Wilde jullie even weten dat ik afgelopen weekend mijn Clio Clio 3 1.5 dCi met 86pk en 200Nm heb laten chippen bij Tunex in 's-Heerenberg. Erg tevreden over de nu 110pk en 260Nm. Duidelijk merkbaar meer trekkracht, levendigere motor en snellere respons. Daarnaast is de rustige loop van de motor behouden en komt er niet meer geluid in het interieur.
En nee, dit is geen reclamepraatje maar bedoeld om mensen die twijfelen over de streep te krijgen (ik heb zelf ook lang getwijfeld).
Verbruik is tot nu toe wel wat hoger dan voorheen maar dat zal voornamelijk liggen aan een andere rijstijl...
Groet, Stijn
*gechipt* Clio 3 1.5 dCi 86pk 200Nm
- Engee
- über forummer
- Contacteer:
Re: *gechipt* Clio 3 1.5 dCi 86pk 200Nm
Is hij ook op de testbank geweest?
Nee... Je gaat me nu vast vertellen dat hij géén 110pk en 260Nm heeft..? 

- Engee
- über forummer
- Contacteer:
Nou......dat zijn natuurlijk wel waardes waar ze naar streven maar het echt halen is iets anders. Kan minder zijn maar ook gelijk (of meer). Maar op de testbank weet je natuurlijk zeker wat de waardes zijn geworden.
Het zal nu iig wel sneller zijn
Het zal nu iig wel sneller zijn

Kun je ook iets vertellen over de prijs?
Ik ga er overigens van uit dat het een OBT-tuning betrof?
Wat is je verbruik nu?
Ik ga er overigens van uit dat het een OBT-tuning betrof?
Wat is je verbruik nu?
Heb 225 euro betaald incl. bij Tunex Automotive in 's-Heerenberg. Het verbruik is ongeveer gelijk gebleven, verwacht hier geen wonderen. Prestaties zijn wel opvallend beter geworden. Vooral tussen acceleratie is stukken beter. Heb ook het idee dat de motor zich prettiger voelt, lastig uit te leggen
Dat het allemaal wat soepeler en directer gaat.