Buitenspiegel rammelt/trilt

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
Reon

Buitenspiegel rammelt/trilt

Bericht door Reon »

Het gaat om een Clio 1 Ph3.

Klein probleem met buitenspiegel aan de bestuurderskant, ik merk dat deze spiegel steeds erger begint te rammelen (ik kan het zeer goed horen binnen in de auto) en dat het glas steeds meer gaat trillen. Tevens kan ik de spiegel bijna niet meer verstellen, hij reageert heel slecht op het hendeltje in de auto. Nu zou ik dit graag verhelpen.

Is het de moeite waard om de huidige spiegel van binnen te bekijken (tips?) en het een en ander vast te zetten of kan ik beter een nieuwe spiegel monteren? Mocht ik een nieuwe spiegel nodig hebben, kan ik dan een andere spiegel bestellen en de meegespoten kap van mijn huidige spiegel overzetten? Is die kap überhaupt los te maken van de rest van de spiegel?

Alvast bedankt voor de antwoorden. :thanks:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Buitenspiegel rammelt/trilt

Bericht door Arjan »

Het glas van de spiegel is los te halen. Doe dat voorzichtig, het glas wil daarbij nog wel eens breken.
Ook de kap kan gedemonteerd worden. Daarvoor moet eerst het glas eraf, dan zie je de klempootjes zitten.

Verder is het natuurlijk moeilijk te zeggen hoe de rammel nu ontstaat en wat er mis is. Je kan een spiegel bij de sloop halen. Kan je gelijk mooi oefenen met demonteren. Om een komplete spiegel los te halen vind je achter het kapje op de binnenkant van de deur 3 boutjes.
16Vke
forum member
Contacteer:

Bericht door 16Vke »

ik had dit in het begin ook (behalve het trillen dan)
ik heb toen elecktrische spiegels verkregen van een clio 1.8 16v (ik weet dat andere modellen deze ook hebben, maar deze heeft ze fabrieksuit)
miss dat je deze op de sloop vindt,
dan heb je wel nodig:
-de spiegels
-de kabelboom van de spiegels
-de verstellingsknop
-de spiegelkappen van het interieur (de gewone passen ook, maar da heb je 2 gaten zoals ik)
Afbeelding
If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling- Paul Walker
Reon

Bericht door Reon »

Bedankt voor de tips jongens. Ik zal eerst maar eens op zoek gaan naar een andere spiegel, vanaf daar kijk ik wel verder wat ik doe. Ik laat het nog wel even weten zodra ik wat verder ben.
Reon

Bericht door Reon »

Ok, ik heb een spiegel van de sloop gehaald om mee te oefenen, een zwarte waar mijn gekleurde kap niet op kan (mist de benodigde sleuven) maar goed dan kon ik even goed oefenen met het verwijderen van het glas. Dat was gelukt door de spiegel naar onderen te richten en vervolgens met een schroevendraaier 4 haakjes los te maken waarna de 4 haakjes aan de onderkant ook los schieten met wat friemelen. Zeg maar de how-to die in het Clio 2 gedeelte staat.

Daarna heb ik mijn eigen spiegel uit elkaar gehaald en deze was duidelijk al eens uit elkaar geweest. Het binnenwerk zit gewoon vast en de spiegel ook, het probleem is denk ik dat het rubber mist wat om de 3 ijzeren kabels zit van de 'joystick'. De kabels bewegen dermate veel dat het stellen moeilijk gaat en dat de spiegel de kans heeft om te trillen tijdens het rijden. Ik heb geprobeerd dit rubber uit de sloopspiegel te halen maar dit kan niet want het zit muurvast en scheurt kapot als je het er uit wil halen. Helaas werkt deze spiegel daardoor ook niet goed meer, al was die sowieso al wat twijfelachtig wat betreft werking... Goed binnenkort maar even een spiegel zoeken waar mijn kapje op kan. :)

====

Ok, ik heb maar een nieuwe spiegel gekocht bij de Renault dealer, ook hier zat geen rubber in dus er zal wel wat anders met mijn oude spiegel aan de hand geweest zijn. Het loshalen van de gespoten kap was even een prutswerkje maar is helemaal goed gekomen. Bedankt voor de tips heren, dit kan ik nu van m'n lijstje schrappen. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Exterieur (vraag & antwoord)”