Rem probleem
Rem probleem
Sinds een week heb ik een probleem met me remmen.
Beetje lastig uit te leggen probleem maar ik hoop dat jullie het snappen.
Vorige week stapte ik in me auto en reed weg uit een parkeervak en aan het eind van de straat (30 meter verder) trapte ik op de rem en begon meteen me ABS te werken, me auto remde wel iets maar dit was niet wat ik gewend ben van me auto. ps. het was niet glad op de weg.
Na nog wat te remmen en wat gassen en remmen, dus beetje uitproberen remde hij steeds beter en me ABS stopte gelukkig ook met elke keer aanspringen zonder dat het nodig was.
De volgende dag weer precies hetzelfde, ik dacht dat het met de kou te maken had en vond het niet zo erg.
Vanmiddag stapte ik weer in de auto en nu trapte ik op de rem om alles te proberen en me ABS ging niet aan maar me auto remde ook niet,(alsof de bekrachtiger het niet deed). De bocht om ik weer uittesten maar het bleef slecht totdat ik een keer erg hard op de rem stampte zodat me ABS weer aansprong (hier remde me auto dus gewoon goed, alleen moest ik wel erg hard op de rem stampen), en daarna was het probleem opgelost.
Ik heb de zuto bij me ma neergezet en haar auto als bruikleen genomen omdat ik het nu toch wel erg link begin te vinden.
Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee of weet misschien wat het kan zijn.
Ik zou graag zelf eerst wat proberen voordat ik hem naar de garage breng.
Is het misschien iets met remblokken of schijven, ze zijn wel aardig op dacht ik en als ik rem dan schuren ze ook. Als hij eindelijk remt dan remt ie voor de rest wel gewoon goed.
Ps HAPPY NEWYEAR.
Beetje lastig uit te leggen probleem maar ik hoop dat jullie het snappen.
Vorige week stapte ik in me auto en reed weg uit een parkeervak en aan het eind van de straat (30 meter verder) trapte ik op de rem en begon meteen me ABS te werken, me auto remde wel iets maar dit was niet wat ik gewend ben van me auto. ps. het was niet glad op de weg.
Na nog wat te remmen en wat gassen en remmen, dus beetje uitproberen remde hij steeds beter en me ABS stopte gelukkig ook met elke keer aanspringen zonder dat het nodig was.
De volgende dag weer precies hetzelfde, ik dacht dat het met de kou te maken had en vond het niet zo erg.
Vanmiddag stapte ik weer in de auto en nu trapte ik op de rem om alles te proberen en me ABS ging niet aan maar me auto remde ook niet,(alsof de bekrachtiger het niet deed). De bocht om ik weer uittesten maar het bleef slecht totdat ik een keer erg hard op de rem stampte zodat me ABS weer aansprong (hier remde me auto dus gewoon goed, alleen moest ik wel erg hard op de rem stampen), en daarna was het probleem opgelost.
Ik heb de zuto bij me ma neergezet en haar auto als bruikleen genomen omdat ik het nu toch wel erg link begin te vinden.
Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee of weet misschien wat het kan zijn.
Ik zou graag zelf eerst wat proberen voordat ik hem naar de garage breng.
Is het misschien iets met remblokken of schijven, ze zijn wel aardig op dacht ik en als ik rem dan schuren ze ook. Als hij eindelijk remt dan remt ie voor de rest wel gewoon goed.
Ps HAPPY NEWYEAR.
Re: Rem probleem
Laat de auto uitlezen bij de dealer, zien ze waarschijnlijk wel wat het probleem is.
Laatst ging mijn ABS lampje ook af en toe branden, ff laten uitlezen bij de dealer.
Bleek er een aandrijfhoes gescheurd te zijn. laten vervangen en probleem verholpen.
Laatst ging mijn ABS lampje ook af en toe branden, ff laten uitlezen bij de dealer.
Bleek er een aandrijfhoes gescheurd te zijn. laten vervangen en probleem verholpen.
Dat kan ik natuurlijk wel even laten doen, helemaal niet aan gedacht.
Bedankt voor de tip
Bedankt voor de tip
Branden er ook lampjes op je dash?
Hoe hoog staat het remolie-niveau in het reservoir?
Hoe lang geleden is de remolie ververst?
Hoe hoog staat het remolie-niveau in het reservoir?
Hoe lang geleden is de remolie ververst?
Er branden geen lampjes en de olie kan wel eens heel oud zijn, de auto heeft lang stilgestaan voordat ik hem vorig jaar kocht.
Olie zal ik zo even kijken wat het niveau is.
Olie zal ik zo even kijken wat het niveau is.
Als er geen lampjes branden zal het niveau wel in orde zijn neem ik aan.
Waar ik eigenlijk aan zit te denken is dat er water in oude remolie kan zitten. Met de kou kan dit misschien bevriezen waardoor de remmen niet goed functioneren. Dat zou ook kunnen verklaren waarom je ABS aanspreekt. Wanneer er één remcilinder vastzit (of niet snel genoeg werkt) ziet de ABS een verschil in snelheid tussen twee wielen bij het remmen. Daardoor gaat de ABS werken.
Na een paar keer op de remtrappen is de boel weer los en werkt dus weer normaal.
Overigens kan het schuren ook veroorzaakt worden door roestvorming op de remschijven of in de trommels. Als de auto een paar dagen niet wordt gebruikt bij vochtig weer is dat normaal te noemen. Bij de eerste keren remmen schraap je de roest eraf.
Waar ik eigenlijk aan zit te denken is dat er water in oude remolie kan zitten. Met de kou kan dit misschien bevriezen waardoor de remmen niet goed functioneren. Dat zou ook kunnen verklaren waarom je ABS aanspreekt. Wanneer er één remcilinder vastzit (of niet snel genoeg werkt) ziet de ABS een verschil in snelheid tussen twee wielen bij het remmen. Daardoor gaat de ABS werken.
Na een paar keer op de remtrappen is de boel weer los en werkt dus weer normaal.
Overigens kan het schuren ook veroorzaakt worden door roestvorming op de remschijven of in de trommels. Als de auto een paar dagen niet wordt gebruikt bij vochtig weer is dat normaal te noemen. Bij de eerste keren remmen schraap je de roest eraf.
Dit is wel heel erg aannemlijk ja, is er een manier om te testen of er water in zit?
Ja, maar dat moet de garage doen. Die kan je remolie testen.
Of er ook een DoeHetZelf methode voor is weet ik niet.
Of er ook een DoeHetZelf methode voor is weet ik niet.
Oke, dan breng ik m wel naar de garage hier in de buurt.
Ik was aan het zoeken naar dat reservoir, maar ik kan hem niet vinden, wel me stuurbekrachtiging.
Ik was aan het zoeken naar dat reservoir, maar ik kan hem niet vinden, wel me stuurbekrachtiging.
Is een klein (vierkant) reservoirtje, tegen het schutbord, bestuurderszijde.
Ik zie daar wel een reservoir maar dat is volgens mij van de stuurbekrachtiging.
Zit een teken op wat wel lijkt op een stuur.
Ik denk toch dat het voor de remvloeistof is, er staat zo'n rond teken op

Zit een teken op wat wel lijkt op een stuur.
Ik denk toch dat het voor de remvloeistof is, er staat zo'n rond teken op

Is idd wel een remmen symbooltje. Maar met een tuit aan het reservoir zou ik zo niet weten, heb dat nog niet eerder gezien. Dat zie je wel vaak bij een ruitensproeierreservoir.
Ik zou dit verwachten (ff plaatje geleend):

Van boven naar beneden:
Koelvloeistof
Remoliereservoir (rode circel)
Stuurbekrachtiging (witte reservoir)
Ik zou dit verwachten (ff plaatje geleend):

Van boven naar beneden:
Koelvloeistof
Remoliereservoir (rode circel)
Stuurbekrachtiging (witte reservoir)
Ja ik had dit plaatje ook van een ander forum gejat, om het teken te laten zien.
Het niveau van dat reservoir is iig goed.
Het niveau van dat reservoir is iig goed.
Ah, oké
Naja, dan eerst maar eens de kwaliteit van de remolie laten checken en evt vervangen.
Naja, dan eerst maar eens de kwaliteit van de remolie laten checken en evt vervangen.

Ja dat zal ik als het een beetje meezit op me stage morgen meteen laten controleren.
Zo de auto is bij de garage geweest vandaag en morgen kan ik hem ophalen, kosten 400 euro
Maar dan is ie ook weer goed
Inpegrepen zit;
- Nieuwe schijven voor
- Nieuwe blokken voor
- Nieuwe remolie
- Trommelremmen achter schoonmaken ed. deze waren voor de rest nog goed volgens de garage.
- En ik heb ook maar meteen me airbag laten fixen, stekkertje onder bijrijdersstoel gaf de computer aan. Ook gelijk de bestuurdersstoel laten fixen.
Nu hoop ik wel dat ik er weer een jaar in kan rijden zonder grote uitgaven, ik heb me Alfa verkocht omdat deze te duur was in onderhoud.

Maar dan is ie ook weer goed

Inpegrepen zit;
- Nieuwe schijven voor
- Nieuwe blokken voor
- Nieuwe remolie
- Trommelremmen achter schoonmaken ed. deze waren voor de rest nog goed volgens de garage.
- En ik heb ook maar meteen me airbag laten fixen, stekkertje onder bijrijdersstoel gaf de computer aan. Ook gelijk de bestuurdersstoel laten fixen.

Nu hoop ik wel dat ik er weer een jaar in kan rijden zonder grote uitgaven, ik heb me Alfa verkocht omdat deze te duur was in onderhoud.
- Contacteer:
hmmm, veel geld natuurlijk.., maar remmen zijn wel een stukje veiligheid waar je niet op moet bezuinigen...
Maar gelukkig weer gemaakt!!!

Maar gelukkig weer gemaakt!!!

Groet, Age
400 voor alles bij elkaar valt mij eerlijk gezegt nog mee 

Net even een stukkie gereden en eindelijk na een jaar is dat airbag lampje uit
En me remmen doen het ook weer goed zonder schrapen ed.
Ik vind het een boel geld maarja zo'n monteur kost tegenwoordig ook zo 45 euro of meer per uur.
Als ik zelf een garage had waar ik het kon doen dan was ik voor de blokken, de schijven en het schoonmaken een zaterdag en 120 euro materiaal kwijt geweest, maar ik doe de rest van het onderhoud/reparatie wel weer als het een paar graden boven nul is

En me remmen doen het ook weer goed zonder schrapen ed.
Ik vind het een boel geld maarja zo'n monteur kost tegenwoordig ook zo 45 euro of meer per uur.
Als ik zelf een garage had waar ik het kon doen dan was ik voor de blokken, de schijven en het schoonmaken een zaterdag en 120 euro materiaal kwijt geweest, maar ik doe de rest van het onderhoud/reparatie wel weer als het een paar graden boven nul is

hobby hal in amsterdam huur brug is 7 euro per uur!!
Kun je lekker binnen knutselen.
Ik heb precies dit zelfde probleem maar dan in veel mindere mate. Als ik 90 of hard rijd en trap zachtjes op de rem dan remt hij normaal, traps ik iets harden dan voel ik in het pedaal een abs trilling, trap ik nog harder dan verdwijnt het weer. Verder gaat het remmen gewoon normaal, ik voel alleen de hele snelle vibratie in het pedaal. Kwestie van remmen schoonmaken?
Eigen gereedschap maar je kan wel de auto APK laten keuren.WKB schreef:inclusief gebruik van gereedschap? of moet je dat zelf meenemen?
En vervolgens zelf de eventuele afkeurpunten verhelpen.
ApaX schreef:Ik heb precies dit zelfde probleem maar dan in veel mindere mate. Als ik 90 of hard rijd en trap zachtjes op de rem dan remt hij normaal, traps ik iets harden dan voel ik in het pedaal een abs trilling, trap ik nog harder dan verdwijnt het weer. Verder gaat het remmen gewoon normaal, ik voel alleen de hele snelle vibratie in het pedaal. Kwestie van remmen schoonmaken?
Waarschijnlijk zijn je remschijven dan krom.
Hoeveel KM rij je nu met die blokken en schijven?
1 schijf is inderdaad een beetje krom, maar dat gaaft niet het zelfde gevoel. De vibratie is veel sneller...Nja het maakt ook niet zoveel uit, binnenkort trek ik de zaak wel is uitelkaar, ff kijken.dinamique schreef: Waarschijnlijk zijn je remschijven dan krom.