Stickers Verwijderen

Zet hier je Informatie, Links, Downloads enz. die makkelijk kunnen zijn voor je medeforummers!
Plaats reactie
Tombola

Stickers Verwijderen

Bericht door Tombola »

Goedeavond,

de vorige eigenaar had het schitterende idee om stickers aan de zijkant van de auto te plakken. Niet geweldig groot iets van 4 bij 4 centimeter, maar hij had blijkbaar geen smaak en begrijpt niet dat een echte Clio van zichzelf al mooi genoeg is :thumbsup: Maar goed, hoe kan ik de stickers er fatsoenlijk afhalen, een kant heb ik hem eraf maar blijven er sticker resten over. Op de achterkant zit een NL-sticker maar deze is al zo oud dat hij "broos" wordt en het allemaal kleine stukjes zijn in principe.

Ik kon geen how-to of dergelijke vinden en met zoeken had ik te veel resultaten, alvast bedankt!
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Stickers Verwijderen

Bericht door sj0ertum »

Het zijn niet echt grote stickers, Warmmaken met een Fohn en dan de sticker eraf trekken. De lijm kun je met stickerverwijderaar voorzichtig verwijderen. Maar wel goed schoonpoetsen :wink: Als je daar nou geen zin in hebt dan kun je een Caramelschijf kopen, een soort rubberen schijf voor op je boormachine.
Afbeelding
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Tombola

Bericht door Tombola »

Gaat dat met sticker verwijderaar, bladerd dan niet ook mijn lak eraf!?
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Nee hoor als je het meteen wegpoetst krijgt het de kans niet om je lak te beschadigen. Wasbenzine kan ook, maar ik vind droog met die caramalschijf veel beter gaan. Je kunt ook een stukje fietsband pakken om het van je lak af te wrijven. Iets van rubber :wink:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Tombola

Bericht door Tombola »

Als ik de auto terug heb zal ik het morgen eens proberen, twee weken geleden de auto laten maken en toen moest de versnellingsbak uit elkaar. Vanochtend wou ik weg rijden naar het werk, uh, uh, schakelde niet meer...

:furious3:
Tombola

Bericht door Tombola »

De stickers zijn er af, ook de NL-sticker die al helemaal aan het verbladeren was. Dit heb ik gewoon met een föhn gedaan en de lijm resten met stickerverwijderaar van de Kruidvat gedaan, de restanten kon je er gemakkelijk van afvegen na het opspuiten van dit spul. Je kan het ook rustig laten "intrekken" want het is op natuurlijke basis en er gebeurt niks. Het heet Treffer, de natuurlijke vlekverwijderaar...

Bedankt allen...
Verina
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Verina »

Ik heb mijn uitgedroogde/afbladerende NL sticker ook verwijdert met een caramelrubber ding voor op de boor. Ik heb er best wel wat schade in de lak aan overgehouden.. :thumbsdown:
Andere methodes werken dan beter denk ik! :thumbsup:
Subarrator

Bericht door Subarrator »

Ik maak op mijn werk ook veel gebruik van een Caramelschijf. Je moet alleen wel weten hoe je ermee om gaat...anders verbrand je idd zo de lak. Voordeel is wel dat je snel de sticker eraf hebt, nadeel is vaak dat je de lak op die plekken wel weer even goed moet polijsten/cleanen.

Fohnen is vaak een betere optie. Een elektrische verfafbrander is een geweldig stuk gereedschap omdat deze sneller warm wordt dan een Fohn. Maar ook hier weer....weet waar je mee bezig bent.

Stickerverwijderaar? Zou ik niet eens aan durven denken. Lijmresten kun je trouwens beter met een teeroplosser weghalen. Werkt perfect. Daarna wel weer even de lak in de was zetten...anders krijg je een doffe plek.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Een caramelschijf werkt perfect, maar inderdaad weet wat je doet. Daarna moet er inderdaad altijd wel gepolijst worden.
Je moet iets hebben op basis van citroen wat heeeeeel erg vet is. Ik weet niet meer hoe het heet, maar dat lost de lijm zo op.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Agh je moet je gezonde verstand gebruiken, dan kom je een heel eind. En zoals ik al aangeef moet er eigenlijk altijd gepolijst worden want je ziet altijd een soort micro marring van kleine krasjes.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Plaats reactie

Terug naar “Handige informatie”