alcantara bekleden

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie

Doen of niet doen??

DOEN!
4
33%
Leuk idee, proberen waard.
3
25%
NIET DOEN!
3
25%
Standaard is mooier...
1
8%
Andere kleur spuiten.
1
8%

Totaal aantal stemmen: 12

DieselMikey

alcantara bekleden

Bericht door DieselMikey »

ik ben van plan om binnenkort es de binnenkant wat luxer te laten uitstralen en wil dus de deuren + A/B stijlen te bekleden met alcantara.
Maar waar koop je zoiets, en hoe kun je dit op een mooie manier aanbrengen, met spuitlijm? of gaat het dan bobbelen?
ik heb hier ooit een voorbeeld gezien over iemand die de stijlen ook had gedaan omdat hij met tweeters in zen stijlen bezig was, maar kan het niet meer terugvinden ^^

lijkt me wel een leuke upgrade :smash:
Heinzeman
forum starter
Contacteer:

Re: alcantara bekleden

Bericht door Heinzeman »

hier en daar een stukje/accentje is wel mooi, probeer er niet mee door te slaan.

zelf zou ik het niet doen
Huidig:
Renault Megane 1.5 DCI 2012

Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Moet je Didi even vragen, die heeft zoiets gedaan. Zijn project vind je bij Clio 2 projecten.
Didi

Bericht door Didi »

je moet in ieder geval je te plakken gedeelte goed ontvetten. ik gebruik daar meestal siliconen-verwijderaar voor. deze kun je bij elke verfhandel kopen.
gebruik GEEN wasbenzine, dit laat een vettig laagje achter en dan houd de lijm niet goed.

als lijm gebruik ik de " Pattex kraftkleber" in spuitbus uitvoering.
beide gedeelte inspuiten, +/- 5 min laten drogen en dan op elkaar lijmen.
maar denk er wel aan dat eenmaal gelijmd , blijft gelijmd. niet lostrekken want dan maak je de verbinding los tussen lijm en paneel.
als het grote stukken zijn heb ik meestal een handje hulp om de ene kant hoog te houden zodat dit niet per ongeluk de lijm al kan raken.

je kunt ook alcantera kopen waar ietwat ven rek in zit, dit vergemakkelijkt het geheel een beetje wat betreft bollingen enz.

succes.
DieselMikey

Bericht door DieselMikey »

Didi schreef:je moet in ieder geval je te plakken gedeelte goed ontvetten. ik gebruik daar meestal siliconen-verwijderaar voor. deze kun je bij elke verfhandel kopen.
gebruik GEEN wasbenzine, dit laat een vettig laagje achter en dan houd de lijm niet goed.

als lijm gebruik ik de " Pattex kraftkleber" in spuitbus uitvoering.
beide gedeelte inspuiten, +/- 5 min laten drogen en dan op elkaar lijmen.
maar denk er wel aan dat eenmaal gelijmd , blijft gelijmd. niet lostrekken want dan maak je de verbinding los tussen lijm en paneel.
als het grote stukken zijn heb ik meestal een handje hulp om de ene kant hoog te houden zodat dit niet per ongeluk de lijm al kan raken.

je kunt ook alcantera kopen waar ietwat ven rek in zit, dit vergemakkelijkt het geheel een beetje wat betreft bollingen enz.

succes.
en wat betaal je voor alcantara tegenwoordig? Ook wel leuk om te weten...
Didi

Bericht door Didi »

de prijs is verschillend per leverancier.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Interieur (vraag & antwoord)”