Ik wil een sportstuur met een bijpassende naaf gaan kopen maar ik zit met de airbag die ik mijn originele stuur zit hoe werkt dat ik wil mijn airbag namelijk niet in mijn gezicht hebben :P weet iemand het want kan niks vinden op het forum hoe haal ik het stuur eraf en monteer ik mijn naaf en sluit ik mijn claxon weer aan ?
Grtz
Sportstuur monteren Clio 2 ph 1
Re: Sportstuur monteren Clio 2 ph 1
hoi,
kijk eens in het forumoverzicht bij de how-to's.
daar staan diverse onderwerpen over een stuur vervangen.
succes!
kijk eens in het forumoverzicht bij de how-to's.
daar staan diverse onderwerpen over een stuur vervangen.
succes!
ja dat weet ik maar ik moet weten hoe het bij deze clio zit er staan namelijk geen clio 2 ph1 bij en die heb ik nou juist wel
Er zitten aan de achterkant van je stuur 2 gaatjes (links en rechts als je het stuur recht hebt). Daar zitten schroefjes in, wat ongetwijfeld torx zal zijn. Als je deze losdraait, dan kun je de airbag losmaken. Denk wel om het kabeltje. Dan heb je dus de airbag eraf, en dan zie je een grote moer zitten. Zal denk ik 21 zijn ofzo. Best een grote moer.
MAAR! Je moet wel weten wat je doet. Een airbag is best kwetsbaar. Haal de accupolen los, en laat hem zo een tijdje staan. In een airbag zit een condensator die de spanning een tijdje vasthoudt. Deze spanning moet eerst wegstromen.
Het lijkt me trouwens ook niet bepaald een vooruitgang. Van een mooie fijne plofzak naar een sportstuur. Maarja, dat is wat ik ervan vind.
Dit soort dingen kun je volgens mij ook niet bij de dealer laten doen. Bij ons willen we dat in ieder geval niet ivm aansprakelijkheid.
MAAR! Je moet wel weten wat je doet. Een airbag is best kwetsbaar. Haal de accupolen los, en laat hem zo een tijdje staan. In een airbag zit een condensator die de spanning een tijdje vasthoudt. Deze spanning moet eerst wegstromen.
Het lijkt me trouwens ook niet bepaald een vooruitgang. Van een mooie fijne plofzak naar een sportstuur. Maarja, dat is wat ik ervan vind.
Dit soort dingen kun je volgens mij ook niet bij de dealer laten doen. Bij ons willen we dat in ieder geval niet ivm aansprakelijkheid.
Je hebt ook sportsturen met airbag, maar die kosten natuurlijk wel wat.
GKB-imports levert in elk geval een sportstuurnaaf voor je Clio.
de naaf is van RaiD met bestelnummer 671733
misschen heb je hier iets aan.
Raid geeft als advies ; accupolen loshalen en auto een 1/2 uur laten staan alvorens de airbag te verwijderen. dit in verband met reststroom.
de naaf is van RaiD met bestelnummer 671733
misschen heb je hier iets aan.
Raid geeft als advies ; accupolen loshalen en auto een 1/2 uur laten staan alvorens de airbag te verwijderen. dit in verband met reststroom.