Korte neiging naar links bij hard remmen

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Snelweg

Korte neiging naar links bij hard remmen

Bericht door Snelweg »

Wanneer ik hard rem (echt stamp), dan neigt de auto eerst heel even naar links. Daarna, bij blijven remmen, gaat de auto wel gewoon rechtuit.

De banden zijn van voor naar achter geplaatst en recentelijk gebalanceerd.
De dempers en veren zijn nieuw, voor vervanging wat de neiging er ook al.
Er is geen sprake van trillende remmen.
Auto rijdt sowiezo kaarsrecht.

Heeft iemand een idee waar ik de oorzaak moet zoeken (blokken/schijven/remvloeistof)?
hakan
forum member
Contacteer:

Re: Korte neiging naar links bij hard remmen

Bericht door hakan »

het kan zijn dat je remklauw niet meer goed werkt de zuiger van je remklauw een beetje vastzit
2.0 16v RS
Snelweg

Bericht door Snelweg »

Ok.
Morgen wordt de remvloeistof compleet vervangen en gaan de winterbandjes (nieuwe) er op. Dan nog een remtest.

Ben benieuwd hoe het daarna allemaal voelt.
Snelweg

Bericht door Snelweg »

De winterbandjes zitten er nu anderhalve week onder (Bridgestone Blizzak LM30). Ze bevallen erg goed.

Bij het wisselen naar winterbanden is gelijk de remvloeistof vervangen. Dat was nodig ook! Tevens werd gelijk duidelijk dat de remschijven en blokken aan vervanging toe waren. Die waren nagenoeg op.

Eind vorige week gelijk laten vervangen door een set Brakemax sportremmen en blokken. Na wat zoeken naar ervaringen kwam ik toch wel voeldoende positieve ervaringen tegen. En dan is de prijs ook best aantrekkelijk.

Nu de remmen al aardig ingeremd zijn, moet ik zeggen dat het geheel erg goed aanvoelt. Goeie bite :thumbsup: en veel vertraging.....ik moet geloof ik maar wat later gaan remmen :twisted: . Ik zal later nog een foto plaatsen van de schijven op mijn Clio.

Zo zien ze er in iedergeval uit (op een Lupo):
Afbeelding

De neiging naar links is nu trouwens ook weg :thumbsup: .
hakan
forum member
Contacteer:

Bericht door hakan »

mooi opgelost , en mooie geventileerde schijven :thumbsup: jij bent lekker klaar voor de winter :driving:
2.0 16v RS
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Bericht door Entity_Razer »

Kan je nou duidelijk aanduiden wat het probleem net was of vermoed je een van de 2 ?

Reden dat ik het vraag is omdat ik hetzelfde heb maar dan naar RECHTS ...

dus als ik hard rem trekt de auto naar rechts, niet veel maar alsof hij daar eerder "pakt" dan links....

Aangezien de winter er aan komt wil ik ook wel safe rijden dus ...

alvast bedankt !
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Snelweg

Bericht door Snelweg »

Zoals het er nu uitziet waren de blokken en schijven echt op. Nu met nieuwe winterbanden op goede spanning en nieuwe blokken en schijven, heb ik geen last meer van de 'afwijking'.

Bij het monteren van de banden is geconstateerd dat de schijven en blokken op waren. Ik heb er toen nog een paar dagen mee gereden. Door het zachtere rubber van de winterbanden icm lage bandenspanning (naar later bleek), werd de uitwijking wel heel erg eng :shock: .
Ik heb de oude blokken en schijven nog even bekeken, maar kon niet grote verschillen ontdekken.

Maar nu na goed inremmen en juiste bandenspanning, voelt alles weer safe aan.

Vanmorgen nog op de uitvoegstrook eens flink in de ankers gegaan en nergens last van. Heerlijk gewoon :thumbsup: !
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”