Lekkage kofferbak

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
martijn8

Lekkage kofferbak

Bericht door martijn8 »

De afgelopen tijd is de mat in de kofferbak regelmatig nat, de rest van de bekleding e.d. blijft wel helemaal droog. Toen ik gister het reservewiel van z'n plek haalde ontdekte ik dat er water onderin die bak stond...

In die bak zit een klein rubber dopje, aan de achterkant, zo'n 10 cm van de bodem, wat een directe verbinding met "buiten" heeft. Zou het water hierdoor naar binnen kunnen komen? en zoja, kan ik dat gat dan gewoon dichtmaken om van het probleem af te zijn?
stefan_

Re: Lekkage kofferbak

Bericht door stefan_ »

Vaak komt het bij de achterlichten vandaan.
martijn8

Bericht door martijn8 »

Dat had ik inderdaad ook gelezen, maar...
- als ik het achterlicht los maak dan is dat helemaal droog aan de achterkant en binnenkant
- de nattigheid uit zich als eerste bovenop het reservewiel, en niet zoals ik zou verwachten bij de bekleding achter het achterlicht.

Vanmorgen na een behoorlijk natte rit was het wel onder het achterlicht, dus op de vloer en niet langs de zijkant, het natst. Toch maar met iemand in de kofferbak door de wasstraat dus?
Clio2001

Bericht door Clio2001 »

Wat je ook kan doen is de achterbank eruit halen, dan iemand achterin laten zitten en dan met een tuinslang de auto vanaf achter nat maken. Dan moet het wel op te merken zijn, zelf dit probleem namelijk ook gehad. Bij mij was het een lekkage doordat een zwart dopje net onder de lichten niet helemaal meer goed afsloot. Dit vervangen en probleem opgelost ;-)
martijn8

Bericht door martijn8 »

Voor het wereldse bedrag van €0,82 is het probleem opgelost: Het rubber van een dopje waar de achterklep tegenaankomt bij het sluiten sloot niet meer goed. Nieuw dopje --> geen lekkage meer :thumbsup:
alfasud1972
forum starter
Contacteer:

Bericht door alfasud1972 »

Welk rubber dopje is dit precies? Heeft iemand hier toevallig een foto van? Ik heb ook een lekkage in mijn kofferbak en wil er graag vanaf :-)!
kleineman

Bericht door kleineman »

Hallo,

ook ik had hier last van en heb de achterkant van deze rubbere dopjes dichtgekit. idd ook geen probleem mee van vocht in de auto. De dopjes zie je gelijk zetten tegen de auto als je de klep open maakt.
alfasud1972
forum starter
Contacteer:

Bericht door alfasud1972 »

kleineman schreef:Hallo,

ook ik had hier last van en heb de achterkant van deze rubbere dopjes dichtgekit. idd ook geen probleem mee van vocht in de auto. De dopjes zie je gelijk zetten tegen de auto als je de klep open maakt.

Welke dopjes worden er nou precies bedoeld? Ik heb wel wat foto's gemaakt maar ik kan ze niet online zetten. Ik heb mijn achterlichten met tocht strips waterdicht gemaakt maar dit mocht niet helpen.... Ik vond nog wel een foto hier op het forum, misschien kan iemand hierop de locatie van die rubber dopjes aangeven?

Afbeelding

Op deze foto zie je ook rubber dopjes, maar deze kunnen het niet zijn toch?

http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... CF0132.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Interieur (vraag & antwoord)”