Ik probeer het bovenste deel van het dashboard van onze Clio uit 2002 er af te halen.
Alle schroeven zijn los, maar bij het naar voren schuiven blijft de bovenkant met een paar grote kunststof klemmen bij de passagiers airbag hangen. Hoe krijg je het dashboard hier los?
In alle handleidingen en howto's hebben ze het over het simpelweg naar voren schuiven en dan is het los....
De vorige eigenaar is het ook gelukt en die lijkt nou niet echt de beschikking te hebben gehad over enig technisch inzicht... Als je denkt dat het nut heeft om een 6^2 kabel naar achteren te trekken voor een versterker en deze voorin via een zekering aan een 2,5^2 kabel te verbinden dan zegt dat mij al genoeg...
Bovenkant dashboard Clio 2 ph 2
Re: Bovenkant dashboard Clio 2 ph 2
Uit mijn hoofd:
Twee schroeven verscholen achter het bovenste stuurhuisklepje.
Een stuk of 4 schroeven achter de 2 sierstrips.
Twee zwarte plastic schroefjes aan de zijkanten (te zien met open portieren).
Drie schroeven in de uitblaasopeningen onderaan de voorruit.
Deurrubbers gedeeltelijk losmaken zodat je de plastic kapjes van de A-stijlen af kunt halen.
Vervolgens moet het dashboard zonder al te veel moeite los te schuiven zijn.
Twee schroeven verscholen achter het bovenste stuurhuisklepje.
Een stuk of 4 schroeven achter de 2 sierstrips.
Twee zwarte plastic schroefjes aan de zijkanten (te zien met open portieren).
Drie schroeven in de uitblaasopeningen onderaan de voorruit.
Deurrubbers gedeeltelijk losmaken zodat je de plastic kapjes van de A-stijlen af kunt halen.
Vervolgens moet het dashboard zonder al te veel moeite los te schuiven zijn.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
- toy_soldier
- beginner
- Contacteer:
Je moet die airbag gedeeltelijk loshalen. Zit geloof ik met 4 schroeven vast. Dan kan je het dashboard los halen. Hij zit inderdaad in de airbag geschoven, maar de airbag moet los omdat je geen ruimte hebt om het dashboard anders los te schuiven.
Is een beetje een rotklus om bij de schroeven te komen. Ik heb toen iemand gevraagd om het dashboard omhoog te houden om er makkelijker bij te komen.
Is een beetje een rotklus om bij de schroeven te komen. Ik heb toen iemand gevraagd om het dashboard omhoog te houden om er makkelijker bij te komen.
Ik heb ook eens mijn oor te luisteren gelegd bij cliowelt.de en daar krijg ik toch de info dat de airbag gewoon op z'n plek kan blijven zitten.ravi schreef:Je moet die airbag gedeeltelijk loshalen. Zit geloof ik met 4 schroeven vast. Dan kan je het dashboard los halen. Hij zit inderdaad in de airbag geschoven, maar de airbag moet los omdat je geen ruimte hebt om het dashboard anders los te schuiven.
- toy_soldier
- beginner
- Contacteer:
Ik heb hem losgehaald en kon zo makkelijk het dashboard uitbouwen. Zal vast ook een andere manier voor zijn maar daarmee ben ik niet bekend.
Kijk hier: https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =14&t=6126" onclick="window.open(this.href);return false;
Pdf even opslaan en eventueel uitprinten. Het is supersimpel en als je alle schroeven los hebt, dan schuif je het dashbord zo naar je toe.
Pdf even opslaan en eventueel uitprinten. Het is supersimpel en als je alle schroeven los hebt, dan schuif je het dashbord zo naar je toe.

Ik heb hetzelfde probleem
Heb het geprobeerd aan de hand van mijn werkplaatshandboek.
Alle stappen opgevolgd(net als op het forum beschreven) maar het dashboard blijft achter de passagiers airbag hangen
Wat ik ook probeer, het wil niet lukken.....

Heb het geprobeerd aan de hand van mijn werkplaatshandboek.
Alle stappen opgevolgd(net als op het forum beschreven) maar het dashboard blijft achter de passagiers airbag hangen

Wat ik ook probeer, het wil niet lukken.....