Navigatiekaarten updaten

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
eyeEmotion
beginner
Contacteer:

Navigatiekaarten updaten

Bericht door eyeEmotion »

Ik heb de MediaNav eindelijk kunnen updaten van 1.0.13.x naar 1.0.15.x. Het updaten stond net even anders dan wat er beschreven stond in de handleidingen. Best ook heel verwarrend, dat je je systeem moet updaten via de navigatie. Is niet logisch.
Nu, ik heb nog niet geprobeerd of dat de DAB+ probleem heeft opgelost. Riskeer het ook niet, dat DAB+ weer het systeem gaat doen vastzetten.

Maar, nu gaat het om de navigatie-kaarten. Ondanks dat dit een Clio is uit bouwjaar 2019, zijn de kaarten van 2017. Dus ik wil ze updaten, want onlangs is bewezen dat er verschillende wegen niet opstaan of veranderd zijn. Zat mijn kameraad niet mee in de wagen, was ik met hulp van de gps verkeerd gereden (aangezien die weg niet meer bestond).
90€ voor kaarten van België te updaten. Neen dank je. Ze doen dan nog alsof je meerdere updates krijgen: een jaar lang updates, maar ze stellen maar 1 update per jaar ter beschikking.

Nu ben ik andere forum-posts tegen gekomen, die beweren dat je verschillende kaarten kan gebruiken om ze te updaten, zoals de "HERE-kaarten" (wat dat ook mogen zijn). Na verschillende linken, ben ik dan ook op een link gestoten die verschillende kaarten van heel Europa ten download heeft staan. Maar hoe ga je nu te werk om die kaarten op je navigatiesysteem te zetten?
Elk land heeft ook verschillende extensies, zoals oa .fbl, .fda, .fjw, .fpa, .fsp, .ftr. En dan nog apart iets van West Europa van Easy, Economical, Fast, Green, Short.

Afgaand op deze forum, blijk ik ook de Media Nav Evolution II (MN3) te hebben.
Btw, ik heb ergens ook gelezen dat je de navigatie-audio zou kunnen veranderen naar andere stemmen? Ik vind de gesproken audio voor het Nederlands nogal deprimerend. Is ingesproken alsof ze het tegen hun goesting deden.

Groeten.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”