bumpers cleanen.

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
jurienGP16v

bumpers cleanen.

Bericht door jurienGP16v »

Ik zit er aan te denken om de stootstrips uit mijn bumer te verwijderen van mijn clio gp 16v.
wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Ik lees op internet verschillende methodes.
cliotuner
forum member
Contacteer:

Re: bumpers cleanen.

Bericht door cliotuner »

ik zal de huidige bumper als die netjes is dan in originele staat houden een gp is net als een willie origineel het meeste waard

ik zal een 16v bumper halen op de sloop of van internet en die dan gaan cleanen het beste is natuurlijk het zelfde soort materiaal gebruiken abs plastic

maar je kan het ook met poly dichtmaken en daarna strak

wat ik niet zou doen is de rand opvullen met plamuur dat gaat vroeg of laat scheuren
Afbeelding
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

achterbumper nodig ? ;)
jurienGP16v

Tuurlijk wilde ik een andere set bumpers ervoor gebruiken. Met de rede die je zelf net aangaf. Maar ik moet eerst is uitzoeken of het allemaal zelf netjes te doen is, anders begin ik er niet aan
cliotuner
forum member
Contacteer:

Bericht door cliotuner »

het is zelf wel te doen hoor

maar het spuitwerk moet je toch laten doen door een achte professionele spuiter dus misschien daar eens vragen wat hun er voor willen hebben als hun het strak maken
Afbeelding
Paul Veelen

Bericht door Paul Veelen »

Als je de originele maar bewaart inderdaad :wink:
jurienGP16v

ja spuiten zal toch door een prof worden gedaan dus dan kan ik ook meteen laten cleanen.
maar het lijkt me ook erg leuk en leerzaam om het zelf te doen.
plastic lassen is erg lastig want je moet over de nodige apparatuur beschikken. maar gedraagd poly zich net zoals plastic/kunststof?
JelteRSi

Bericht door JelteRSi »

Zou 't zelf met matje polyester doen.. eerst goed blank oppervlakt poleyester laagje voor laagje opvullen..goed veel hars.. strak schuren evt. wat plamuur... en de rest door de spuiter laten doen.
RickH

Bericht door RickH »

polyester is niet echt een goed idee, omdat polyester gaat randaftekenen omdat bumper (pp, Polypropyleen) veel zachter is dat polyester

Gewoon lassen , dat is (mits goed gedaan) sterker dan polyester en tekend geen randen af
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Exterieur (vraag & antwoord)”