Ik zit er aan te denken om de stootstrips uit mijn bumer te verwijderen van mijn clio gp 16v.
wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Ik lees op internet verschillende methodes.
bumpers cleanen.
- cliotuner
- forum member
- Contacteer:
Re: bumpers cleanen.
ik zal de huidige bumper als die netjes is dan in originele staat houden een gp is net als een willie origineel het meeste waard
ik zal een 16v bumper halen op de sloop of van internet en die dan gaan cleanen het beste is natuurlijk het zelfde soort materiaal gebruiken abs plastic
maar je kan het ook met poly dichtmaken en daarna strak
wat ik niet zou doen is de rand opvullen met plamuur dat gaat vroeg of laat scheuren
ik zal een 16v bumper halen op de sloop of van internet en die dan gaan cleanen het beste is natuurlijk het zelfde soort materiaal gebruiken abs plastic
maar je kan het ook met poly dichtmaken en daarna strak
wat ik niet zou doen is de rand opvullen met plamuur dat gaat vroeg of laat scheuren

Tuurlijk wilde ik een andere set bumpers ervoor gebruiken. Met de rede die je zelf net aangaf. Maar ik moet eerst is uitzoeken of het allemaal zelf netjes te doen is, anders begin ik er niet aan
- cliotuner
- forum member
- Contacteer:
het is zelf wel te doen hoor
maar het spuitwerk moet je toch laten doen door een achte professionele spuiter dus misschien daar eens vragen wat hun er voor willen hebben als hun het strak maken
maar het spuitwerk moet je toch laten doen door een achte professionele spuiter dus misschien daar eens vragen wat hun er voor willen hebben als hun het strak maken

ja spuiten zal toch door een prof worden gedaan dus dan kan ik ook meteen laten cleanen.
maar het lijkt me ook erg leuk en leerzaam om het zelf te doen.
plastic lassen is erg lastig want je moet over de nodige apparatuur beschikken. maar gedraagd poly zich net zoals plastic/kunststof?
maar het lijkt me ook erg leuk en leerzaam om het zelf te doen.
plastic lassen is erg lastig want je moet over de nodige apparatuur beschikken. maar gedraagd poly zich net zoals plastic/kunststof?
Zou 't zelf met matje polyester doen.. eerst goed blank oppervlakt poleyester laagje voor laagje opvullen..goed veel hars.. strak schuren evt. wat plamuur... en de rest door de spuiter laten doen.
polyester is niet echt een goed idee, omdat polyester gaat randaftekenen omdat bumper (pp, Polypropyleen) veel zachter is dat polyester
Gewoon lassen , dat is (mits goed gedaan) sterker dan polyester en tekend geen randen af
Gewoon lassen , dat is (mits goed gedaan) sterker dan polyester en tekend geen randen af