Trommelrem hangt?

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
dennisje030

Trommelrem hangt?

Bericht door dennisje030 »

Toen ik net weg wilde rijden van huis (achteruit de parkeerplaats af) bleef rechtsachter de trommelrem hangen (net alsof de auto op de handrem stond). De kont kwam omhoog en ik kon niet achteruit rijden.. Nu kon ik vooruit over het gras de weg op en vervolgens was het probleem weg. Hier om de hoek zit een garage ( waar ik nooit heen ga overigens ) en ik heb daar gevraagd wat het kan zijn. Het kan niks zijn maar het kan ook zijn dat de remvoering losgeschoten is.

Ik ben het voor de zekerheid gaan vragen omdat ik om 2uur een sollicatiegesprek heb 60km verderop.
Heeft 1 van jullie dit ooit meegemaakt of weet misschien wat het is? Of misschien is het wel niks? Naar mijn idee (zal ongetwijfeld tussen de oren zitten) rijd de auto ook stroever als voorheen.

Het gesprek heb ik in ieder geval afgezegd omdat die monteur mij heeft afgereden hier verder mee te rijden.
Engee
über forummer
Contacteer:

Re: Trommelrem hangt?

Bericht door Engee »

Heeft iemand hier ook een keer gehad als ik het me goed herrinner! En idd niet mee doorrijden want als het aanloopt wordt dat echt gloeiend heet!

Weet zo even niet wat de oplossing en oorzaak was!
dennisje030

Engee schreef:Heeft iemand hier ook een keer gehad als ik het me goed herrinner! En idd niet mee doorrijden want als het aanloopt wordt dat echt gloeiend heet!

Weet zo even niet wat de oplossing en oorzaak was!
Dat kreeg ik ook te horen inderdaad, ook het wiel kon vastslaan had die monteur het over. Vandaar dat hij mij ook afraadde nog verder te rijden ermee.
Word m'n vriendje bij de renault dealer maar weer bellen :dizzy2:
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

heb het gehad met me 1e clio
trommel rem achter.
ik heb toen doorgereden, maar na een paar dagen stond hij helemaal vast.
remcilinder was gaan lekken waardoor de schoen een spons was geworden en dus klem zat
Groeten, Vincent.
dennisje030

dat beloofd dus veel goeds
hij moest al naar de garage omdat er koelvloeistof verdwijnt ..

hele jaar niks mee aan de hand en nu komt er van alles in 1x :smash:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik heb dit ook gehad, bij mij ware de remcilinders lek aan beide kanten waardoor er olie in de trommels kwam. De remschoenen zijn als het waren aan de binnekant van de trommel blijven plakken. Bij mij was alles behalve de trommel kapot....Dus remcilinders, remschoenen en 1 wiellager :thumbsdown: 325 euro lichter
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
dennisje030

lekker bedragje.. ik hoop maar dat het niks ernstigs is :bigcry:
ik heb woensdag wel de auto gewassen en het heeft 2 nachten nog gevroren hier.. maargoed gisteren heb ik er nog mee gereden en toen was er nog niks aan de hand :bigcry:
Laatst gewijzigd door dennisje030 op 11 mar 2010 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Misschien is het de vorst? Auto gewassen, vocht in de trommels....daarna de vorst erover?
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
dennisje030

sj0ertum schreef:Misschien is het de vorst? Auto gewassen, vocht in de trommels....daarna de vorst erover?
daar zat ik ook al te denken, het was wel een klein stukje gisteren.
ik zal zo is kijken of ik m'n vriendje te pakken krijg, ben benieuwd wat hij ervan zegt
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

nee lijkt me niet...
Groeten, Vincent.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

staat de auto al bij de garage? Anders zou ik even tot vanavond wachten of een kacheltje erbij zetten. ziet er miss dom uit maar kan je veel geld bespare
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
B-boi

Bericht door B-boi »

Bij mij is enkele weken geleden ook een van de remvoeringen los gekomen. Dat maakte een hels lawaai en ik kon er echt niet meer mee verder rijden. Het was ook in een periode van vorst en ik had toen ook net de auto gewassen, maar bij de garage zeiden ze dat het er waarschijnlijk niets mee te maken had.
Als het bij jou is losgekomen dan zou je ervoor normaal wel een lawaai moeten hebben gehoord aan je achterremmen. Bij mij was het nadat ik de handrem af zette bij het wegrijden een tik en die voelde ik ook... tot de remvoering helemaal los kwam en dan kabaal en onstabiel remmen.
Ik zou er in ieder geval niet meer mee verder rijden en het (laten) repareren. Je wiel kan inderdaad helemaal blokkeren. :thumbsdown:
dennisje030

daar heb ik geen last van, het maakt ook geen geluid of iets.
helaas heeft m'n vriend bij renault pas over 4 weken tijd (doet het altijd op zaterdag) dus ik breng de auto zo maar even naar de garage hier om de hoek.

de afspraak staat officieel voor dinsdag maar als er een gaatje is dan kijken ze er gelijk naar.
komende dagen dus geen clio :bigcry:
Clio1.5dCi
forum starter
Contacteer:

Bericht door Clio1.5dCi »

Heb precies hetzelfde gehad!

Is de remvoering die is losgeschoten, deze schiet dan tussen de remschoen en trommel. Deze slaat vervolgens vast.
Als je geluk hebt schiet het weer los als je vooruit rijdt, maar kan ook zijn dat dat niet meer lukt! En dan houdt het op.

Vaak volstaat het vervangen van de remvoering, dus zou mij nog maar niet al te grote zorgen maken.

Tip: laat ook meteen de trommelrem + voering aan de andere kant controleren!

Mark
dennisje030

Clio1.5dCi schreef:Heb precies hetzelfde gehad!

Is de remvoering die is losgeschoten, deze schiet dan tussen de remschoen en trommel. Deze slaat vervolgens vast.
Als je geluk hebt schiet het weer los als je vooruit rijdt, maar kan ook zijn dat dat niet meer lukt! En dan houdt het op.

Vaak volstaat het vervangen van de remvoering, dus zou mij nog maar niet al te grote zorgen maken.

Tip: laat ook meteen de trommelrem + voering aan de andere kant controleren!

Mark
aah dat komt aardig overeen met wat ik had, vooruit rijden ging gewoon en zodoende ben ik over de stoep de weg op gereden. Daarna was het probleem ook weg en nergens last meer van gehad. Laten we hopen dat dat het is geweest :laugh4:

De remvoering was het ook het 1e waar de monteur aandacht. Daarom vond hij het niet verstandig om verder mee te rijden aangezien het wiel alsnog vast kon schieten. Ik ben benieuwd.
toy_soldier
beginner
Contacteer:

Bericht door toy_soldier »

B-boi schreef:Bij mij is enkele weken geleden ook een van de remvoeringen los gekomen. Dat maakte een hels lawaai en ik kon er echt niet meer mee verder rijden. Het was ook in een periode van vorst en ik had toen ook net de auto gewassen, maar bij de garage zeiden ze dat het er waarschijnlijk niets mee te maken had.
Als het bij jou is losgekomen dan zou je ervoor normaal wel een lawaai moeten hebben gehoord aan je achterremmen. Bij mij was het nadat ik de handrem af zette bij het wegrijden een tik en die voelde ik ook... tot de remvoering helemaal los kwam en dan kabaal en onstabiel remmen.
Ik zou er in ieder geval niet meer mee verder rijden en het (laten) repareren. Je wiel kan inderdaad helemaal blokkeren. :thumbsdown:
Je hoeft niet altijd een lawaai te horen hoor. Ik reed in een clio voor een geluidje. Heel erg zacht hoorde je iets suizen. En toen sloeg ineens onverwachts het wiel rechts achter vast. Best gevaarlijk als dat gebeurd. Daar was de remvoering ook afgebroken.
dennisje030

Nou ze belde net

De remvoering was losgeschoten om dat de remcilinder rechtsachter lek is geraakt. Nu worden de remcilinders links en rechtsachter vervangen en ze hopen dat de clio aan het einde van de middag is gemaakt

Kostenplaatje; 225 ex btw :bigcry:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Pff ik was doen dik 300 euro kwijt, dat was mijn eerste (en tot nu toe laatste) probleem met de clio. Uit onwetendheid de handelaar gebeld waar ik de auto heb gekocht....die kon het natuurlijk wel oplossen. Tegenwoordig kan ik veel zelf en breng ik hem vooral niet naar hem toe.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
dennisje030

sj0ertum schreef:Pff ik was doen dik 300 euro kwijt, dat was mijn eerste (en tot nu toe laatste) probleem met de clio. Uit onwetendheid de handelaar gebeld waar ik de auto heb gekocht....die kon het natuurlijk wel oplossen. Tegenwoordig kan ik veel zelf en breng ik hem vooral niet naar hem toe.
Ik kan ook niet veel zelf hoor, daarom bel ik al tijd mn vriend die bij renault werk. Maargoed die had pas over 4 weken tijd en de dealer rekent zelf 90 euro per uur. Nu staat de clio bij de garage waar mn ouders altijd heengaan, die rekenen 50 euro per uur.

Maargoed die vriend die bij renault werkt had pas over 4 weken tijd voor mij (ik ben niet de enige klant :laugh4:) en ja.. zolang kan ik niet zonder. Anders was ik nog stukken goedkoper uitgeweest. Hopelijk is de clio vanmiddag klaar :smash:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

dennisje030 schreef:
de dealer rekent zelf 90 euro per uur
Het moet niet gekker worden :thumbsdown:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
dennisje030

sj0ertum schreef:
dennisje030 schreef:
de dealer rekent zelf 90 euro per uur
Het moet niet gekker worden :thumbsdown:

Absurde prijzen inderdaad, als je al 90 euro kwijt bent bij een renault dealer wil je volgens mij niet eens weten wat de prijzen zijn bij 'duurdere' merken :smash:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Mijn schoonvader heeft een BMW X3 waar laatst de turbo van kapot was....Ze waren onderweg op skivakantie dus in duitsland laten maken.

3500 euro!!!
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Flokkie

Bericht door Flokkie »

Ik heb sinds gister ook een probleem met mijn trommelrem rechtsachter. Ik reed naar huis en opeens hoorde ik een knal en de kont van de auto zakte heel eventjes en daarna was het weer weg. Ik kan nu mijn handrem ook hoger optrekken en mijn rempedaal kan ik ook iets verder in drukken. Maar met die handrem is toch een verhaal apart, want gistermiddag kon hij hoger, gisteravond deed hij weer normaal, en nu gaat hij weer hoger als gisteravond.. Ik ga vanavond mijn trommelrem eens openmaken en kijken wat er aan de hand is. Iemand al ideeen?
Flokkie

Bericht door Flokkie »

Arjan (2PHII) schreef:Denk dat de voering van je remblok is losgelaten en nu los in de trommel ligt.
Dat is inderdaad het geval :thumbsup:
s_creemers

Bericht door s_creemers »

Bij mij ook vastzittende remmen. Merkte het tijdens het rijden dat de rem iets aanliep (langzamer accelereren en abrupter stoppen). Hele achterremsets (trommelremmen) moesten vervangen worden dus remschoenen en remvoering. Daarnaast nog wat ontluchten en testen. Totaal in België: 372 euro incl. BTW. Dat was even schrikken!! Niet verwacht en zuur geld!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”