Koni Schokdemper stuk?
Koni Schokdemper stuk?
Ik heb even een vraag.....
sinds 15 juni 2010 heb ik deze schroefset eronder FK Konigsport (Koni geel).
voor die erop kwam waren mn schokdempers rechtsvoor en met name rechts achter lek.
recht achter maakte ook echt zo'n floppend geluid.
nu zitten deze nieuwe er niet lang op maar ik hoor weer rechtsachter zon floppend geluid als ik over hobbels rij.
kan het zijn dat deze schokdemper al stuk is of zit er rechtsachter iets anders, aan de ophanging ofzo waardoor mijn auto dit geluid maakt?
sinds 15 juni 2010 heb ik deze schroefset eronder FK Konigsport (Koni geel).
voor die erop kwam waren mn schokdempers rechtsvoor en met name rechts achter lek.
recht achter maakte ook echt zo'n floppend geluid.
nu zitten deze nieuwe er niet lang op maar ik hoor weer rechtsachter zon floppend geluid als ik over hobbels rij.
kan het zijn dat deze schokdemper al stuk is of zit er rechtsachter iets anders, aan de ophanging ofzo waardoor mijn auto dit geluid maakt?
Re: Koni Schokdemper stuk?
is de schokdemper nog wel schoon ?
hiermee bedoel ik olie / vloeistof etc ...
alssie lek is kunt et ook zien aan de banden ( meestal ) dan heb je ook wel vloeistof op je banden zitten
hiermee bedoel ik olie / vloeistof etc ...
alssie lek is kunt et ook zien aan de banden ( meestal ) dan heb je ook wel vloeistof op je banden zitten
ja dat klopt maar volgens mij heeft ie daar nu geen last van.....
maar het is wel duidelijk rechtsachter
maar het is wel duidelijk rechtsachter
aaah okeej ...
...miss toch een vraag voor de meer technisch aangelegen personen hier ...

je zou even bij een garage langs kunnen gaan, die hebben vaak wel een schokdemper testbank. als je de centen graag in de zak wil houden kan je het zelf ook proberen.
een beste duw geven op het dak boven de schokdemper (stevige plek anders duw je er deuken in)
Desnoods een paar keer dat ie goed op en neer gaat.
Vervolgens stop je met duwen en kijk je of de auto rechtsachter snel weer stopt met op en neer gaan of dat ie een paar keer door op en neer gaat en langzaam stopt.
Als die snel stopt is je schokdemper nog goed, duurt het langer is er een kans dat de schokdemper lek is.
ga anders als dit zo is daarna voor de zekerheid even bij een garage langs.
een beste duw geven op het dak boven de schokdemper (stevige plek anders duw je er deuken in)
Desnoods een paar keer dat ie goed op en neer gaat.
Vervolgens stop je met duwen en kijk je of de auto rechtsachter snel weer stopt met op en neer gaan of dat ie een paar keer door op en neer gaat en langzaam stopt.
Als die snel stopt is je schokdemper nog goed, duurt het langer is er een kans dat de schokdemper lek is.
ga anders als dit zo is daarna voor de zekerheid even bij een garage langs.
Thnx kzal t straks even proberen!!
rechtachter begint wel steeds meer zo'n floppend geluid te maken
rechtachter begint wel steeds meer zo'n floppend geluid te maken

Dat duwtje is de "ik heb verstand van auto's kopen" methode
en geeft een redelijke indicatie van de toestand van de schokdemper. De auto mag dan één keer na-veren voordat die weer stil staat.
Aangezien jouw auto verlaagd is (toch?) en de veren stugger zijn dan de standaard is de kans groot dat dit geen duidelijk resultaat geeft. Bij de garage op de testbank geeft in ieder geval wel uitsluitsel.
Floppend geluid kan betekenen dat de demper lek is. Bij het in en uitveren zuigt die lucht aan.

Aangezien jouw auto verlaagd is (toch?) en de veren stugger zijn dan de standaard is de kans groot dat dit geen duidelijk resultaat geeft. Bij de garage op de testbank geeft in ieder geval wel uitsluitsel.
Floppend geluid kan betekenen dat de demper lek is. Bij het in en uitveren zuigt die lucht aan.
je houd nu met 1 ding geen rekening, als die schokdemper echt lek is maakt het niet zoveel uit of die verlaagd is of niet dan veert ie alsnog door. En zoals ik ook al zei is het een manier als je geen geld wil uitgeven, aangezien als die zo laag ligt nogal moeilijk is je kop in de wielkast kan drukken om het echt te zienArjan schreef:Dat duwtje is de "ik heb verstand van auto's kopen" methodeen geeft een redelijke indicatie van de toestand van de schokdemper. De auto mag dan één keer na-veren voordat die weer stil staat.

Ben iets genuanceerder door te vermelden dat het mogelijk niet duidelijk genoeg zal zijn of er wel of niet een probleem is. Testbank kan wel duidelijkheid geven.
thnx voor de reacties, ja auto is verlaagd en best stug. haha ik zal strax ff mn vriend moeten vragen.
aangezien ik vorige week hard ben gevallen, heb last van mn rug en ben maar klein
maar ik zal de methode zowiezo eens proberen en heb ook n mailtje gestuurd naar carfantasy waar ik ze gekocht heb. heb t net ff nagekeken ze zitten er nog geen 8 maanden op.....
wel vind ik het raar dat het weer rechtsachter is, die was met de orignele dempers ookal lek...
aangezien ik vorige week hard ben gevallen, heb last van mn rug en ben maar klein

maar ik zal de methode zowiezo eens proberen en heb ook n mailtje gestuurd naar carfantasy waar ik ze gekocht heb. heb t net ff nagekeken ze zitten er nog geen 8 maanden op.....
wel vind ik het raar dat het weer rechtsachter is, die was met de orignele dempers ookal lek...
op krukkie staanjoseclio172 schreef:thnx voor de reacties, ja auto is verlaagd en best stug. haha ik zal strax ff mn vriend moeten vragen.
aangezien ik vorige week hard ben gevallen, heb last van mn rug en ben maar klein![]()
![]()

haha kan ook ja, dan wordt k zeker weer uitgelachen als mensen langslopen
khad wel al een mailtje terug van carfantasy. Ze hadden al een mail gestuurd naar de levarancier.... dus dat gaat wel lkkr snel.... ben benieuwd

khad wel al een mailtje terug van carfantasy. Ze hadden al een mail gestuurd naar de levarancier.... dus dat gaat wel lkkr snel.... ben benieuwd
nou hopen dat het allemaal goed komt
trouwens als het met de orginele schokdemper ook als RA was zou je bijna verwachten dat het iets anders zou zijn. Ik zal der wel is over nadenken, maar niet nu want ben aan het bijkomen van 20 uurige werkdag gister

ja daarom vroeg ik me ook al af of het niets anders aan de ophanging ofzo kan zijn....
20 uur, dat is lang
haha ja als je bent bijgekomen en er schiet iets te binnen dan hoor ik het wel!!!

haha ja als je bent bijgekomen en er schiet iets te binnen dan hoor ik het wel!!!

Nou ben inmiddels wel bijgekomen, maar denk toch echt dat het puur toeval is dat nu precies rechts achter weer lek is. Gewoon een garantiegevalletje denk ik.
Goed nieuws!! ik heb een nieuwe schokdemper gekregen en deze zit er nu onder.
het floppende geluid is helemaal weg :D:D het was dus toch de schokdemper
het floppende geluid is helemaal weg :D:D het was dus toch de schokdemper