Winterbanden 16"..... welke maat ?

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Peter1976

Winterbanden 16"..... welke maat ?

Bericht door Peter1976 »

Weet ik, alweer een topic over winterbanden..........
Maar ik zit toch met iets wat ik niet terug kan vinden.

Ik wil onder mijn RS uit 2002 winterbanden. Nu wilde ik onder de standaard velgen gewoon winterbanden leggen.
Maar..... maatje 195/45 16" die er nu onder zit kan ik niet vinden (op marktplaats)

Tot welke maat kan ik gaan ?
Past 195/55 nog of is 195/50 max
Past 185/55 nog of ook niet meer ?

Iemand een idee ?

PS: ik kijk op http://www.miata.net/garage/tirecalc.html om te kijken wat het verschil is, maar weet het max niet
Peter1976

Re: Winterbanden 16"..... welke maat ?

Bericht door Peter1976 »

Ik heb al gezocht naar andere velgen.
ET waarde van de standaard velgen zijn 48,5. Ik heb begrepen dat je hier niet teveel vanaf moet wijken. Zal waarschijnlijk wel passen, maar is niet zo goed voor je lagers.
5 mm vind ik dan nog wel acceptabel. Kom je dus op ET43 uit ongeveer en daar zijn er nog wel het een en ander van te vinden.

Echter is dat vooral voor een megane oid en die banden zijn over het algemeen te hoog 195/65/15 of zelfs breder (205 of 215) en dat wil ik nu ook weer niet.
Voor de clio zijn er ook wel winterbanden te vinden, maar die staan weer op standaard ET36 velgen. Dat wijkt dus weer teveel af.
Ik ben dus al een tijdje aan het kijken naar velgen+winterbanden en was dat een beetje zat. Dus zijn we nu aan het zoeken naar 16" winterbanden die ik om de gewone velgen kan zetten alleen ben ik dus benieuwd tot welke maat ik kan gaan.

Hmmmmm, 75x2.... kun je misschien wel weer velgen voor krijgen. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik wil wel velgen die de ET 48,5 zoveel mogelijk benadert.
Peter1976

Bericht door Peter1976 »

De velgen die er bij mij onder liggen (standaard clio rs velgen) hebben toch echt 48,5....
Tenminste dat staat erop en af gaande op het feit dat ze echt bij de auto horen......
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

heb ze idd er nu opliggen met et 43
dit staat ook op de velg zelf dacht ik...
kan morgen even kijken :thumbsup:
Groeten, Vincent.
Peter1976

Bericht door Peter1976 »

Bij mij was het kapje eraf en daar stond toch echt 48,5.....
Ben nu toch benieuwd aangezien ik verschillende ET-waardes hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”