ik heb dus een probleem als ik volle gas geef dan draait mijn stuur van zichzelf naar links en blijft de clio gewoon rechtoor rijden en als ik dan gas terug geef draait mijn stuur terug naar normale stand rechtdoor. dit is ook wanneer ik een bocht pak dan blijft men stuur in de richting staan hoe ik men bocht heb gepakt en blijf ik met een stuur dat naar links gedraait is rechtoor rijde. men clio is uitgelijnd en heeft net nieuwe schijven en remblokken. ik zou echt niet weten wat het kan zijn.
heeft er iemand dit fenomeen ook gehad?
grtz
stuur draait automatisch:s
Re: stuur draait automatisch:s
Het trekken van je stuur als je volgas optrekt kan veroorzaakt worden door een verschil in de bandenspanning van de banden rechts- en linksvoor. Daar waar de band iets zachter is heeft die meer weerstand en zal dus wat die kant in trekken. Bandenpanning even checken dus.
En wat bedoel je met het stuur blijft na een bocht in die richting staan? Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je stuur na het uitlijnen iets scheef staat terwijl je rechtdoor rijdt?
Dan zou het kunnen zijn dat het uitlijnen niet helemmaal goed gegaan is. Bij het afstellen heeft het stuur dan niet excact in het midden gestaan.
En wat bedoel je met het stuur blijft na een bocht in die richting staan? Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je stuur na het uitlijnen iets scheef staat terwijl je rechtdoor rijdt?
Dan zou het kunnen zijn dat het uitlijnen niet helemmaal goed gegaan is. Bij het afstellen heeft het stuur dan niet excact in het midden gestaan.
Re: stuur draait automatisch:s
de uitlijning is perfect gedaan want als ik men stuur recht zet dan rijd men auto ook rechtdoor maar als ik, een bocht pak eender welke kant en ik kom de bocht uit en wil men stuur terug recht zetten dan blijft het naar de desbetreffende kant staan en rijd hij ook rechtdoor en als ik dan gas terug geef dan draait men stuur automatisch zonder dat ik iets doe terug normaal.
kan het zijn dat de olie van de servo op is? en waar kan je dat controleren?
grtz
kan het zijn dat de olie van de servo op is? en waar kan je dat controleren?
grtz