou ik weten of het mogelijk is bij een phase2 om de rails van 3 deurs stoelen onder een 5 deurs model te zetten.
't zit namelijk zo: in de clio zit een lederen interieurtje (heeft zijn beste tijd wel gekend, buiten de achterbank), maar is het 5 deurs model, bijgevolg kunnen er geen achterpassagiers in (of toch erg moeilijk) en met de keuring dat komt zou het kunnen dat hier op gezeurd wordt, dus leek het mij het makkelijkst om de rails van een 3 deurs er onder te plaatsen en klaar (kantelmechanisme zit toch onder stoel normaal gezien).
Weet iemand of dit kan?
Bij de oude BMW's waar ik aan sleutel kan het (al zit bij hen het klapmechanisme in de rugleuning verwerkt en niet in het frame).
Clio I ph2 rails 3 deurs onder 5 deurs stoelen
Re: Clio I ph2 rails 3 deurs onder 5 deurs stoelen
Het is mogelijk om de stoelen incl. rails over te zetten van een 3-deurs model naar een 5-deurs model.
Wel is het een klus waar je een middag voor uit moet trekken, want aan 1 kant van de rails lopen de bouten van boven naar onder, en aan de andere kant van onder naar boven.
Dit wil zeggen dat je onder de auto, ( Bij mij zaten ze achter het hitteschild verstopt ), ook nog bouten moet losdraaien.
Voor de rest is het een straight forward werkje
Have fun.
Wel is het een klus waar je een middag voor uit moet trekken, want aan 1 kant van de rails lopen de bouten van boven naar onder, en aan de andere kant van onder naar boven.
Dit wil zeggen dat je onder de auto, ( Bij mij zaten ze achter het hitteschild verstopt ), ook nog bouten moet losdraaien.
Voor de rest is het een straight forward werkje

Have fun.
Zoals bij de Clio 2 ph2 dus (heb RS interieur van een 3 deurs in de 5 deurs zitten).Eatmyclio schreef:Het is mogelijk om de stoelen incl. rails over te zetten van een 3-deurs model naar een 5-deurs model.
Voor de rest is het een straight forward werkje![]()
Have fun.
Dus kunnen de rails ook over gezet worden, that's what I needed

- cliotuner
- forum member
- Contacteer:
de stoel van een 5 deurs past niet op de rails van de 3 deurs
je zou wel stoel met rails van een 3 deurs erin kunnen zetten
je zou wel stoel met rails van een 3 deurs erin kunnen zetten

Heb het gemerkt inderdaad.
het is dus niet mogelijk om onderstel uit te wisselen (althans niet bij het setje dat ik heb/had).
(sorry voor de late terugkoppeling)
het is dus niet mogelijk om onderstel uit te wisselen (althans niet bij het setje dat ik heb/had).
(sorry voor de late terugkoppeling)